29 Reacties
2 jaar geleden
Volgens mij raden ze af om te vroeg over te stappen naar 1 slaapje en las ik dat 14 maanden nog vaak te vroeg is om over te gaan.
Ons zoontje slaapt nog 2 x en we doen het 2-3-4 wakkertijd ritme idd. Hij slaapt in de nacht niet door, maar zit nu ook in een sprong en is ziek.
Misschien toch gewoon 2 slaapjes doen als ie moe is?
Blijft altijd lastig dit soort dingen ☺️
2 jaar geleden
Hier doet ze nog steeds 2 slaapjes, vaak in de ochtend (wakker 7:30) en gaat dan rond 09:30 weer richting bed. Heb dit ook vaak genoeg proberen te rekken maar is echt niet te doen. Ze is ook dan te moe, en wil niet slapen. En aangezien ze in de ochtend vaak maar een uurtje slaapt, doe ik haar in de middag rond 3 nog even op bed, dit is vaak een halfuurtje. Hier gaat dit beter dan de hele dag
2 jaar geleden
Hier doet ze nog steeds 2 slaapjes, vaak in de ochtend (wakker 7:30) en gaa ...
De hele dag nog wakker houden
2 jaar geleden
Wij zijn allang over naar 1 slaapje. Als ons manneke het niet vol hield, ging ik vaak wandelen rond het tijdstip dat ie eigenlijk zou slapen. Van half 10 tot 10 dus altijd lekker buiten. Hierdoor viel die af en toe nog in slaap en soms ook niet. Hij had wel zijn rust momentje, en dat helpt hier. 2 uur durend dutje van 13-15 uur soms korter en de nacht lekker door slapen
2 jaar geleden
Hier vanaf ongeveer 11 maand 1 slaapje. Alleen bij hoge uitzondering 2 slaapjes of als hij ziek is. Hij is sochtends 3 uur wakker, soms 4 beetje aanvoelen hoe moe hij is of hij de nacht heeft doorgeslapen speelt ook mee. Dan naar bed en slaapt hij meestal 2 uur. Dan wakker tot 19.30. Soms even pauze in zijn stoeltje voor de tv, of stukje wandelen, dan heeft hij weet voldoende energie om het vol te houden. Het is helaas niet zo'n slaper😅
2 jaar geleden
Hier nu ook al paar dagen 1 slaapje. Dat komt vooral omdat ze in de vakantie enorm ging uitslapen tot half 9/9 uur. Normaliter ging ze rond half 10 voor dr eerste slaapje naar bed. Dat wordt em dan natuurlijk niet. Dus op die dagen pas na de lunch naar bed en dan redt ze het prima met 1 slaapje.
2 jaar geleden
Dax slaapt al een aantal maanden nog maar 1x overdag. Wij hebben gewoon zijn ritme gevolgd en gekeken naar wanneer hij moe werd en hem toen in bed gelegd. Hij doet een slaapje van 3 uur overdag. De tijd heeft hij inmiddels van 11 u in de ochtend zelf verlegd naar 12.30 in de middag. Dit vinden we best handig nu. Na zijn boterham gaat hij te bed.
Ik denk dat je je kind gewoon in bed moet leggen als ie moe is en dat het vanzelf wel zo groeit.
2 jaar geleden
Romée is bijna 14 maanden en wordt om ongeveer 8 uur wakker. Dan gaat ze rond 1 uur weer naar bed tot meestal half 3 - 3 uur. En dan pas om 19.00 uur weer. Soms slaapt ze in de ochtend langer en hebben we geluk dat ze pas om half 10 wakker wordt 🤣 Maar ze is ook wel eens om 7 uur wakker en dan wil ze nog wel eens rond 10 uur slapen voor een uurtje.
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Volgens mij raden ze af om te vroeg over te stappen naar 1 slaapje en las i ...
