8 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde gehad! Mijn kleine is nu 15 weken en accepteert nu gelukkig wel weer de fles. Hij dronk eerst regelmatig gekolfde melk met de dr Brown fles. Toen hij die niet meer wilde had ik als advies om de Medela Calma te gebruiken. Dit zo’n 1,5 week geprobeerd maar die accepteerde die al helemaal niet. Toen weer terug naar Dr Brown fles gegaan en die wilde die op een gegeven moment wel sinds een week ongeveer. Het was denk ik (hoop ik) een fase. Ik probeerde wel elke dag een flesje te geven en die vulde ik dan niet helemaal. Maar puur om het te blijven proberen zodat het weer een gewenning werd. En bij mij hielp het om hem zachtjes heen en weer te wiegen en te sussen tijdens het drinken. Ik heb ook wel eens de tip gekregen om niet zelf de fles te geven maar het door iemand anders te laten doen. En het liefst ook niet in dezelfde ruimte te zijn. Omdat ze dan sneller weer de borst willen op dat moment. Misschien kan je dat proberen? Goodluck!

5 jaar geleden

Reactie op nour-aya

Ik heb precies hetzelfde gehad! Mijn kleine is nu 15 weken en accepteert nu ...
Bedankt voor de tips! We gaan inderdaad dagelijks een paar keer oefenen, zodat het een automatisme wordt/blijft. Momenteel lukt het als hij niet overstuur is van de honger, of als we hem wat afleiden, of als hij heel veel honger heeft...

5 jaar geleden

Wij hadden dit ook! Maakte daarom meerdere keren per dag flesje klaar om het te blijven proberen. Als ze niet wilde dan 10 min wachten en alsnog borst geven. Nu gaat het weer stukken beter! Vergt wel wat geduld en tijd;).

5 jaar geleden

Hier hadden we haar eindelijk aan de fles (met hulp van een pre verbale logopedist), kreeg ze een week later de vaccinaties en weigerde ze weer. Ook helemaal overstuur elke keer. Dus dit weekend eerst maar weer even vriendjes laten worden door haar een paar keer met een lege fles te laten spelen. Ze vindt het super om hem zelf vast te houden. Gistermiddag ook weer wat melk erin gedaan en ze heeft een paar slokken gedronken , dus is weer een begin 🥳 De Lansinoh fles is trouwens de enigste die hier werkt. Hebben echt alle soorten/merken/maten geprobeerd

5 jaar geleden

Bij ons ook! Het enigste wat hielp was als ik "weg was" dus uit het zicht. Veel gekrijsd omdat hij absoluut geen flesje wou. Heeft het uiteindelijk een paar uur zonder drinken gedaan en gaf toen toe omdat hij honger had. Zelf was ik weer aan het werk dus kon ook niet anders. Was even zuur en heel zielig omdat hij niet wou drinken maar uiteindelijk toch doorgezet en nu neemt hij zonder te morren een flesje ( ook weer van mij zelf) geef hem nu wel elke dag of om de dag een flesje.

5 jaar geleden

Ohh zo herkenbaar en frustrerend! Bij ons hetzelfde, hier ook om advies gevraagd en alles geprobeerd. Alle soorten flessen, spenen. Door vreemden laten voeden echt niks leek te werken. Totdat mijn vriend de speen van de fles had laten vallen en hem onder de quooker had omgespoeld. De speen was dus behoorlijk warm en ze pakte hem gelijk. In het begin iedere x de speen verwarmen ook tussen het voeden door als ze even een pauze had. Nu doet ze af en toe nog wel eens moeilijk en zodra de speen goed warm is pakt ze hem direct. Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt!

5 jaar geleden

Helaas heel herkenbaar. Hier inmiddels ook een echte flesweigeraar. Bij sommige baby's schijnt het te helpen om een (schone...) oude panty over de speen te doen, zodat het niet meer zo plastic achtig voelt. Hier werkt overigens niets. Op de dagen dat ze op het KDV is drinkt ze simpelweg geen slok. We zijn maar begonnen met het iets indikken met Biobim pap en dan met een lepeltje geven..

5 jaar geleden

Hier ook! Zoontje is 15 weken en ik had tot nu toe borstvoeding gegeven. Vier weken geleden wilde we hem de fles geven en die weigerde hij ook met heel veel drama. Gisteren zijn we bij de logopedist geweest en een lansinoh fles meegekregen om te proberen. Vanochtend lukte het mijn vriend niet. En bij mijn moeder drinkt hij nu ineens uit die fles. Wel met afgekolfde melk, de kunstvoeding lukte niet. Vier weken lang hebben we het geprobeerd en nu doet hij het. Hopen dat hij het de volgende keer weer doet ... Ik zou zeggen volhouden!