10 Reacties

10 maanden geleden

Heb je geen traphekje dan? En de deurklink omhoog. Bedhekje aan de zijkant in het peuterbed. En anders op marktplaats een ledikantje scoren voor je dochter. Onze dochter wil ook nog niet in haar grote bed.

10 maanden geleden

Ons zoontje is ook recent over gegaan naar zn grote bed ivm komst tweede kindje. Hier geen peuterbed, maar al een 1 persoons kinderbed. Hebben hem toen vooral heel erg betrokken tijdens het maken van zn nieuwe nieuwe kamer en zn nieuwe bed. Elke keer benoemen dat hij hier straks gaat slapen etc. Daarna begonnen met het middag tukkie in het grote bed, en eigenlijk al snel over gegaan naar ook de nacht. Wij hebben een traphek op de overloop en hij komt alleen zijn kamer uit als hij smorgens wakker is of als hij moet huilen en er iets aan de hand is. Ik dacht ook dat hij er waarschijnlijk 10x per avond uit zou komen, maar is niet gebeurd. 😊

10 maanden geleden

Onze zoon slaapt sinds dat hij 20 maanden is in een eenpersoonsbed. Valhekje aan de zijkant gemaakt. Het grappige is dat hij er nooit uit komt. We hebben traphekje altijd dicht en anders zou je de klinken omhoog kunnen zetten. We hebben samen met onze zoon zijn bed in elkaar gezet. We hebben het ledikant ook nog even laten staan op zijn kamer. We hebben hem laten kiezen in welk bed hij wilde slapen. In het begin koos hij soms zijn ledikant, maar uiteindelijk steeds vaker het grote bed. In 2 weken tijd lag hij zonder problemen in zijn eenpersoonsbed.

10 maanden geleden

Wij hebben het gewoon van de 1 op andere dag gedaan. Paar maanden geleden nu. Hij is ook nu 2.5 jaar. We hebben boven een traphekje, en de deurklink van zijn kamer omhoog (al met wat moeite krijgt hij die gewoon open) Eerste keer dat hij het bed zeg vond hij hem geweldig.. tot het moment dat hij moest slapen toen vond hij het een klein beetje spannend. Toen ben ik heel even bij hem gaan liggen. Uiteindelijk gezegd dat ik even naar de wc moest. En toen is hij hij gewoon gaan slapen. Meteen de hele nacht door. En wonder boven wonder roept hij nog steeds als hij wakker is, hij komt nooit zelf uit bed. Zelfs niet om zijn knuffel te pakken 😅 ik was ook echt beetje bang voor al het gedraak in de kamer of dat hij naast mijn bed zou staan. Maar gaat nog goed. Ben wel benieuwd hoe hij het idd doet als over een paar weken de 2e zich aandient en zij bij ons in de co sleeper slaapt. Maar zou gewoon met hem erbij dus het bedje in elkaar zetten en hem dan even laten spelen in de kamer. En een traphekje is misschien wel handig dan ook ja boven.

10 maanden geleden

Als je zoon nog heel goed in het ledikant slaapt, zou ik gewoon een tweedehands ledikant voor jullie dochter halen. Mijn zusje en ik sliepen beiden tot onze vierde verjaardag nog in een ledikant.

10 maanden geleden

Ik vond het ook wat spannend, maar echt het ging super. Mijn zoon vond zijn nieuwe bed FANTASTISCH komt er (tot nu toe) alleen uit als we we bij zijn. Traphekje altijd sluiten, en ik heb een extra haakje aan de buitenkant van de badkamer, want ik wil niet dat hij daar ineens in zou staan. Maar tot nu toe niets van al die risico's uitgekomen. Hij blijft gewoon liggen en roept ons 👌

10 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! Ja traphekjes hebben we inderdaad hangen (vergeten te melden), maar het is zo'n ontzettende Rambo dat ik hem er ook nog wel overheen zie klimmen. Ik denk dat de enige manier toch is om het te proberen binnenkort ☺️

10 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! Ja traphekjes hebben we inderdaad hangen (vergete ...
Klink omhoog en evt een haakje op de deur zodat hij echt de kamer niet uitkan. Cameraatje ophangen voor je eigen gemoedsrust

10 maanden geleden

Wij hebben een grote slaapkamer en hebben eerst een tijdje zijn grote bed bij ons op de kamer gehad.. hij was altijd al een slechte slaper dus sliep sowieso nog bij ons. Sinds kort heeft hij een nieuwe kamer omdat er een broertje geboren is. Hij vind het helemaal fantastisch in zn nieuwe autokamer. We laten snachts de deur op een kier met de lamp op de wc boven aan zodat, mocht hij gaan spoken, het niet helemaal pikkedonker is. Ook heb ik snachts gewoon nog de babyfoon met camera bij zijn bed omdat hij snachts nog weleens met zijn hoofd aan het voeteneind wil gaan liggen onder de deken en ik hem zo nog wel in de gaten kan houden.

9 maanden geleden

Leuk om te lezen allemaal! Wij hadden geprobeerd half jaartje geleden over te gaan naar huisje bed ivm zusje op komst, maar dik drama met eruit komen idd. Laatst vroeg ze naar het bed, dus weer neergezet en sindsdien slaapt ze erin. Gaat savonds liggen, komt er niet meer uit en roept ons sochtends of komt met wakker schaap naar ons toe (slaaptrainer). Zo groot zijn ze ineens hè 🥹🥹 echt eraan toe en echte peuters 🥹🥹🩷