33 Reacties

4 jaar geleden

Hii. Ik ben op het moment onder behandeling van de POH GGZ. Ik ben ook depressief en overwerkt. Daarbij ook problemen in mijn relatie. Ik herken als geen anders hoe zwaar je het nu hebt. Je zou kunnen vragen aan de huisarts of zij ook een poh ggz hebben, meestal is daar geen wachttijd en het is ook vergoed. Ik word waarschijnlijk na deze sessies doorverwezen naar een psycholoog mocht het nodig zijn. Ik ben zelf wel nog aan het werk omdat het voor mij een uitlaatklep is en afleiding van de situatie thuis. Ik hoop dat je je snel beter voelt! Voor mij helpt het heel goed om er met iemand over te praten

4 jaar geleden

Hoi, ik ging al naar een POH maar de wachtlijsten bij haar zijn ontzettend lang. Ik ben er 2 keer geweest vanaf augustus en dat helpt voor mij niet voldoende. Ik kon er pas weer na 6 weken terecht en dan een half uurtje. Ik merk dat ik heel erg naar lot genoten op zoek ben😞 voel me zo eenzaam in dit proces pfff!! In mijn relatie loopt t ook niet lekker. Ik functioneer gewoon niet lekker meer en probeer mezelf steeds groot te houden voor m’n kids maar jeetje wat is dit moeilijk. Knap van je dat je nog wel werkt! Let op dat t straks niet teveel voor je word

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Hoi, ik ging al naar een POH maar de wachtlijsten bij haar zijn ontzettend ...
Ohh dat is wel heel vervelend ja! Ik hoop dat je snel iemand vind waarmee je erover kan praten. Ik heb hetzelfde, ik functioneer niet meer goed en ben heel brandbaar en moe. Totaal geen moeite met slapen omdat in zo ontzettend moe ben. Ik kan tot nu toe mijn geduld nog wel bewaren bij mijn dochter maar ik voel me wel steeds sneller geïrriteerd. Ik heb ook continue contact met mijn managers over of het nog gaat of dat ik ff minder wil werken. Ik maak wel kortere dagen zodat ik wanneer ik thuis kom eerst even tijd voor mezelf heb voordat de kleine weer van de opvang komt. Dat was een tip van de poh

4 jaar geleden

Wat heftig, maar wel goed dat je aan de bel hebt getrokken. Er is ook een topic depressie waarin je kunt zien dat je zeker niet alleen bent daarin. Zelf ga ik over 2 weken starten met EMDR (eigenlijk vandaag, maar ben zo aan het hoesten dat ik moet afbellen). Hier in de omgeving verschilt de wachttijd enorm per dorp. Hier in Zeewolde een wachttijd van ongeveer 1 week, maar een kwartiertje verder in Harderwijk zo’n 4 maanden. Dus misschien nog interessant om te kijken of je ergens anders sneller terecht kan. En anders zou de huisarts je in de tussentijd moeten helpen. Oh en de bedrijfsarts kan hier vaak ook wat in betekenen. Die werken natuurlijk ook samen met psychologen.

4 jaar geleden

Reactie op Selma M

Ohh dat is wel heel vervelend ja! Ik hoop dat je snel iemand vind waarmee j ...
Frustrerend hè! Daarbij komen ook schuldgevoelens bij kijken tegenover de kinderen. Kunnen we elkaar niet volgen op insta ofzo? Om af en toe wat te delen…

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Frustrerend hè! Daarbij komen ook schuldgevoelens bij kijken tegenover de k ...
Ja zeker, mijn insta is selmamekkering

4 jaar geleden

Hoi Chantal. Ik herken jouw verhaal in die zin dat ik t ook heel zwaar vind en overspannen ben. Ik slik ook antidepressiva omdat ik het leven echt niet meer zag zitten. En dan heb ik maar 1 dochter.. een jaar lang gebroken nachten breken mij op in combinatie met een stressvolle, drukke en verantwoordelijke baan. Laat je niet opjagen door je werk en geef heel duidelijk aan de bedrijfsarts aan hoe slecht t met je gaat en wat je zelf denkt nodig te hebben. Ik was laatst ook erg bang voor de reactie van mijn bedrijfsarts en collega’s en het is mij erg meegevallen gelukkig. Succes en sterkte! Er komen echt betere tijden aan. Goed voornemen met psycholoog aan de slag te gaan!

