2 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook! Ik heb al heel mijn leven obstipatie en slik hier ook medicijnen voor. Gelukkig kan ik die blijven gebruiken omdat ik deze altijd gebruik maar zit nu toch wel verstopt. De medicijnen doen zijn werk niet zoals voorheen en ik vind het echt spannend om de persen. Ook omdat ik vorige jaar een miskraam heb gehad met 8,5 week en toen ook heel erg verstopt zat ben ik nu extra gespannen hiervoor. Ik heb op de website van het voedingscentrum opgezocht wat ik kan doen om de verstopping te voorkomen en daar staan wel wat menu's op. Dat geeft mij wel wat geruststelling dus ik ga hier mee beginnen. Hopelijk helpt het.

4 jaar geleden

Je kan het vruchtje er niet uit persen maar echt hard persen is niet oke!! Je bekkenbodem wordt zwakker en je kan daarmee ook een verzakking in gang zetten. Geloof me, dat wil je niet. Bij de huisarts kan je vragen om forlax. Dat helpt om het wat dunner te maken. Je gaat er niet aan wennen (al wordt dat wel overal gezegd). Heb het in m’n vorige zwangerschap gebruikt en nu zo nu en dan weer.