9 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik zelf geen cup maar tampons. Ik had naar 1 week geen last meer van mijn knip. Heb nestjes gewacht tot de 6 weken waren bereikt maar toen 4 weken later kreeg ik mijn eerste menstruatie en heb toen voor het eerst tampons gebruikt wat ik zelf persoonlijk wat eng vond. Maar ik zou zelf de knip even wat rust geven maar blijf je last houden zou ik er misschien naar laten kijken misschien zit er nog een hechting vast of iets.

5 jaar geleden

Ik heb 'm nog niet gebruikt, maar wel een nieuwe organicup aangeschaft. Maat B is voor vrouwen die vaginaal bevallen zijn. Ik wist dat ook niet, was van plan gewoon mijn oude weer te gebruiken, maar werd er toevallig op gewezen. Ik geef de tip bij dezen dus even door! (Misschien wist jij het wel, dan heb ik niks gezegd) 😉 Verder geen ervaring dus nog. Ben benieuwd hoe het straks voelt, bij mij is het ook nog gevoelig en pijnlijk. Hoop dat mijn menstruatie nog even uitblijft en het beter kan herstellen.

5 jaar geleden

6 weken na de bevalling werd ik ongesteld en toen heb ik hem weer meteen gebruikt. Ben ook geknipt en voel dit ook nog een beetje maar met de cup geen last van gehad. Ik weet idd dat je een grotere maat nodig hebt na een bevalling (maar waarom weet ik niet?) maar heb de oude gewoon gebruikt en werkte helemaal prima

5 jaar geleden

Misschien een beetje offtopic maar ik overweeg ook om dit te gebruiken. Hoe bevalt het? Lekt het niet door? Hoe doen jullie dat s nachts?

5 jaar geleden

Reactie op Suus196

Misschien een beetje offtopic maar ik overweeg ook om dit te gebruiken. Hoe ...
Ik vind het echt ideaal, wil nooit meer anders! In het begin is het inbrengen even oefenen. Ik zou je aanraden al eens een keer geoefend te hebben voordat je ongesteld wordt. Oh, en de cup even nat maken onder de kraan, dan ‘glijdt’ ie beter. Als ie eenmaal goed zit, zit ie vacuüm en kan ie niet lekken. Kan tot 12 uur blijven zitten dus ook de hele nacht door 😁

5 jaar geleden

Ik gebruikte hem ook altijd voor de bevalling maar sinds de bevalling zijn mijn menstruaties zo hevig dat de cup het maar maximaal 1 a 2 uurtjes volhoudt. Heel erg jammer. Maar het inbrengen ging prima (ook na knip). Weet niet of je ook alweer seks hebt gehad, maar als dat lukt, lijkt me dat de cup inbrengen ook moet kunnen. Gewoon voorzichtig aan.

5 jaar geleden

Ik denk er ook aan eentje aan te schaffen. Kun je hem makkelijk verwijderen zonder te knoeien? Waar hebben jullie eentje gekocht?

5 jaar geleden

Ik zou em gewoon gaan gebruiken weer. Ikzelf hoef ‘m nog niet te gebruiken nu (geen menstruatie nog) maar ga wel de cup weer gebruiken. Gebruik deze al 2 jaar inmiddels en ben fan. Ik kan mijn huidige sowieso blijven gebruiken (keizersnede). Ik zou trouwens niet meteen de grote maar aanschaffen. Mijn zus heeft 3 vaginale bevallingen gehad en bij haar zat de grotere maat heel naar (de rand is dikker) hier had ze last van en de andere niet, en bleef prima zitten. Dus als het kan zou ik eerst gewoon met je oude proberen, nieuwe kan je altijd nog kopen, Ikzelf heb de organicup (maat 1 of a) bij de Kruidvat gekocht. Toen had je nog niet heel veel keuze in soorten😉 inmiddels heeft Kruidvat ook een eigen, maar geen idee of die fijn is. Ik knoei er nooit mee, veel fijner dan tampons. En maandverband nooit fan geweest, en alleen gebruikt na de bevalling met vloeien (maar vind het persoonlijk geen fris gevoel namelijk).

5 jaar geleden

Reactie op Mama Van Twee2

Ik denk er ook aan eentje aan te schaffen. Kun je hem makkelijk verwijderen ...
Meestal verschoon ik ‘m onder de douche dus dan van knoeien geen last. Als ik niet onder de douche doe dan knoei ik soms een druppeltje. Ik heb de mycup van rosiediscoveries. Ook een aanrader: koop eentje in een kleurtje. Ze verkleuren vaak door het bloed (wat geen kwaad kan) maar als een witte cup verkleurt ziet er wat minder fris uit naar mijn mening. Bij een roze valt dat minder op