9 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde probleem! En zeker raad ik aan om antibiotica kuur te beginnen! Alleen met paracetamol gaat het niet helpen. Wij hebben een kuur van 5 dagen en het heeft na 24 uur resultaat geleverd. Succes verder en beterschap.

2 jaar geleden

Onze ha geeft ook niet snel ab. Deze zegt: Probeer t eerst 4 dagen met pcm en gaat t niet beter dan een kuur. Bij de meeste kinderen lost t lichaam het zelf op na 4 dagen. En als t niet te houden is en hij echt heel veel last heeft dan uiteraard een ab kuur. Beterschap en hopelijk snel opgeknapt. Doe wat goed voelt voor jou en je zoontje...

2 jaar geleden

Ik zou zelf eerder vragen aan de huisarts of ik de paracetemol wat vaker mag geven. Mijn ervaring is dat eer de antibiotica gaat werken het normaal ook al bijna over gaat. En het dood niet alleen de slechte maar ook de goede bacterieen waardoor je weerstand naar beneden gaat en je weer sneller ziek kan worden.

2 jaar geleden

Wat wij te horen kregen bij de Hap was dat: tegen de tijd dat de antibiotica gaat werken heeft het eigen immuunsysteem het ook vaak tegen die tijd oplost, scheelt dan hooguit 1 dag in het voordeel van de antibiotica, maar je doet het immuunsysteem voor een volgende keer geen goeds met antibiotica, dus die ene dag is het niet waard, mede daardoor kunnen ze het sneller weer krijgen, omdat ze zelf geen antistoffen hebben aan kunnen maken. Tenzij het immuunsysteem al verzwakt is, omdat ze kort daarvoor bijvoorbeeld al ziek zijn geweest of omdat de ontsteking aan beide kanten zit of in combinatie is met een ander virus, dan kunnen ze de hulp gebruiken

2 jaar geleden

Dames de ha had gezegd dat ik paracetamol mag blijven gebruiken. Maar koorts gaat maar niet omlaag hij is nu weer 40.5

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Dames de ha had gezegd dat ik paracetamol mag blijven gebruiken. Maar koort ...
Hoe is hij verder? Eten drinken levendige genoeg??

2 jaar geleden

Nurofen voor kinderen (en evt icm paracetamol) helpt ook. Mijn dochter had het met 13 maanden en weer met 15 maanden. Eerste keer antibiotica gehad en de tweede keer volgehouden met zetpillen en nurofen. Ik was naar de HA geweest en het advies was inderdaad liever niet nog eens antibiotica.

2 jaar geleden

Ons zoontje is sinds gisteren ochtend heel ziek. Oorontsteking. Heeft antibiotica voorgeschreven gekregen. Zetpillen 240 krijgt hij 3x daags. En nog 40.4 graden koorts. Spugen gisteren avond. 3x contact gehad met de hap en 1x geweest gisteren. Vanmorgen had hij koortsstuip, trok weg, verkrampte en draaide met z'n ogen weg en was niet aanspreekbaar. 112 gebeld. Hele lieve man is geweest die adviseerde om vloeibare nurofen te halen. Dat scheelt wel wat want hij heeft 10 minuten rond gelopen heel even vanmiddag. Maar ligt nu volop te zweten en slapen op me borst. Misschien dus dat je nurofen kunt halen en erbij kunt proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Trace

Ons zoontje is sinds gisteren ochtend heel ziek. Oorontsteking. Heeft anti ...
Aahh beterschap lieve Kaiden! ❤️