4 jaar geleden

Hoi ik heb dit in het verleden gehad. Helaas duurt het herstel van overspannen zijn echt heel lang. Zeker als je nog niet de ondersteuning hebt gehad die je nodig hebt. Geef je zelf die tijd. En wees niet te hard voor jezelf dat je nog niet werkt. Natuurlijk is het tijdelijk en het komt echt goed. En eerst een therapie afronden voor je gaat reïntegreren lijkt me zeker wijsheid. Het wachten op een behandeling is inderdaad heel lang. Wellicht dat de zorgverzekering nog iets kan helpen met wachttijd bemiddeling. Wat mij in de tussentijd heeft geholpen is het boek "patronen doorbreken". Dat was een soort voorbereiding op de schema therapie die ik uiteindelijk heb gehad. "Leven met de wind mee" kan ik ook aanraden. Veel succes in deze pittige tijd

4 jaar geleden

Hoi Chantal. Ik herken jouw verhaal in die zin dat ik t ook heel zwaar vind ...
Hoi tessa, oh wat heftig joh! Helpt de antidepressiva bij jou? Voel je je beter? Het is zo vervelend om overspannen te zijn en t duurt zolang voor mijn gevoel! Ik heb ook het gevoel dat t steeds slechter gaat en ik me steeds meer afwezig voel. De hele dag door heb ik moodswings en ik moet mezelf echt uit bed trekken voor de kids. Ik durf soms niet eens meer naar buiten te gaan🥺 bang dat ik me niet goed voel! Kan ook zo slecht tegen drukte pfff echt frustrerend als je zo in de k nel zit met jezelf hè! Jij ook veel sterkte in deze tijd! Al die maatregelen nu omtrent Corona maakt t er ook niet beter op!!

4 jaar geleden

Reactie op Suus196

Hoi ik heb dit in het verleden gehad. Helaas duurt het herstel van overspan ...
Goeie tip dankjewel! Hoelang heeft t bij jou geduurd? Het is zo lastig dat mensen t van buitenaf niet kunnen zien en ik krijg zo weinig steun.. nu ben ik ook heel slecht in mijn grenzen aan te durven geven en ik lach altijd, ook als het niet goed gaat! Hoe voelde jij je in die tijd dat je overspannen was? Ik merk dat ik handvaten nodig heb nu ik nog geen hulp krijg. Je voelt je zo machteloos en t gevoel word alleen maar erger. Alles is me teveel.. 😓

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Goeie tip dankjewel! Hoelang heeft t bij jou geduurd? Het is zo lastig dat ...
Dat gevoel van machteloosheid herken ik. Het wachten op hulp was een verschikkelijke tijd. Ik was depressief en had last van paniek aanvallen. Ik vind het moeilijk om te zeggen hoelang het heeft geduurt omdat het niet een duidelijk begin en eindpunt had, maar ik heb 2 jaar niet kunnen werken. Dat grenzen aangeven is en blijft een lastige maar wel echt iets dat te leren is. Geen alcohol drinken was trouwens ook iets wat bij mij heel erg hielp. Is er misschien een klein stapje dat je kunt bedenken om voor jezelf de situatie beter te maken? Bijvoorbeeld elke avond 2 minuten mediteren?

4 jaar geleden

Ik wil je ook nog wat hoop geven. Dat was iets wat ik namelijk echt miste. Maar het kan echt goed komen! Sinds het afronden van mijn therapie ben ik gelukkiger dan ooit. Vergeet je dat niet, dat het goed komt?

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Hoi tessa, oh wat heftig joh! Helpt de antidepressiva bij jou? Voel je je b ...
Het heeft mij wel geholpen om wat meer aan te kunnen maar voor mij is het helaas niet de juiste soort waardoor ik nu aan t afbouwen ben. Ik heb teveel last van versuft voelen. Even zien hoe t zonder gaat straks en anders wat anders proberen. Als ik jou zo hoor, is medicatie ook echt t proberen waard. Het hielp mij echt om weer hoop te hebben en me sterker te voelen. Zo te horen speelt er bij jou ook angst, daarvoor kan antidepressiva ook goed werken. Zoals Sertraline die ik heb. Slecht tegen drukte kunnen: heel herkenbaar! Ik raakte laatst in de supermarkt echt bijna in paniek omdat t drukker was dan ik verwacht had. Ik wist niet hoe snel ik de boel in m’n kar moest gooien om daar weg te komen. Het is inderdaad heel frustrerend en moeilijk om zo met jezelf te tobben😔 Coronamaatregelen hebben bij mij zeker de depressie in de hand gewerkt. Veel sterkte meid. Misschien nog een tip: doe elke dag iets leuks voor jezelf al is t maar 10 minuten en bedenk voor t naar bed gaan drie dingen waar je dankbaar voor bent. Dat helpt mij wel als ik teveel donkere gedachten heb. Zet m op. Je bent niet de enige die zich zo voelt en er komen betere tijden🍀

4 jaar geleden

Ik zit sinds 1,5 week thuis met een depressie en een burn-out :( Ik zie het ook allemaal niet meer zo zitten, volgende week gesprek met de bedrijfsarts. Hopelijk neemt hij het net zo serieus als mijn huisarts. Echt moeilijk om een leuke mama voor mijn zoontje van 1 te zijn nu. Helaas kan ik ook niet aan de medicatie want ik ben 6 weken zwanger ongeveer. Ik kan het niet eens opbrengen om blij te zijn over mijn zwangerschap terwijl dat wel is wat ik graag wilde..

