16 Reacties

2 jaar geleden

Zou zeker aankaarten om hem nog wat ochtenden te laten gaan, mijn dochtertje had er ook erg veel moeite mee en nu rent ze naar binnen. Het is echt wennen voor ze. En anders tussendoor ook even "alleen" met een oppas laten zijn. Zoveel mogelijk proberen door te zetten. Het komt echt goed!

2 jaar geleden

In hoeverre heb je de opvang nodig? Anders kan je het opbouwen. Breng je hem van 9 tot 11. Kan hij even spelen ook buiten en dan weer naar huis toen. Gaat dit beter iets langer laten blijven. Geef een foto van.jullie mee zodat hij jullie kan zien. Knuffeltje van thuis mee. Dit kan werken bij kindjes die het lastiger vinden om naar een kdv te gaan. Heb ook zo'n kindje gehad. Langzaam opbouwen en nu is hij hele dagen 2×pw bij ons en het gaat goed! Dat het kdv nu al adviseerd om te stoppen vind ik te vroeg, kind is er het geef het een kans.

2 jaar geleden

Wij hebben Bibi 2,5 maand terug voor het eerst naar de opvang gebracht. We hebben het een maand alleen de ochtenden gedaan. Voor het slaapje weer naar huis. Toen hebben we haar twee/drie weken om half drie/drie uur opgehaald. Gelijk na het slaapje. En nu is ze helemaal gewend en haal ik haar rond 1700 op! De eerste weken huilde ze ook veel. Maar dat vond ik ook logisch na zo'n lange tijd alleen maar thuis! Ik zou het zo proberen mocht je daar de tijd voor hebben. Over een half jaar zal het echt niet opeens makkelijker zijn. Ik denk juist moeizamer!

2 jaar geleden

De enige voordeel van over een half jaar starten is dat het taalbegrip van ons kindjes op dit moment echt heel snel ontwikkeld. Over een half jaar kan je alweer veel beter uitleggen wat er gaat gebeuren en wanneer je weer terug komt. Ons zoontje word op 12 november 2 en gaat vanaf eind november starten bij de peuterspeelzaal. Ook nog nooit eerder opvang gehad behalve door bekende familie. Dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

2 jaar geleden

Ons zoontje ging met 8 maanden naar het kdv. Ook alleen maar huilen in het begin (geboortetrauma en ik was als enige veilig voor hem). Ik denk dat je door moet zetten. Desnoods eerder halen als het nodig is, kind zal er even doorheen moeten en het is ontzettend wennen in t begin. Ze moeten ook het vertrouwen krijgen dat er anderen voor hen zorgen en dat papa of mama hen altijd weer komt halen. Ik ben heel erg blij dat we ons zoontje naar het kdv hebben gedaan. Hij heeft het er zo naar zijn zin, kijkt ons zelfs niet meer aan als we hem brengen en soms niet eens tijd om mee naar huis te gaan haha.

2 jaar geleden

We hebben niet echt nodig voor oppas. We dachten juist voor de ontwikkeling, spelen met andere kindjes. Opa’s en oma’s zijn leuk maar is veel leuker als ze van elkaar ook kunnen leren. Vandaag heb ik weer contact opgenomen, gevraagd of hij misschien alvast naar de peuterspeelzaal mag, dan kan hij gwn van afstand kijken, of dat hij misschien morgen door de vader gebracht kan worden Maar de leidster zei, zo van. Verwacht niet snel een goed effect, hij is heel angstig, kan beter gelijk in mei in peuterspeelzaal starten. Ja dan ga ik niet doordrukken… als ze hem niet willen dan ga ik ook niet graag brengen. Moet maar accepteren. Zal nu veel met hem naar mama’s cafes gaan, peutergym, zwembad, zodat hij wel onder kindjes komt. En thuis zelf veel oefenen met spelletjes. Bedankt voor jullie adviezen, zal ze zeker gebruiken als hij in mei gaat starten.

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

We hebben niet echt nodig voor oppas. We dachten juist voor de ontwikkeling ...
Vind t nogal makkelijk eerlijk gezegd van het kdv. Ons zoontje was door zn geboortetrauma ook super angstig en aan hem hebben ze ook een pittige gehad in het begin. Misschien lullig, maar het is hun werk gewoon om goed voor de kindjes te zorgen en ze een veilig gevoel te geven.

