10 Reacties
2 jaar geleden
Ja, hier ook voornamelijk met eten.. en ook met spullen. Slaat ook, dramt haar zin door, en lukt het niet gaat ze huilen, en slaan. Of kijkt mij heel boos aan. Heb ook gezien dat we nu in sprong 9 zitten! Duss.. daar zal het mee te maken hebben
2 jaar geleden
Hier wordt vooral gegooid omdat het leuk is.. om dezelfde reden ook gebeten, gekrabd en geknepen (en als we boos worden gaat hij lachen 🤦🏻♀️).
Als het echt frustratie is kan je baby gebaren proberen? Wij doen het vanaf het begin, hij heeft een tijdje eten gebaard en naar huis, maar nu niets meer, maar hij komt ook niet gefrustreerd over, dus als hij dat wel wordt ga ik hem naar een gebaar vragen
2 jaar geleden
Oh ja als iets niet mag van ons kan ze gewoon keihard gaan gillen. Gooit ook met speelgoed. En idd ook gefrustreerd door sokken of zelfs een trui dat uit moet. Ohja en als ze boos of verdrietig is brabbelt ze mam mem mama ofzoiets 😅 en als ze blij is pap pap pap🤔 maar nog steeds altijd het liefste bij zijn dus dat maakt het weer goed 🤭
2 jaar geleden
Hallo allemaal hoe gaat het met jullie peuterpubers? Hier een die heel erg gaat huilen als hij iets niet mag en dan ook echt kan krijsen. Ik probeer hem dan nu af te leiden met iets anders en dat helpt vaak wel. Hoe gaan jullie hier mee om? En hoe leer je ze dat nee niet het einde van de wereld is?
2 jaar geleden
Reactie op Colet
Hallo allemaal hoe gaat het met jullie peuterpubers? Hier een die heel erg ...
Hier ook een dramaqueen als ze haar zin niet krijgt. Ik probeer consequent rustig te blijven, uit te leggen waarom iets niet mag, een alternatief te bieden en een knuffel aan te bieden (mag nu, maar ook later). Meestal duurt het hier niet langer dan een paar minuutjes vooralsnog.
2 jaar geleden
Reactie op Colet
Hallo allemaal hoe gaat het met jullie peuterpubers? Hier een die heel erg ...
Juist niet afleiden en zeggen dat het geen drama is, voor hem is het wel. Dus begrip tonen en helpen weer rustig te worden. De gevoelens mogen er zijn en hij moet er mee om leren gaan
2 jaar geleden
Haha hier soms ook! Kan lange tijd goed gaan en ineens om iets kleins een driftbui krijgen. Ik probeer zo rustig mogelijk te reageren en zeg dat het niet erg is en ga dan direct ook afleiden door een alternatief te geven. Meestal is ze vrij snel dan ook rustig. Kon er wel eens geïrriteerd door worden (ik ben maar een mens😅) maar dat werkte averechts