Mijn zoontje wordt 2 jaar 11 november. Vorige week begonnen op dagopvang, twee ochtend delen. Hij huilt de hele tijd daar, alleen als hij buiten is, is hij vrolijk. Hij eet en drinkt daar niet. Ben al van de drie keren, twee keer gebeld dat ik hem moest ophalen omdat hij zo verdrietig was. Nu adviseert dagovang om tijdelijk te stoppen en als hij 2,5 jaar weer te starten maar dan op de peuterspeelzaal, want anders is hij hier gewend en moet straks weer over. Echter vinden we nu al te vroeg om op te geven, is nog geen twee weken geweest. We vinden dat we even door moeten zetten, heeft iemand ervaring mee? Ik Neem aan dat ze al veel wat kindjes hebben gezien en niet Zo maar deze advies uitbrengen.
Hij is als enige kind opgegroeid, in coronatijd, weinig contact met andere kinderen gehad, alleen volwassenen en dan ook in vertrouwde omgeving. Weet gwn dat hij wat langer tijd nodig heeft om te wennen.
Ik heb sterk gevoel dat we nu iets aan het uitstellen zijn, ik ken mijn kind wel langer. Verwacht niet dat hij opeens over 6md zonder moeite kan blijven. Hoe groter hij wordt, hoe lastiger is om hem ergens alleen te laten. Wat is jullie ervaring daarin? We hadden wel eerder mee moeten beginnen, nu achteraf gezien…