9 Reacties
5 jaar geleden
Mijn verloskundige adviseert mij liever zoutoplossing te gebruiken bij kleine baby’s. Ik heb bij de apotheek kleine ampullen gekocht Nacl 0,9% werkt bij mijn zoontje goed maar je hebt in de winkel ook kant en klare zoutoplossing spray indien neusje snel vrij gemaakt moet worden. Weet nl niet hoe lang otrivin gebruikt mag worden. Zout mag vaak en langdurig zonder schade gebruikt worden. Ook een elektrische neuszuiger is een aanrader. Werkt perfect bij verstopte neusje, voordien wel goed met zoutoplossing druppelen!
Hen geen ervaring met otrivin.
5 jaar geleden
Nog niet nodig gehad, maar al wel aangeschaft. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen!
5 jaar geleden
Wij hebben dit wel al gebruikt en ben er positief over! Je hoorde gewoon het slijm oplossen. Eerste twee keer vond hij het vreselijk dat spuitje in zijn neus, maar daarna kreeg hij door dat het meteen werkte en hij weer kon ademhalen en draaide zijn hoofd niet meer weg. Probeer het idd alleen als het echt nodig is te gebruiken.
5 jaar geleden
Ik heb deze ook. Nu 2 keer gebruikt om haar neusje te ‘ontstoppen’. Ze piepte beide keren heel erg met ademhalen. Probeer hem alleen te gebruiken als het echt nodig is. Werkt echt top in combinatie met de zoutoplossing neusspray. Eerst die gebruiken (maakt alles wat los), even wachten en dan het neuszuigertje. Mijn dochter reageerde er niet eens echt op. Keek me alleen wat vreemd aan 😂. Had de tip gelezen dat je wanneer je kindje reageert op de neusspray het helpt hem even te laten drinken dan is de nare smaak weg maar is hier niet nodig.
5 jaar geleden
Wat ik ook nog wil toevoegen Is dat sinds mijn zoontje in eigen slaapkamer slaapt nauwelijks nog last van zijn neusje. Zijn kamer is warmer en dat doet hem denk ik goed. Hij slaapt met 50-55% vochtigheid en 20 graden. 6 wk lang hadden we elke nacht een verstopte neusje. Las dat kindjes tot 9 weken ook nog erg nauwe neusje hebben en ze kunnen nog niet ademen via de mond en dat maakt ze zo paniekerig. Of is hij een beetje overgeroeid of is de klimaat in zijn kamertje veel beter. Onze slaapkamer is erg groot met drie overlopen. Ik vond doodeng van co sleeper in eigen kamer. Dus ik heb eerste 3 nachten bij hem naast het bedje op de matras geslapen. Tot ik overtuigd was dat zijn neusje het goed doet. En nu slapen we allemaal beter, ik kan niet in een warme kamer slapen, liever met een raam open, mijn man ook, elke nacht nachtmerries. Dus overplaatsen naar eigen kamer was de oplossing, had ik maar eerder gedurfd.
5 jaar geleden
Mag je de producten van otrivin baby al gebruiken bij een baby van 6 weken oud?