27 Reacties

5 jaar geleden

Ik had ook zon co sleeper en vond het opmaken erg lastig.. Er stond wel specifiek op dat er geen extra matras op mocht.. Dat was het matrasje. Je kan de klittenband dingetjes eruit halen zodat het matrasje los ligt en die wel gewoon opmaken.. Al met al was ik zelf niet helemaal tevreden daarmee en heb m toen geretourneerd..😅

5 jaar geleden

Welke heb je? Bij ons zat er apart een matrasje bij in. Hebben een beschermer en hoeslaken rond gedaan. Er liggen nog een slaapzakje, wikkeldoek en een deken klaar, naargelang wat ze het leukste vind gaan we die dan gebruiken.

5 jaar geleden

Welke heb je? Bij ons zat er apart een matrasje bij in. Hebben een bescher ...
Deze hebben wij van safety 1st

5 jaar geleden

Ik heb ook een cosleeper maar met een matrasje zonder gespen. Dus er een molton en een hoeslaken omheen. En dan een lakentje en deken.

5 jaar geleden

Deze hebben wij!

5 jaar geleden

Reactie op JEDtv

Deze hebben wij van safety 1st
Ik heb dezelfde cosleeper en heb daar een matras van aerosleep in gelegd

5 jaar geleden

Zeiltje, molton, hoeslaken, laken, hydrofiele doek, dekentje! Geen idee of dat goed is 😅

5 jaar geleden

Reactie op Sharenkev

Zeiltje, molton, hoeslaken, laken, hydrofiele doek, dekentje! Geen idee of ...
Ah ziet er super schattig uit zo....Maar een zeiltje mag volgens mij niet zolang je een kruik gebruikt. Want als de kruik gaat lekken dan kan het warme water nergens naartoe en zijn de gevolgen voor de baby dua nog groter.....dat is mij in ieder geval 3 jaar geleden verteld met de geboorte van onze dochter.

5 jaar geleden

Reactie op mmje

Ah ziet er super schattig uit zo....Maar een zeiltje mag volgens mij niet z ...
Oh nou fijn dat je dat zegt😊 ik ga nog even overleggen met kraamzorg! Toch gek want een medewerker van babydump heeft het ons zo verteld:p

5 jaar geleden

Reactie op Sharenkev

Oh nou fijn dat je dat zegt😊 ik ga nog even overleggen met kraamzorg! Toch ...
https://www.24baby.nl/baby/slapen/babybedje-opmaken/ Dit vind ik wel een handge link. Hier staat in geen zeiltje te gebruiken of alleen onder de billen. Dit gaat dan weer over de luchtdoorlatendheid ivm wiegendood.

5 jaar geleden

Op de website van de prenatal staat een filmpje met uitleg van volgorde lakentjes

5 jaar geleden

Ik dacht dat een zeiltje niet mocht ivm ademen van de baby. Als ze wel op der buik draait dat ze dan minder lucht kreeg.

5 jaar geleden

Reactie op mmje

Dankjewel! Ga hem dus lekker weghalen

5 jaar geleden

De kraamhulp maakt het bedje t.z.t. wel goed en op een veilige manier op. En legt ook het zeiltje wel goed neer. Niet te druk om maken, komt helemaal goed. Gewoon zorgen dat alles in huis is. En ik maak het bedje gewoon op zodat het er mooi uitziet, dr kraamhulp doet het wel overnieuw als het niet goed is.

5 jaar geleden

Reactie op Essiezo

De kraamhulp maakt het bedje t.z.t. wel goed en op een veilige manier op. E ...
Dat is sowieso waar. Ze controleren alles nog op veiligheid.

5 jaar geleden

Het gaat me er eerder om wat ik nog moet halen. Heb namelijk geen molton/ hoeslaken of zeiltje in huis.

5 jaar geleden

Reactie op JEDtv

Het gaat me er eerder om wat ik nog moet halen. Heb namelijk geen molton/ ...
Molton en/of op zn minst hoeslaken zou ik wel doen. Je kan die kleine niet zo op het matrasje laten liggen.

5 jaar geleden

Ik heb er een molton en een hoeslaken over gedaan ons matras is uitneembaar dus dat is wel handig dan.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Reactie op JEDtv

Het gaat me er eerder om wat ik nog moet halen. Heb namelijk geen molton/ ...
Heb je geen lijstje gekregen van kraamzorg, daar staat meestal op wat je allemaal nodig hebt. Ook voor het bedje/ co-sleeper. Je hebt sowieso een molton en hoeslakentjes nodig.

5 jaar geleden

Kijk dit is het lijstje van Het Groene Kruis mbt het slapen. Bij de Action heb je trouwens ook wel mooie hoeslakentjes.😉