28 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even! Mijn wond is nog niet genezen na ruim 4 weken. De verloskundige zegt dat het tijd nodig heeft en heelt vanaf binnen naar buiten....

3 jaar geleden

Ik heb een knip gehad na mijn 1e, het heeft in totaal 10 weken geduurd eer het volledig genezen was. Moet er wel bij zeggen dat het 2 keer ontstoken is geweest. Ik heb ook voor de keuze gestaan om het eventueel opnieuw te laten hechten, maar heb het niet gedaan. Het zag er bij mij ook echt niet mooi uit, maar uiteindelijk is het mooi geheeld. Je ziet en voelt een klein litteken, maar niet hinderlijk. Heb er ook nooit meer pijn van gehad gelukkig, ook niet met vrijen.

3 jaar geleden

Ik heb nog een openwondje na 2 weken maar dat gaat van binnenuit vanzelf dicht. Ik weet niet hoe ver je bent maar misschien geef het de tijd en spoel goed en laat het af en toe even luchten als dat kan.

3 jaar geleden

Bij mij was het ook open gegaan.Kon volgens de kraamzorg niet meer gehecht worden dus moest het dicht laten groeien. Ik zag het met de dag beter worden en eind van de 2e week was het redelijk dicht. Nu 6 weken verder en ziet er goed uit , morgen controle bij de verloskundige dus dan nog eens naar laten kijken. Goed blijven spoelen , droog deppen en laten luchten !

3 jaar geleden

Mijn verloskundige gaf ook aan dat het gewoon tijd nodig heeft en raadde Arnica druppels aan. Mijn wond is in korte tijd volledig geheeld.

3 jaar geleden

Reactie op Dieltje

Ik heb nog een openwondje na 2 weken maar dat gaat van binnenuit vanzelf di ...
Ik zit inmiddels op dag 13 en er is nog geen enig vorm van verbetering te zien.. het is ook helemaal open zegmaar. Dus niet een stuk maar de totale lengte van de knip😅

3 jaar geleden

Ik heb een knip gehad na mijn 1e, het heeft in totaal 10 weken geduurd eer ...
Was het bij jou ook de hele knip die open was ? Of een klein stuk? Kan me niet voorstellen dat dit vanzelf mooier gaat genezen. Volgens de arts geneest het met een hechtibn mooier en sneller..

3 jaar geleden

Reactie op Joyce×aylani

Bij mij was het ook open gegaan.Kon volgens de kraamzorg niet meer gehecht ...
Fijn dat je herstel zo goed is gegaan. Ik doe inderdaad na elke toiletbezoek spoelen droog deppen en zonder onderkantje in huis lopen. Lig toch nog hele dagen in bed 😅

3 jaar geleden

Een knip wordt toch altijd gehecht? Anders geneest het toch nooit mooi? Of heb ik het nu mis?

3 jaar geleden

Ik heb ook een knip gehad maar ben wel gehecht. Heb er na 4 weken nog wel steeds last van😟

3 jaar geleden

Reactie op Melsje1984

Een knip wordt toch altijd gehecht? Anders geneest het toch nooit mooi? Of ...
Ja het was gehecht maar de hechtingen hebben te vroeg losgelaten waardoor het nu een open wond is☺️

3 jaar geleden

Ik heb een flinke knip gehad en na 5 dagen had ik veel pijn eraan. De verloskundige heeft de hechtingen verwijdert toen. Ze zei toen mocht het iets open gaan staan zal de huid zich zelf herstellen en als het goed is weer dicht van. Bij mij is het goed genezen aan de buitenzijde. Binnen ook steeds beter want verlies bijna geen wond vocht meer.

3 jaar geleden

2 weken geleden bevallen en ook een knip gehad. Vorige week is de hechting verwijderd omdat ze er zn dikke knoop in hadden gezet dat ik hier last van had en ook niet vanzelf zou oplossen. Toen is een klein stukje van de knip open gegaan. Mij werd toen ook geadviseerd om de onderkant afentoe te luchten. Vond dit wel erg lastig vanwege het bloedverlies en het droge van de wond begon te trekken en te jeuken. Wat bij mij heeel goed heeft geholpen zijn aryana druppels op een gaasje en tegen je maandverband aan. Dit houdt de wond soepel, ontsmet, verlicht en hersteld de wond sneller. Hier in de regio wordt zelfs in ziekenhuis apotheek verkocht of bij de verloskundige Purmerend, Hoorn en Volendam. 1 week na de verwijderde hechting is de wond volledig genezen nog wel wat gevoelig maar wel dicht zonder ontstekingen.

3 jaar geleden

Ik heb een knip gehad na mijn 1e, het heeft in totaal 10 weken geduurd eer ...
Is het bij jou ook snel gaan wijken? Deze ochtend controle met 7 weken. En heb echt het idee dat het nooit meer zelf dicht gaat😭 het staat nog zo ver open maar het is wel al ‘dichte’ huid, snap je dan wat ik bedoel?😞 Ben zo bang dat het opnieuw gehecht moet worden 😖

3 jaar geleden

Bij mij was er ook ontsteking. Afusine zalf (tegen infectie) en dan spoelen met Kamilosan erbij in water (in sportfles zoals aquarius bv). Zag er in begin infectie niet zo 'mooi' uit wist vroedvrouw aan huis me te zeggen, nu, 5 weken later is alles 'mooi' aan het genezen. Ik gebruikte Kamilosan een 2x per dag bij spoelen en voelde ook wat verzachtend aan (lauw water). Heb wel nog een 'trekkend' gevoel nu, wss litteken, ik ga nu Calendula balsem eens testen 'daar' om mn huid/herstel litteken wat extra hulp te geven... Vlot herstel gewenst, voor alle knip-mama's!

3 jaar geleden

Reactie op Spiegeltje20

Is het bij jou ook snel gaan wijken? Deze ochtend controle met 7 weken. En ...
Ohhh ik voel mezelf ook zo! Komt het nog wel goed? Het is bij mij niet ontstoken maar wel dik en rood bij de hechting. Iedereen zegt; komt goed en heeft tijd nodig. Maar ik ben ook zo bang dat het opnieuw gehecht moet worden😭😭

3 jaar geleden

Reactie op S30

Ohhh ik voel mezelf ook zo! Komt het nog wel goed? Het is bij mij niet onts ...
10.45u afspraak. Ik laat je weten wat vk zegt! Hier ook niet ontstoken, ook niet geweest. Heb 3 weken elke plas die ik moest doen onder de douche gedaan om te spoelen.. ben erg benieuwd. Ik Laar het je weten

3 jaar geleden

Reactie op Spiegeltje20

10.45u afspraak. Ik laat je weten wat vk zegt! Hier ook niet ontstoken, ook ...
Mijn vk zegt tijd... die verwacht bij 6 weken dat het goed is... maar dat is volgende week al. Beter wordt het nog niet. Thanks, ben erg benieuwd! Succes!

3 jaar geleden

Reactie op S30

Mijn vk zegt tijd... die verwacht bij 6 weken dat het goed is... maar dat i ...
Kijk even bij herstel knip. Daar heb ik het in mn eigen toppic gezet 😀