5 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook een dochter met een karakter, boze gezichten, driftbuien, met spullen gooien ja echt de drama queen. Ze is altijd wel een meisje geweest die goed laat merken dat ze ergens niet mee eens is, maar merk de laatste tijd dat het wel een stukje heftiger is geworden.
Als ze echt een driftbui heeft laat ik haar altijd even gaan en vaak zodra ik er even bij weg loop houdt ze wel op. En natuurlijk als ze echt iets niet mag, neem ik haar op schoot en probeer haar uit te leggen voor zover dat kan dat dat niet mag.
2 jaar geleden
Ik heb een dochter met karakter.. heerlijk en onbevreesd en een waaghals. Wat bij ons werkt is simpel weg niks.
De ene keer luistert ze wanneer we in fase 1 zitten.
Met een lieve (normale) stem op een directe manier vertellen dat ze iets niet moet doen
Fase 2 is de volledige aandacht op haar gericht haar aankijken en met een serieuze stem zeggen dat iets niet mag
Fase 3 is tellen tot 3.
Daarna simpel weg je grens aanhouden en een consequentie daaraan vast leggen..
Gooit ze met speelgoed..
dan gooi ik al haar speelgoed (zogenaamd) weg.
Dus doos met haar speelgoed erin mee nemen en die krijgt ze dan pas de volgende dag terug of wanneer ze begrijpt dat ze het niet mag doen(laatste gebeurt gelukkig bijna altijd)
Zelfde met eten ze heeft ander bestek,
Weigerde gisteren haar avond eten op te eten (nu had ze de helft op) dus als straf zonder eten en toetje naar bed.
Klinkt heel erg maar ze had voldoende gegeten.
Vanavond heeft ze haar eten opgegeten met het nieuwe bestek (ook geen tussendoortjes gegeven vandaag).
Als ik mijn grenzen laat gaan of liefde geef wanneer ik duidelijk moet zijn gaat ze zovaak ze de kans krijgt keihard over mijn grenzen heen..
Ik ben streng maar begrijp wel dat dit soort situatie op vandaag en gister na nihil zijn.
Maar wanneer ze er zijn dan hou ik wel voet bij stuk.
2 jaar geleden
Reactie op futureroos
Ik heb een dochter met karakter.. heerlijk en onbevreesd en een waaghals. W ...
Dankjewel, goeie tip ook om speelgoed weg te gooien als het waren. Eten pak ik gewoon weg en zet ik weg. Ik vraag ook ben je klaar en de ene keer gaan de handjes omhoog taar en dan andere keer begint hij te gooien