15 Reacties
één jaar geleden
Geen bewuste keuze, want het was gewoon zo bij het KDV waar we ons het prettigst bij voelden, maar hier een verticale groep, dus we hebben dit gelukkig niet. Heb het wel vaker gehoord, dus vind het wel fijn
één jaar geleden
Mijn dochter moet nog wat langer wachten tot ze naar de peutergroep kan, omdat er nog geen plek is. Dus ze zit nog wat langer bij de baby's. Nu vindt zij baby's kennelijk wel leuk, maar ik baalde er wel beetje van. Ik denk dat zij er juist wel klaar voor is om naar de peutergroep te gaan. Dus nog maar even afwachten.
Maar lijkt me heel moeilijk om je zoontje zo te zien. Maar het is waarschijnlijk een kwestie van wennen en komt vast ook weer goed als hij wat leer vertrouwd is in de groep. 😘
één jaar geleden
Mijn dochter moet ook flink wennen op de peutergroep. Het doet me pijn, maar denk dat het ook goed is voor haar ontwikkeling. En langzaamaan komen er weer kindjes uit de oude groep erbij en gaan de grotere kindjes naar de basisschool. Het is nu even een moeilijk wenperiode
één jaar geleden
Ik zie dat mijn dochter het ook spannend vindt. Ook merk ik dat het vrij druk is tov de babygroep. Als ik haar wat vroeger breng waardoor er minder kindjes zijn, is ze vrijer dan wanneer de hele klas al vol zit. Wellicht helpt dat de drempel bij jou kleintje ook te verkleinen? Dan kan hij langzaam aan de drukte wennen op een dag. Succes!
één jaar geleden
Toch wel fijn te horen dat meerdere kindjes moeten wennen. Vandaag de eerste keer dat ie niet moest huilen toen ik m kwam ophalen. Hiervoor deed ie dat door een soort opluchting ofzo denk ik. Leidsters gaven aan dat het al stukken beter was gegaan vandaag. Hele opluchting voor mij!
één jaar geleden
Ging hier ook moeizaam terwijl het op de baby groep super goed en makkelijk ging. Het heeft een keer of 5 geduurd en toen was het over, ze kijkt nu nauwelijks om als we vertrekken en is dol enthousiast als we haaf weer ophalen, ze sleept me de hele groep over trekkend aan mn vinger.🤣 Hier scheelt het wel dat idd haar vriendje van de andere groep ook over is. Dd gang is bijna compleet ze speelde veel met zn 3e, maar daf meisje is nog geen 2 jaar.
één jaar geleden
Bij het kdv van mijn zoontje hebben ze eerst de babygroep, dan de dreumesgroep en dan de peutergroep. Daartussen zit steeds een wentraject van eerst een uur op de nieuwe groep kijken dan een paar uur dan een dagdeel meedoen, maar doordat er op de dreumesgroep destijds corona was kon dat bij hem niet doorgaan. Doordat hij al wel liep toen dachten ze dat de overgang wel makkelijk zou gaan maar ook dat heeft wel een paar weken geduurd dat hij zelf de groep opstapte in plaats van dat ik hem moest overdragen aan de leidster,. Over een paar maand gaat hij naar de peuters en dat zal dan ook weer even een beetje minder zijn.
één jaar geleden
Reactie op Marielleolthof
Bij het kdv van mijn zoontje hebben ze eerst de babygroep, dan de dreumesgr ...
Pffff, dat is wel erg heftig, zo vaak een overgang
één jaar geleden
Reactie op Miertje08
Owja ik vond het zelf ook verschikkelijk kon er letterlijk om janken... di ...
Juffies hoeven we gelukkig niet te missen, ons dochtertje is deze week gestart op het kdv op de oude groep van ons zoontje. Het afgeven van m'n baby'tje vind ik exht geen probleem daardoor.