30 Reacties
5 jaar geleden
Liyam kon er ook niet tegen.. zijn ontlasting was heel vies smeu茂g, wij smeren standaard luier uitslag en smet van t spugen in met olijfolie:)
Liyam had na paar dagen ook weer klachten van de voeding helaas bekend probleem zei de kinderarts
5 jaar geleden
Wij gebruiken het al bijna 4 weken maar dan van nutrilon. Die van ons heeft af en toe dunnere ontlasting, en heel af en toe wat groenere poep. Bij ons gaat het eigenlijk hartstikke goed met de fles. De jeugdvp vertelde wel dat veel kindjes deze melk viezer vinden dan de andere melk en hierdoor in het begin echt moeten wennen eraan... Dus misschien de combinatie smaak met verkouden?
5 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
In het begin dronk hij de fles wel gewoon goed. Is echt weer sinds 2/3 dage ...
Heeft hij constant zoveel dunne ontlasting? Anders toch even overleggen met huisarts/cb.
5 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Ja constant. Dankjewel馃
Hier ook elke luier dunne ontlasting 3a4x daags maar wij gebruiken geen pepti voeding maar hero comfort,,, hebben morgen gesprek met kinderarts in zk ivm hele erge krampen enzo
5 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Ja constant. Dankjewel馃
Ahhh arme kleine. En die kleintjes drogen ook snel uit... Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik zou contact opnemen met de huisarts.
5 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Olijfolie dat heb ik nog niet geprobeerd, werkt dat beter dan sodocreme?
Je kan beter kokos olie smeren, het ruikt lekkerder (wel die met geur!) En is heel natuurlijk. Helpt ook tegen spruw en dat is dezelfde schimmel die luieruitslag kan veroorzaken.
5 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Ah oke, doorverwezen door de huisarts? Zou je willen laten weten wat de ki ...
Jah heb vorige week eerst het consultatiebureau gebelt omdat de gastouder ook vond dat die extreem veel krampen heeft en die hebben me doorverwezen naar huisarts en de huisarts weer naar het ziekenhuis,,, dankjewel ik laat het je weten
5 jaar geleden
Wij zijn sinds vorige week vrijdag over naar de pepti(voorgeschreven door kinderarts) maar dan juist omdat ze al een aantal weken waterdunne ontlasting had. Het word sinds de pepti juist iets minder dun.
5 jaar geleden
Wij hebben nu sinds 3 weken pepti van nutrilon. De 1e dagen gingen perfect maar idd nu ook weer veel meer krijsen.. Ik dacht evt sprongetje. En vorige week kreeg hij ineens 贸veral uitslag, rode kleine bultjes. Dacht eerst dat het miss van nieuwe huidolie kwam met lavendel van zwitsal, maar kan ook maar zo van de pepti?!
5 jaar geleden
Hier inmiddels al 6weken aan de nutrilon pepti. Koemelkallergie is hier een familie kwaaltje. Voor 2 weken terug moest ik de gewone voeding weer proberen. Dit was drama ik had in 2 dagen tijd weer een huilbaby met heel veel krampjes en exceem. Hier werkt de pepti goed. Veel vrolijker. Ontlasting is verder wel normaal en wil het ook prima drinken. Ook geen huid uitslag. Ze hebben mij wel vertelt dat er zelfs baby's zijn die de pepti niet kunnen verdragen er bestaat nog wat anders voor maar geen idee wat dat is. Ik zelf heb vroeger soja en geitenmelk gehad. Maar dat is al bijna 30jaar geleden馃槄