25 Reacties

5 jaar geleden

Dat gevoel heb ik ook, mn litteken jeukt ook 10x meer dan normaal. Denk dat het komt omdat de huid daar niet mee kan rekken. Heb geen ervaring met een tweede keizersnee. Ga /mag gelukkig weer vaginaal bevallen. Vind ik persoonlijk prettiger in iedergeval qua herstel.

5 jaar geleden

Reactie op Kimelisabeth

Dat gevoel heb ik ook, mn litteken jeukt ook 10x meer dan normaal. Denk dat ...
Ja hè! Ook weer bij m’n navel onder de huid. Echt lang geleden dat ik dat gevoeld heb.

5 jaar geleden

Ik heb het ook! Ben morgen 38 weken zwanger van de 3e en krijg op 30/10/20 mijn 3e keizersnede. Ik denk dat het door de grootte en de zwaarte van mijn buik komt die op het litteken drukt... Komt vast goed...gewoon een van de vele kwaaltjes...☺

5 jaar geleden

Reactie op Es-mamavan3

Ik heb het ook! Ben morgen 38 weken zwanger van de 3e en krijg op 30/10/20 ...
Thnx! Hoe was het voor jou de tweede keer keizersnede na de eerste? Ging het herstel lastiger met al een kindje in huis of viel dat mee?

5 jaar geleden

Reactie op qwertyqwerty

Thnx! Hoe was het voor jou de tweede keer keizersnede na de eerste? Ging he ...
Ik vond het heel erg meevallen, maar dat komt misschien ook omdat mijn 1e kind met een spoedkeizersnede kwam na een rampenbevalling van 20 uur...waarbij mijn zoon na 3 vacuümsessies te groot bleek om er uit te komen. Dus mijn 1e keizersnede bovenop deze ervaring...zorgde ervoor dat ik KAPOT was. Mijn 2e was een droom keizersnede/een gentle sectio...waarbij ik uitgerust de OK in ging en ook mentaal op een roze wolk zat. Mijn zoontje was toen bijna 3 jaar. Mijn vriend was toen de 1e twee weken thuis en daarna sprong er eens een oma of een vriendin bij. Maar het ging eigenlijk prima. Zo goed dat ik na mijn ZH opname niet eens meer pijnstilling heb geslikt toen ik thuis kwam. Gewoon je rust nemen, voelen wat je wel/niet kunt, huishouden lekker uitbesteden en genieten met je oudste en straks je jongste. Mijn peuter sliep ook nog...dus lekker collectief dutten in de middag. Komt vast goed!! 😊

5 jaar geleden

Hey ja ik heb twee keizersnedes gehad , en aanstaande vrijdag de derde gepland. Mijn wond deed twee weken geleden ook pijn ben toen op consultatie moeten gaan ze heeft het nagekeken en alles was hewoon oke dus hoorde er gewoon bij ... herstel bij mijn tWeede was zoveel beter dan de eerste komt omdat ik nog in arbeid heb gezeten 18 uur weeen dan gaan persen nog een knip gehad vacuümpomp en uiteindelijk onder narcose hebben ze een spoedkeizersnede uitgevoerd. Herstel was vreselijk was heel lang niet goed .. maar de twee was echt anders al zeker als die gepland ... valt reuze mee met nog een peutet rond lopen gewoon hulp vragen waar nodig indien mogelijk 🙃

5 jaar geleden

Reactie op Es-mamavan3

Ik vond het heel erg meevallen, maar dat komt misschien ook omdat mijn 1e k ...
Dit vind ik zo fijn om te lezen! Ik heb haast precies hetzelfde verhaal als jij. Vorige keer drama bevalling wegens veel te groot en daarna een spoedkeizersnede, bibberend van vermoeidheid en in shock wat er toch allemaal gebeurde ineens. Nu een geplande met dochtertje van inmiddels bijna 3 en ik put een hoop kracht uit jouw verhaal! Bedankt voor het delen 🥰

5 jaar geleden

Reactie op hopsakeetje

Dit vind ik zo fijn om te lezen! Ik heb haast precies hetzelfde verhaal als ...
Heel graag gedaan! Ik vond het echt een feestje vergeleken met de 1e keer. Het heeft ervoor gezorgd dat ik nu ook vol vertrouwen mijn 3e keizersnede in ga. Gaat vast bij jou ook helemaal goed komen! Heel veel succes en veel geluk!! 🍀❤

5 jaar geleden

Hier juist aan het begin heel veel last van mijn litteken, verklevingen en litteken weefsel. (Is nu m’n 3de zwangerschap ) Later niet meer, nu 34 weken en deze week voor het eerst weer het litteken gevoeld. Trekken en zeuren. Vooral als ik een hoest of nies geef doet het pijn. Herstel van 2de keizersnede ging vrij vlot. M’n oudste was toen bijna 2 jaar. Als je je rustig houd en niet al te veel tilt en goed je rust pakken wanneer nodig en wanneer het kan. Mijn jongste is 5 en deze x krijg ik een geplande keizersnede en moet zeggen dat ik me best zorgen maak om herstel. Is vanzelf al wat jaren terug en de leeftijd gaat ook meespelen.