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Kun je niet nog bij een andere opvang proberen? Vind dit niet heel erg netjes.

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Ik vind dit niet echt een heel professioneel advies vanuit het kdv. Kan idd zijn dat hij heel angstig is maar dan kan je het wel blijven proberen. Idd psz kan ook goed. Paar uurtjes klaar. Ik zou ook kijken of er niet iets anders in de buurt is waar je kindje wel mag wennen aan niet thuis te zijn. Misschien kan je een mail sturen naar de locatie manager met deze reactie en dat je het gevoel krijgt dat je kindje niet welkom is.

2 jaar geleden

Vandaag opnieuw geprobeerd rond buitenmoment spelen. Mijn zoontje was gwn zo hysterisch aan het doen. Ze kunnen helemaal niks met hem, andere kindjes hebben daar ook last van. Ze hebben nog nooit zo iets meegemaakt. Dus we stoppen even, in mei weer proberen maar dan op een peuterspeelzaal. Hopelijk zal dan wel beter gaan. Mijn ik merk wel dat mijn kind nu anders is, nu wil hij helemaal nergens zijn, ook op handen, zodra hij een groepje ziet, maakt hij gebaar dat we weg moeten. Ik moet eerst weer zijn vertrouwen terug winnen. Dat een groep mensen niet eng is… Bedankt voor jullie tips, ga ik volgende keer wel toepassen.

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Vandaag opnieuw geprobeerd rond buitenmoment spelen. Mijn zoontje was gwn z ...
Jammer dat het zo is gegaan. Neem je tijd en hopelijl gaat hij het de volgende keer wel leuker vinden.

één jaar geleden

Dit is een oude topic, maar ik het bijna t zelfde met mijn zoontje op de psz. Hij is in december begonnen. 2 ochtenden. De ene keer gaat t betr als de ander keer. Vandaag was zo een dag dat hij alleen maar aan t zeuren was, trekken aan de hand van de juf naar de deur. Het is aan ons of we hem daar nog laten, of over een paar maanden weer proberen. Ik weet ook niet was wijs is. Hij gaat sws maar 2 uurtjes zodat hij kon wennen, maar tot nu toe zonder succes dus

één jaar geleden

Reactie op angel90

Dit is een oude topic, maar ik het bijna t zelfde met mijn zoontje op de ps ...
Mijn zoontje heeft ook veel moeten wennen. Werd ook steeds ziek waardoor hij regelmatig een keer miste tussendoor. Nu gaat het echt veel beter. Gaat er met plezier naar toe, we krijgen ook nog wel eens terug dat hij verdrietige momenten heeft maar grootste deel van de tijd gaat het goed. Wij hebben geen tijd afgesproken hoelang die gaat maar afgesproken dat ze bellen als het niet meer gaat. Dat was de ene keer na 1,5 uur de andere keer na 2,5 en een keer al na 30 minuten. Toen Pelle door kreeg dat we hem ook altijd weer kwamen ophalen ging het beter. Dit benoemen we ook echt nog elke keer. Ik geloof dat ik het toch nog even zou proberen.

één jaar geleden

Dankjewel voor je reactie. Juf gaf aan dat sommige kinderen idd even tijd nodig hebben om te wennen maar dat ze bij mijnn zoontje helemaal geen vooruitgang zien. Tis huilen bij t wegbrengen maar in de groep ook regelmatig huilen/zeuren. Hoelang had het bij jullie geduurd voordat hij gewend was ?

één jaar geleden

Reactie op angel90

Dankjewel voor je reactie. Juf gaf aan dat sommige kinderen idd even tijd n ...
Hij is half november begonnen en gaat nu sinds deze week echt goed

één jaar geleden

Reactie op Colet

Hij is half november begonnen en gaat nu sinds deze week echt goed
Wat fijn. In overleg met de juffen toch gestopt op het kdv. Waar ze eerst zeiden dat t best goed ging, zei ze tijdens t gesprek hele andere dingen. Ik kreeg ook echt t gevoel dat ze niet blij met hem zijn. Over een jaartje nog een keer proberen. Hopelijk gaat t dan beter en leert hij ook praten zodat hij zich duidelijk kan maken. We gaan t zien