9 Reacties

4 jaar geleden

Same here rechts vooral 😥ik lees mee

4 jaar geleden

Borstontsteking? Verstopte melkklier?

4 jaar geleden

Borstontsteking? Verstopte melkklier?
Ik voel me voor de rest prima. Bij een borstontsteking ben je vaak ook echt beroerd toch?

4 jaar geleden

Ik voel ook af en toe een kleine steken hier en daar, heb soms het idee dat er melk te lang blijft zitten ofzo. Mijn oplossing is mijn zoontje wat langer laten wachten en dan flink hongerig de borst helemaal leeg laten drinken, helemaal soepel en steken zijn vrijwel weg daarna.

4 jaar geleden

Misschien spruw?

4 jaar geleden

Bij steken denk ik inderdaad ook aan spruw. Alleen heb je dan de steken alleen in de tepel volgens mij. Een beurs gevoel klinkt dan weer meer als een borstontsteking. Je borst goed leeg laten drinken/kolven en de pijnlijke plekken met een trillend voorwerp masseren kan dan helpen. Of anders misschien even een lactatiekundige raadplegen?

4 jaar geleden

Ik heb dit regelmatig samen met een verstopt melkkanaaltje en als mn dochtertje weer slecht drinkt dan gaat het kapot. Ik gebruik dan goed purolan, laten drogen met je melk erop (heb tepelbeschermers zodat je niet continue met de borsten bloot loopt haha). En gebruik compressen of van die koeldingen van medela. Tijdens het drinken het knobbeltje van verstopt melkkanaaltje masseren. Kreeg ook eens de tip je borst vooraf in n schaaltje met wat warm water te hangen zodat t leeg drinken makkelijker voor ze gaat. 🙃 Dochter lief heeft momenteel een afkeer voor de rechterborst dus ben zelf toevallig net zelf er vanaf. Bij n borstontsteking heb je vaak ook koorts en voel je je wel beroerd. Heb er ook n paar keer tegenaan gezeten en lag dan echt ziek op bed!

4 jaar geleden

Klinkt als een beginnende borstontsteking of verstopping. Begin maar met verwarmen (voor het voeden) en koelen na een voeding. Masseren tijdens het voeden. Hongerige baby als eerst aan de zere borst leggen (dan zuigen ze harder en kunnen ze de verstopping oplossen)

4 jaar geleden

Bedankt voor de tips! Ik heb de borst veel leeg laten drinken/ kolven en het begint al iets minder pijnlijk te zijn. Bah wat een naar gevoel..