6 Reacties

één jaar geleden

Je kunt hem in het begin nog een slaapzak aan doen als je die nog hebt? Of evt een wat dikkere pyjama... Wij hebben sinds een paar weken/maanden ook een zoon die alleen slaapt als je nog even bij m komt zitten en sochtends vroeg of snachts bij ons wil liggen. Ik hou mezelf nu voor dat het een fase is 😬 Maar vergeet niet dat er voor hem misschien wel veel spanning zit met en een een nieuw bed, en een zusje, en misschien nog andere (voor ons) kleine dingen, die in zijn peuterhoofdje heel groot zijn 😊 Hij geeft nu vooral goed aan dat hij jullie even dicht bij hem wil hebben. Geef er aan toe, en vertel hem wel regelmatig dat hij "morgen" weer zelf gaat slapen. (Ook al weet je dat dat wss niet zo zal zijn 🥲😉) Hij moet wel weten dat dit niet zo blijft. Heel veel succes! 💪🏻

één jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Je kunt hem in het begin nog een slaapzak aan doen als je die nog hebt? Of ...
Thanks! Het is ook veel verandering in korte tijd. Alleen als hij tussen ons in ligt snachts dan slaapt hij niet.. en wij dus ook niet.. Heb hem van ellende vannacht maar in zn slaapzak nog in het ledikant en op de oude kamer gelegd.. Hij slaapt nu nog steeds....

één jaar geleden

Oh ach, wat rot voor jullie 🥲 Dat niet slapen tussen ons in was bij ons in het begin ook, nu leg ik m weg en slaapt hij eerder dan ik 🤣 En het is ook niet elke dag meer, of soms een paar weken niet.. Ooit stopt het denk ik dan maar 😅🤪

één jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Oh ach, wat rot voor jullie 🥲 Dat niet slapen tussen ons in was bij ons in ...
Haha ja het zal vast niet zo blijven tot ze 18 zijn 🤣

één jaar geleden

Reactie op Lotje6

Thanks! Het is ook veel verandering in korte tijd. Alleen als hij tussen on ...
Kun je het oude ledikant niet op zijn nieuwe kamer zetten? Dan kan hij stap voor stap de veranderingen maken. Eerst de nieuwe kamer. En dan als dat goed gaat de slaapzak weg laten en als dat ook goed gaat het nieuwe bed gaan gebruiken

één jaar geleden

Wij hebben zijn ledikant omgebouwd naar peuterbed samen met ons zoontje. Zo kon ie zien dat zijn ledikant ‘weg’ ging en hij een ‘nieuw’ bed kreeg (2-in-1 bed). In het begin lag ie continue half onder de dekens en werd wakker van de kou. Wij hebben gewoon volgehouden en dan maar wat vaker eruit ‘s nachts. Soms sliep ie dan verder, soms wou ie bij ons slapen. Nooit strijd van gemaakt; morgen weer een nieuwe dag. Wat eerder ook gezegd is; wat voor ons een (leuke) verandering is waar we zo aan gewend zijn, gebeurt er in de kleine koppies veel meer. Stapje voor stapje is daarom mijn tip. Betrek hem bij het proces. Voor zover dit nu nog kan tenminste en geef hem tijd om aan de nieuwe situatie te wennen. Succes! 🍀