5 jaar geleden

Bedankt allemaal! M’n eerste sectio was gepland ivm stuitligging. Heel positieve ervaring geweest. Wil nu weer sectio (datum gepland) maar merk ook dat t ziekenhuis (sommige gyns, niet allemaal) maar blijft sturen op eerst vaginaal proberen. Vind t lastig... je krijgt de keuze maar men vindt er van alles van. Aangezien ik sinds juli door 6 weken bronchitis niet meer dan paar uur slaap per nacht zie ik op tegen evt ervaring die jullie inschrijven. Dan liever kiezen voor iets dat ik ken en weet wat me te wachten staat. Maar ja. Lastig om poot stijf te houden als je slaap tekort hebt merk ik 🙈

5 jaar geleden

Reactie op qwertyqwerty

Bedankt allemaal! M’n eerste sectio was gepland ivm stuitligging. Heel posi ...
Gewoon je poot stijf houden. Hier ook de keuze ivm te smal bekken en nog willen ze proberen aan te sturen op eerst proberen dan kan er uiteindelijk als nog worden ingegrepen. (En dat terwijl de vorige gynaecoloog nadrukkelijk zei dat kan alleen mocht deze kleiner zijn als de vorige en deze woog nog geen 3kg dus kans is klein).

5 jaar geleden

Toevallig gisteren ochtend een 2e keizersnede gehad. Ik had om maximaal pijnstilling gevraagd en bijna heel de dag pijn vrij geweest. Nu is alles wat uitgewerkt dus ga ik verder met paracetamol. Het valt me tot nu toe alles mee. Gisteren trouwens precies 37 weken

5 jaar geleden

Toevallig gisteren ochtend een 2e keizersnede gehad. Ik had om maximaal pij ...
Ah wat goed! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en kun je fijn genieten van de kleine 🤗

4 jaar geleden

Reactie op hopsakeetje

Dit vind ik zo fijn om te lezen! Ik heb haast precies hetzelfde verhaal als ...
Volgens mij mag ik je feliciteren en ben je vandaag weer mama geworden? Las ergens anders een bericht van je van afgelopen nacht! Ik hoop dat het je meegevallen is of meevalt. Veel geluk voor jou en je gezin! 🍀

4 jaar geleden

Reactie op my3thbaby

Hier juist aan het begin heel veel last van mijn litteken, verklevingen en ...
Vorige week vrijdag een geplande. Keizersnede gehad. Maar man man wat een pijn heb ik gehad aan mijn buik. Niet mijn litteken maar erboven. Tijdens keizersnede zijn er verklevingen voorzichtig weg gesneden en heb gelijk klemmetjes op de eileiders laten plaatsen. Nu week verder kan ik zeggen dat de ergste buikpijn voorbij is. Alleen nu last van knoopje van hechting links Hou me nog rustig. Gelukkig is mijn man nog weekje thuis van werk. Kan me dus nog even rustig houden. Is deze x toch wel een stuk pittiger dan de vorige keren

4 jaar geleden

Ik had de laatste 2 weken ook dat mn litteken gevoeliger was ondanks dat het 18 jaar geleden is geweest dat ik een keizersnede heb gehad...

4 jaar geleden

Reactie op Es-mamavan3

Volgens mij mag ik je feliciteren en ben je vandaag weer mama geworden? Las ...
Sorry, zie je berichtje nu pas. Dankjewel en het is inderdaad mee gevallen 🥰

4 jaar geleden

Hebben meer dames last van een gevoelloze huid boven de wond van de keizersnede? Precies het randje boven de snede is compleet verdoofd en ik vraag me af of dit normaal is.

4 jaar geleden

Reactie op hopsakeetje

Hebben meer dames last van een gevoelloze huid boven de wond van de keizers ...
Ja hoor, volgens mij heb ik dit ook een tijdje gehad na mijn 1e zoontje. Duurde wel even voor dit weer was hersteld.

4 jaar geleden

Reactie op hopsakeetje

Hebben meer dames last van een gevoelloze huid boven de wond van de keizers ...
Ja ik heb dit ook! Heb verder heel weinig last van mij keizersnede gehad. Nu bijna 3 weken terug gehad. Heb alleen dat dove gevoel en net daarboven het gevoel van een flinke blauwe plek deze is echter niet te zien