16 Reacties

3 jaar geleden

Ik zag het gisteren ook op fb. Of ik me zorgen maak nee denk dat overal wel rommel in zit.

3 jaar geleden

Ik denk zolang je geen groot verbruiker bent het niet echt kwaad kan.

3 jaar geleden

zolang de huisarts nog paracetamol voorschrijft en adviseert en Nederlandse drogisten het nog verkopen ben ik niet bang hoor.

3 jaar geleden

Het was gisteren in het nieuws en ze zeiden daar dat wanneer je dagelijks 6 tabletten neemt voor een x aantal jaar (weet precieze aantal niet maar was echt hoog, 10+ volgens mij) dat er 1 persoon op de 100.000 extra kanker krijgt. Oftewel heeeeeel klein.

3 jaar geleden

ik woonde in ijmuiden... "onder de rook van tata steel" om paracetamols maak ik me minder zorgen...

3 jaar geleden

Ik neem gewoon dafalgan in zonder problemen 😉

3 jaar geleden

Ik maak me oprecht ook wel wat zorgen. Want heb gekampt met dagelijkse hoofdpijn en veel paracetamol geslikt. Ik begrijp dat het voor ons als volwassenen misschien niet zo spannend is, maar hoe zit het met een mini vruchtje in je buik?? 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Ik slik het tijdens mn zwangerschap niet. Had ik ook niet gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap. Na de bevalli wel Heeft iemand deze kwestie met vk besproken?

3 jaar geleden

Ja hoor. Als je het artikel goed leest staat er onderin ook dat het gaat om mensen die de maximale dosering van paracetamol slikken en dat dagelijks en dan is de kans nog klein. Het zit ook niet in alle paracetamol en ze weten ook niet eens waar het terecht is gekomen. Misschien is die bepaalde levering wel in Polen en helemaal niet in Nederland. Ga me niet bang laten maken om zo een bericht.

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Ik maak me oprecht ook wel wat zorgen. Want heb gekampt met dagelijkse hoof ...
Ja dit gevoel heb ik dus ook.. lastig he? Denk dat ik het gewoon zou slikken normaal gesproken. Maar nu tijdens zwangerschap twijfel ik een beetje.. hier ook veel last van hoofdpijn

3 jaar geleden

Lijkt me ook niet goed voor een baby als jij niet lekker in je vel zit als moeder(in spe) zijnde. Van zoveel dingen kan je kanker krijgen als je er teveel van neemt/ mee in aanraking komt. En soms weten ze gewoon helemaal niet waardoor zo'n mutatie ontstaat. Als jullie je zorgen maken kan je altijd de vk bellen. Maar ik maak me niet veel zorgen zolang het nog gewoon verkocht wordt zoals hier onder ookal werd vermeld en in de bijsluiter staat dat het veilig is en zoveel mensen op de wereld het gebruiken zal het wel loslopen. Hoe hard het ook klinkt kanker kan je op zoveel manieren krijgen maar heel veel is bij geen enkel product goed.

3 jaar geleden

Het gaat om de paracetamol die je in de jumbo, Etos, Kruidvat en dergelijke kan kopen (wat hier in België al niet kan) de paracetamol of dafalgan die je gewoon bij de apotheek haalt is zeker veilig

3 jaar geleden

Het gaat om alle paracetamol die verkrijgbaar is in Nederland. Ook van andere winkels en apotheken. Ik slik sowieso geen paracetamol tijdens de zwangerschap, want dat geeft me een onprettig gevoel.

3 jaar geleden

Zit tegenwoordig niet overal kankerverwekkende stoffen in? Ik maak me er niet zo druk om heel eerlijk gezegt.

3 jaar geleden

Vroeger wist men ook niet beter dan dat je bessenverzamelaars en jagers had. En dat er dan een keer een verkeerd besje tussen zat, werd geleerd door schade en schande. Tegenwoordig wordt er zoveel getest en gedaan, en kijk even goed naar de randvoorwaarden van hoeveelheid en frequentie gebruik. Tja... kortom, ik maak me niet zoveel zorgen om dit soort dingen.

3 jaar geleden

Ik werkt zelf bij de drogist. Het gaat om een minimale vervuiling in de Paracetamol die niet schadelijk is wanneer je niet dagelijks de maximale dosering per dag gebruikt. Alsnog is Paracetamol in Nederland het meest veilige pijnstiller medicijn, dat je kunt gebruiken. Nu met de zwangerschap probeer ik sowieso geen pijnstillers te nemen, tenzij het echt heel nodig is. Dan liever even iets meer pijn, het blijft sowieso chemische troep die je in je lichaam stopt