4 jaar geleden

Reactie op Suus196

Dat gevoel van machteloosheid herken ik. Het wachten op hulp was een versch ...
Ja verschrikkelijk om zo te moeten afwachten terwijl je jezelf ziet aftakelen eigenlijk.. ik merk dat als ik me wat beter voel dat ik juist heel veel ga doen, want dan denk ik ja straks voel ik me weer minder en dan komt er niks of weinig uit mijn handen… gister bijv voelde ik me weer wat beter en heb ik veel gedaan en kreeg ik vannacht voor t eerst een heftige paniek aanval in mijn slaap dat mijn vriend er wakker van werd en zich zorgen maakte. Ik kreeg t super warm en ik kon niet rustig worden, tintelingen in m’n vingers en m’n hart bonste en kreeg het benauwd. Ikben toen naar beneden gegaan water gedronken en paracetamol ingenomen en weer naar bed gegaan. Ik ben er nu nog van slag van! Zo irritant wat er allemaal bij komt kijken😞 ik heb gister een gesprek gehad met m’n bedrijfsarts en zij zei ga eerst maar werken aan je herstel en ik spreek haar weer in t nieuwe jaar. Zo fijn dat ik nu niet gelijk aan t werk hoef! Ja ik word vrolijk van online shoppen maar goed dat kan ik ook niet elke dag doen haha😂 gelukkig kan ik ook nog wel genieten van m’n kids dus ik probeer daar energie uit te halen. Mediteren doe ik als ik m’n ademhaling niet rustig kan krijgen savonds voor t slapen gaan..

4 jaar geleden

Reactie op MariaF5

Ik zit sinds 1,5 week thuis met een depressie en een burn-out :( Ik zie het ...
Wat vervelend joh! En dan ben je ook nog zwanger😨 dat is al zwaar genoeg en dan ook nog een depressie! Probeer rustig aan te doen! Ik weet hoe lastig het is…

4 jaar geleden

Het heeft mij wel geholpen om wat meer aan te kunnen maar voor mij is het h ...
Ja de bedrijfsarts heb ik gister gesproken.. ik had diazepam 2mg gekregen van de huisarts maar nu kwam ik er achter dat ik er niet mee mag auto rijden, lekker handig met 2 kinderen! Nu heeft de bedrijfsarts geadviseerd om weer met de huisarts in gesprek te gaan en vragen of ik wat anders kan krijgen om mijn stemming ook beter te krijgen. Vervelend dat medicatie vaak bijwerkingen heeft terwijl je het juist slikt om je beter te voelen.. pfff erg hè als je dan in de winkel staat en je zo voelt, vooral als je met je kind/kinderen bent dan gaat t vaak niet zo snel als je zelf wilt😅 ik wil dan ook het liefst zo snel mogelijk naar buiten… jij ook heel veel sterkte 💫

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Ja verschrikkelijk om zo te moeten afwachten terwijl je jezelf ziet aftakel ...
Dat heel veel gaan doen als je even de kans hebt herken ik. Maar daar zit voor mij ook meteen een valkuil. Hoe belangrijk zijn die dingen die je doet nou echt? Is het niet belangrijker als je het gaat om leuke dingen te doen. En ineens heel veel gaan doen. Dat geeft een valse belofte van rust. Maarja op je kont gaan zitten en niksen is een natuurlijk een kunst opzich. Maar misschien een goede oefening. Al is het maar 5 minuten. Wel heel fijn dat de druk van werken er nu even af is. Had je al gekeken naar wachttijd bemiddeling?

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Ja verschrikkelijk om zo te moeten afwachten terwijl je jezelf ziet aftakel ...
Ik krijg ook 's nachts paniek als ik te veel hooi op me vork neem tijdens de dag. En dan blijf ik dat ook de hele dag erna nog voelen. Het enige wat helpt bij mij om dat gevoel te verminderen is flink fysiek bewegen. Dansen, hardlopen of fietsen bijvoorbeeld.

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Ja de bedrijfsarts heb ik gister gesproken.. ik had diazepam 2mg gekregen v ...
O ja, shit is dat he. Mijn reactievermogen ging ook achteruit en eigenlijk mag je dan niet deelnemen aan t verkeer. Lekker handig als je moet werken en een kind naar de opvang moet brengen. Je kan je moeilijk ineens alleen in huis opsluiten😅 die bijwerkingen zijn idd vervelend. Meestal verdwijnen de meeste na een week ongeveer. Dankje, jij ook!💪🏽🍀