32 Reacties

5 jaar geleden

Deel 2

5 jaar geleden

Deel 3

5 jaar geleden

Hmm herken me kids er idd wel in.

5 jaar geleden

Ik heb na de bevalling van mijn eerste kindje (keizersnede) oxytocine gehad voor samentrekkingen na bloedingen, en deze keer ben ik ingeleid en heb ik het ook gehad. Maar voor mij is het (gelukkig) tot nu toe niet herkenbaar bij beide kinderen

5 jaar geleden

Heel apart. Ik kreeg dit na de bevalling.... ivm placenta. Ik zelf geen klachten. Mijn zoon wel haha terwijl hij dut niet eens heeft gekregen

5 jaar geleden

Ik herken me er gelukkig niet in🙂

5 jaar geleden

Naar mijn idee kunnen deze klachten niet door synthetische oxytocine komen. Er schijnt een kleine kans op een postnatale depressie te zijn na gebruik hiervan, maar dan zou de moeder daar al gevoelig voor moeten zijn. Ik had het een beetje uitgezocht voorafgaand aan de bevalling. Daarentegen zijn er wel homeopaten die je hiervoor willen behandelen.

5 jaar geleden

Wat is de bron van dat verhaal? Voor ik zoiets wil bekijken bij mezelf of m'n kind, kijk ik liever eerst waar dit vandaan komt. Facebook is daarbij niet heel betrouwbaar 😉

5 jaar geleden

Er staan echt allerlei dingen in die baby's sowieso kunnen hebben omdat ze baby zijn. Of jij als moeder door de hormonenshift. Of dat nu wel of niet gelinkt is aan het toedienen van oxy is de vraag...🤭

5 jaar geleden

Ik zou ook graag een bron willen. Het is bij mij en mijn dochter wel onwijs herkenbaar maar ik vraag me af of dat door de oxytocine komt.. zo ja dan zouden dokters van tevoren ook al dit moeten aangeven toch? Ben wel benieuwd of er echt wetenschappelijk bewijs is.

5 jaar geleden

Nee, ik heb 3 ingeleide bevallingen gehad en herken het niet. De dingen die beschreven worden zijn heel algemeen en kunnen horen bij het wennen aan het moederschap, een grote verandering in je leven én voor je baby het wennen aan buiten de buik zijn. Dat alles gaat nu eenmaal gepaard met schommelingen en sprongetjes.

5 jaar geleden

Ik heb ook een inleiding gehad en zelfs extra oxi omdat de placenta niet los kwam/teveel bloedverlies en herken gelukkig niets

5 jaar geleden

Reactie op Evie2905

Er staan echt allerlei dingen in die baby's sowieso kunnen hebben omdat ze ...
Ik dacht precies hetzelfde!

5 jaar geleden

Reactie op Bitterballetje

Ik herken me er gelukkig niet in🙂
Ik ook niet! Enkel het overstrekken bij de kleine maar ze heeft verborgen reflux.

5 jaar geleden

Vreemd. Er wordt op verschillende sites verwezen naar "een" Amerikaanse studie hierover, maar er staan nergens bronnen en ik kan de research hierover niet vinden op de wetenschappelijke sites...alleen maar positieve effecten op diverse aandoeningen...🤔 Ik herken hier trouwens ook niets in

5 jaar geleden

Even de samenvatting voor wie niet het hele onderzoek wil lezen; "Contrary to our hypothesis, results indicate that women with peripartum exposure to synthetic oxytocin had a higher relative risk of receiving a documented depressive or anxiety disorder diagnosis or antidepressant/anxiolytic prescription within the first year postpartum than women without synthetic oxytocin exposure."

5 jaar geleden

Best significant ook aldus dit onderzoek: "Among deliveries to women with a history of prepregnancy depressive or anxiety disorder, exposure to peripartum oxytocin increased the risk of postpartum depressive or anxiety disorder by 36% (relative risk (RR): 1.36; 95% confidence interval (95% CI): 1.20–1.55). In deliveries to women with no history of prepregnancy depressive or anxiety disorder, exposure to peripartum oxytocin increased the risk of postpartum depressive or anxiety disorder by 32% compared to those not exposed (RR: 1.32; 95% CI: 1.23‐1.42)." Ik heb gelukkig nergens last van. Heb ik geen enkel van deze nadelen te horen gekregen voor mijn inleiding. Had er anders mogelijk wel anders naar gekeken.

5 jaar geleden

Wat mij betreft is er nog te weinig onderzoek om te kunnen stellen dat er echt een duidelijk verband is. Ik wil wel geloven dat het invloed kan hebben als je al gevoelig bent, maar dat doen natuurlijke hormonen ook 🥴. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het hartstikke vervelend is als jij of je kleine deze klachten hebben. Gelukkig heb ik na een inleiding geen dergelijke klachten en onze dochter ook niet. Even off topic: Ik ben wel gevoelig voor prikkels, kriebelende kleding/naadjes/etiketjes (verschrikkelijk 🤭) en geluid. Ik leef het liefst in comfy kleding en een rustige omgeving. Hoop dat onze dochter dat niet heeft geërfd. Voor iedereen die wel bovenstaande klachten ervaart, sterkte 😘 ik hoop dat je voldoende steun en hulp hebt.

5 jaar geleden

Veel van die klachten kunnen volgens mijn osteopaat ook komen doordat er vaak al langere tijd ontsluiting is en de weeën erg heftig zijn. Dan dreunen de weeën zeg maar erg lang op het kindje. Door het inleiden gaat het voor de kindjes best wel snel. Daardoor ontstaat het overstrekken, te gespannen zijn enz. Een osteopaat kan hierin heel veel betekenen.