20 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Banaan
Een kleine hoeveelheid kan prima.
Heb ook zoute haring gegeten laatst en af ...
Ik eet ook gewoon zoute haring, heerlijk!
5 jaar geleden
Reactie op Banaan
Ja ik kan dat ook echt niet 9 maanden niet eten 🙈
Ik ook niet. En het feit dat de haring ingevroren is geweest stelt me dan enigzins gerust. Ik koop ze wel alleen echt bij de visboer. Niet uit de supermarkt
5 jaar geleden
Ik heb na mijn goede 20 weken echo, in 1 week 3x salami op brood gegeten.
Had daar zo’n zin🙈 dus had me voorgenomen dat ik dat mocht na de 20weken echo. Inmiddels is het alweer 3 weken geleden en ook die salami behoefte niet meer gehad.
Een beetje zondigen maakt het ook wel makkelijker om daarna weer vol te houden denk ik (met grenzen natuurlijk, carpaccio eet ik echt niet hoe graag ik het ook wil😅)
5 jaar geleden
Ik werk met ouderen en die zeggen weleens, het is een wonder dat wij vroeger überhaupt gezonde kinderen kregen. Daarmee bedoelen ze dat er toen geen regels waren wat betreft dingen niet eten enz. En toch eerder er gezonde kinderen geboren. Het is echt niet erg als je een keer zondigt. Niet te druk om maken.
5 jaar geleden
Het is al gebeurt en uitkotsen zou zonde zijn. Geen zorgen. Ik hoop vooral dat het erg lekker heeft gesmaakt. 😉 Ik zondig zo nu en dan ook, maar maak daar wel een bewuste keuze in.
Af en toe een droog worstje of plak salami op brood, heerlijk. Ik kies er dan wel voor om dit vers bij een slager te halen en vrijwel direct te gebruiken ipv een paar dagen te laten liggen.
Toevallig was ik met mijn oma van 90 aan het lunchen vandaag en ze zei, meid wij aten alles en kijk naar je oom en tantes, niks mis mee.
Ze dacht eerst dat ik op dieet was omdat ik geen rosbief wilde haha.
5 jaar geleden
Ik zondig ook heel af en toe met wat tonijn.
Voor wat betreft worst, vlees ed gaat het erom of er geen bacteriën of parasieten in zitten. Dan kan 'een beetje' dus best kwaad.
5 jaar geleden
Reactie op Melsje1984
Ik werk met ouderen en die zeggen weleens, het is een wonder dat wij vroege ...
Zo zie ik het zelf ook hoor. Vind het merendeel echt onzin/bangmakerij. Zijn hele bevolkingsgroepen waar ze juist extra eten van sommige dingen die hier afgeraden worden en de gezondheid is niet slechter. Ik neem het meeste echt met een korreltje zout.
5 jaar geleden
Ik heb laatst 5 makrelen gegeten voor ik er achter kwam... oeps. Maar heb besloten het als een foutje bedankt te zien. Zal het niet meer doen
5 jaar geleden
Nou ik eet gewoon tonijn uit blik, ook pas sushi met tonijn (blik) op dus geen verse tonijn.. ik heb per ongeluk ook eens jodenhaas op die was well done ipv echt doorbakken.. tja soms sta je er even niet bij stil. Als het met mate is moet kunnen!! Roken en alcohol is zoveeel slechter!! Dus geniet! 🥰
5 jaar geleden
In het begin wilde ik alleen maar tonijn salade op brood. Haha een of andere gekke craving. Heerlijk aan toe gegeven ook. Joh wat je tegenwoordig allemaal wel niet mag..... t kan ook te gek he🙈 vroeger werden er ook kerngezonde kids geboren!
5 jaar geleden
Je hebt het toch al gegeten dus de tijd kan je niet meer terug draaien zeg ik maar altijd. Iedereen eet wel eens per ongeluk iets wat niet mag in de zwangerschap, we zijn maar mensen. Hopelijk was het lekker! 🤗
5 jaar geleden
Dat het een roofvis is is voor een keer echt niet erg hoor, zoals de anderen ook zeggen. Het gaat om de hoeveelheid.
Dus hoop dat je er lekker van hebt genoten 👍🏻
Maar ik lees sommige reacties met verbazing. Gerookte vis, salami, haring, rosbief, oftewel niet gegaarde dingen, kunnen wel degelijk kwaad bij een klein beetje. Er hoeft maar net listeria / toxoplasmose in te zitten en het kan verkeerd gaan.
Dus ja, sommige dingen kan je best af en toe mee zondigen, maar als het om die bacteriën gaat zou ik toch wel oppassen!
(En dat er vroeger zonder al die regels ook gezonde kinderen werden geboren vind ik een dooddoener. Misschien waren er toen ook wel veel meer miskramen/aangeboren afwijkingen door besmetting met listeria of toxoplasmose dan nu. Maar dat weten we niet want dat werd daar toen niet aan gelinkt. Dus ja als je dat risico wil lopen moet je het zelf weten natuurlijk, maar we hebben nu deze kennis dus doe er je voordeel mee. Het zou maar net je eigen kindje zijn die toch niet gezond geboren wordt.)