11 Reacties

één jaar geleden

Hier een zoontje van 20,5 maand en loopt ook nog niet. Ook fysio e.d. Geen tips voor je :( Ik vertouw er heel erg op dat het goed komt. Daar heb je wellicht niks aan maar weet dat je niet de enige bent met een kind die laat loopt 😘

één jaar geleden

Hier een meisje van 21 maanden, staat en loopt ook nog niet los! Ze is extreem hypermobiel, daardoor moeten haar spieren eerst sterk genoeg worden en dat heeft tijd nodig. Daarnaast ook gewoon een voorzichtig meisje. Wij maken ons geen zorgen, ik liep zelf ook pas met 22 maanden. Onze fysio zei dat zolang je wel vooruitgang ziet (al zijn het hele kleine stapjes) dat het goed gaat. En onthoud: alles tot 2 is oké! Vaak krijgen ze het ineens door en lopen ze zo weg! Wat ik nu vaak probeer is eerst zelf achter haar loopwagentje gaan lopen, dan kruipt ze naar me toe om te oefenen. En hier werkt vooral niet teveel stimuleren goed en veel op de bank laten spelen: daar durft ze meer los te gaan staan of stapjes te zetten. Heb ook weleens gehoord dat mensen in deze situatie een paar uurtjes naar een indoor speelparadijs gaan en ze daar op de kussens ineens zelf gaan lopen. Succes maar vooral: geef het nog even tijd, het komt echt wel!

één jaar geleden

Mijn oudste dochter liep met 2 jaar ook nog niet, maar mocht gewoon naar de peutergroep. Ik vind het best raar dat dat niet mag. Denk juist dat het heel stimulerend is als hij al die andere ziet lopen.

één jaar geleden

Klinkt bekend. Mijn dochter word begin november 2 en loopt ook nog niet. Wel aan 1 hand, maar zodra je los laat gaat ze zitten. Heb ook fysio gehad, maar dat is gestopt. Het is het stukje angst wat haar tegen houd. Ze moet het echt zelf gaan ontdekken en daar kan de fysio niet bij helpen. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en vind het raar dat die persee moet lopen om over te gaan. Mijn dochter mag gewoon over, ook als ze nog niet loopt tegen die tijd.

één jaar geleden

Hey hier loopt ze inmiddels wel. maar heeft echt heel lang aan tafel en aan de hand mee gelopen. Voor ze los liep liep ze al een half jaar langs de tafel, ze durfde ook niet alleen. Zo op eens deed ze eerst 2 stapjes los en steeds iets verder, tot ze met haar hoofd op tafel viel omdat ze te gauw wou. Toen heeft ze weer 2 weken niet los gelopen. Hij gaat het vroeg of laat echt wel doen. Maar die vragen of hij al een keer loopt is wel heel vervelend. Zolang hij maar vrolijk en blij is gewoon rustig afwachten denk ik 🙈

één jaar geleden

Onze zoon loopt ook pas sinds 1 week los en liep daarvoor al ruim een half jaar langs meubels. Ook hier vaak opmerkingen over gekregen. Zelf maakte ik me niet echt zorgen omdat hij wel langs meubels en aan de hand liep. Vond de opmerkingen wel vervelend.

één jaar geleden

Mijn zoontje loopt inmiddels wel al een tijdje. Maar hier was onzekerheid ook het grootste probleem. Op advies van de kinderfysio zijn we veel naar de indoor speeltuin gegaan. Door de zacht ondergrond durfde hij daar meer. We zijn in een periode van 14 dagen keer of 5 geweest en daarna liep hij goed zelfstandig.

één jaar geleden

Gelukkig zijn wij niet de enigste als ik het zo lees, ja we oefenen genoeg en hij loopt aan 1 handje goed mee alleen los vindt hij heel spannend en durft hij nog niet, de fysio vindt ik zelf ook weinig nut hebben, de tips die ze geeft doen we allemaal al het is echt de angst dat hij nog niet durft.. sinds vandaag kan hij wel ineens op de bank klimmen😅

één jaar geleden

21 mnd kan niet lopen. Wel sinds kort optrekken tot staan en nu wil ze de hele dag aan alle meubels staan en langs schuiven.

één jaar geleden

Helaas hier ook een zoontje van 22 maanden. Hij loopt wel aan de bank en aan onze handjes maar niet los. Ook met fysio dus helaas ook geen tips.