Ik zou het graag willen 2 slaapjes maar hij valt gwn niet in slaap, na 10:30 valt hij binnen 10min weg maar dan kom ik niet uit met de rest van de dag. Dan wilt hij vaak rond 16:00 weer slapen. Als ik dat doe. Dan slaapt hij pas na 21:00. Dus dan maar 1slaapje……
2 jaar geleden
Reactie op geluk2020
Ik zou het graag willen 2 slaapjes maar hij valt gwn niet in slaap, na 10 ...
Geeft ie voor 10.30u wel al signalen af dat ie moe is?
Lastig zo, maar ik zou wel echt afgaan op wat ie zelf aangeeft. Als ie moe-signalen geeft zoals gapen en/of in z’n ogen wrijft dan gewoon op bed.
Heb je al advies gevraagd aan het consultatiebureau?
2 jaar geleden
Reactie op geluk2020
En als ze om 10 uur wel heeft geslapen… slaapt ze dan om 13 uur weer?
Nee dan wordt t een uur of 2-3 voordat ze moe wordt dan slaapt ze soms nog een uurtje.
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Geeft ie voor 10.30u wel al signalen af dat ie moe is?
Lastig zo, maar ik ...
Signalen geeft hij af al rond 9uur. Dus 1,5-2 uur na zijn nachtslaap. Breng hem naar bed of wiegen helpt niet. En dan gaat hij door tot 10:30 en dan is hij echt moe. zo ging dus vandaag: om 7:20 wakker, rond 9 uur wilde hij niet slapen, wel signalen.
Van 10:30-12:30 geslapen…. Rond 15:00 was hij weer moe, hadden tot 16:00 samen gelegen maar niet geslapen. En dan pas om 19:30 uur in slaap gevallen. Heeft dus 7 uur niet geslapen. Vind erg lang. Hij was nooit een goed slaper geweest maar een paar maanden terug toen hij twee slaapjes had, was zo prettig
2 jaar geleden
Reactie op geluk2020
Signalen geeft hij af al rond 9uur. Dus 1,5-2 uur na zijn nachtslaap. Breng ...
Hmm apart. Is er iets veranderd in zijn omgeving? In z’n kamer of iets anders?
Volgens mij is het wel zo dat de overgang van 2 naar 1 wel wat vergt. Vaak heb je zo’n periode waarin ze schommelen tussen 1 of 2 slaapjes en ze chagrijnig zijn omdat ze moe zijn, maar niet willen slapen.
Kan goed dat jouw zoontje daar nu in zit. En anders toch even sparren met het CB?
2 jaar geleden
Misschien uurtje eerder wakker maken? Wellicht is hij dan sneller moe? Dan in bed- of 2 uur na wakkerworden of 3 uur, want na 3 uur is hij moe, schrijf je. Dan na een uurtje wakker maken en ‘s middags na de lunch (13:30/14:00) er weer in voor een uurtje. Zou beetje gaan schuiven, want 1 slaapje haalt hij nog niet denk ik?
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Hmm apart. Is er iets veranderd in zijn omgeving? In z’n kamer of iets ande ...
Ik kom uit Duitsland, hier kennen ze geen CB. Kinderarts maakt zich daar niet druk om. Kwestie van uitproberen zegt ze.
Ik zal idd proberen om hem eerder wakker maken.
Bedankt voor de tips allemaal!
2 jaar geleden
Ik zou zijn eerste dutje korter maken.. ik heb hier beetje hetzelfde probleem! Dus ik haal mijn zoon er nu rond half 12 uit en dan om 14/14:30 terug in en dat loopt top de laatste week ook al moet ik hem echt forceren hoor want hij staat echt te dansen terwijl ik hem zijn slaapzakje moet aandoen ☺️
2 jaar geleden
Volgens een site is het tussen de 13-18 maanden overgaan normaal is. Onze kleine lijkt nu in de overgang te zitten.. met wat strijd lukt regelmatig het eerste slaapje nog, vandaag wilde dat niet en ging hij rond kwart voor een naar bed, geen kick gegeven, haha. Ben benieuwd hoe het gaat komende week..