22 Reacties

3 jaar geleden

Wij hadden dit ook en zijn overgestapt naar luierbroekjes. Die komen mooi hoog op de buik en de zijkanten zijn ook breed. Ook zit de luier niet strak om de billen, dus is er plek voor de kaka zeg maar. Als de luier te strak om de billen zit kletst het ook omhoog. Succes haha

3 jaar geleden

Zorg ervoor dat de scheiding van de luier echt tegen de billen aanzit zodat het een groot gedeelte van haar rug dekt. Ook heeft het te maken met de houding waar ze in poept. Als ze op schoot zit bijv, zorgt de kracht waarmee ze poept ervoor dat het naar achteren vliegt. Billen dus vrijhouden als ze aan het poepen is. Ook goed de randjes naar buiten halen bij het omdoen van de luier. Succes verder!

3 jaar geleden

Hier ook regelmatig poep op de rug. Super irritant inderdaad. Heb kruidvat luiers en heb ook pampers baby dry en pampers premium protection geprobeerd. Maar ook toen nog steeds ongelukjes. Dus weer terug bij kruidvat, want vind dat verder fijne luiers. Je zou kunnen kijken of de kleine al toe is aan maatje groter. Hier ligt t ook vaak aan de houding wanneer ze poept. En t is nog zo dunne poep. Kijk echt uit naar als ze straks ook vast voedsel krijgt. De poep zou dan wat dikker worden begreep ik.

3 jaar geleden

Als ik merk dat mn dochtertje an het poepen is, probeer ik dr rechtop te houden zonder haar billen aan te raken. Anders drukt het zo heb ik het gevoel.

3 jaar geleden

Wij gebruiken kruidvat luiers en hebben in 14w tijd maar 4x een lekluier gehad met poep. Goed op de flapjes letten en zorgen dat je geen te grote of te kleine luiermaat hebt. En niet bang zijn om de luier goed stevig dicht te maken.

3 jaar geleden

De achterkant van de luier kun je iets naar binnen vouwen, zo heb je een soort van dammetje, scheelt bij ons vaak net genoeg.

3 jaar geleden

Pampers premium protection. Echt nooit een lekluier of poep er naast. Ik heb de goedkopere van pampers geprobeerd, maar deze zijn toch echt het fijnst... altijd droge billetjes en blije baby.

3 jaar geleden

Reactie op Lise1607

De achterkant van de luier kun je iets naar binnen vouwen, zo heb je een so ...
Dit ga ik ook eens proberen misschien is dat de truc!:) Het gebeurt namelijk ook regelmatig dat er minder in de luier zit dan op haar rug.. en inderdaad wanneer ik zie dat ze aan het poepen is leg ik haar snel op der rug, dit werkt soms wel maar zie het niet altijd op tijd.

3 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Hier ook regelmatig poep op de rug. Super irritant inderdaad. Heb kruidvat ...
Haha dat dus! Heel blij als t wat dikker word. Ergens toch blij dat ik niet de enige ben met dit ‘probleem’!😋

3 jaar geleden

Heel blij met huggies 👌🏻 nog maar 1 x tot op dr rug in 3 maanden tijd

3 jaar geleden

Wij hebben wasbare luiers. Dat gaat nooit mis

3 jaar geleden

Wij zweren bij pampers of luiers van kruidvat. Laatst x bij jumbo luiers moeten kopen, maar continu ongelukjes. Bij kruidvat of pampers eigenlijk nooit. We gebruiken maat 3 van kruidvat, zoontje is 6 kg.

3 jaar geleden

Bij ons komt het er soms juist aan de voorkant uit. Maakt niet uit welke luiers. Hier iemand tips?

3 jaar geleden

Randje aan de achterkant 1cm naar binnen vouwen. En wij zweren bij Pampers op t moment

3 jaar geleden

Maat 4 al . Zit lekker hoog aan de achter kant😀 3 pas wel maar zit dan lager op de rug

3 jaar geleden

Ik zweer bij huggies! De enige luiers die dat voorkomen hier.

3 jaar geleden

Bij pampers komt t bij onze dochter bij de rug omhoog of aan de zijkant. Bij Kruidvat luiers niet. Wij gebruiken maat 2.

3 jaar geleden

Wij hadden altijd Kruidvat altijd drama 3 keer per dag schone kleertjes aan. Overgestapt naar Pampers het werd al iets minder maar nog steeds niet top. Ik raad het iedereen aan rascal+friends Echt super !!!! Wij hebben testen met water gedaan hoe veel ze konden opvangen tot ze gingen lekken Kruidvat 300 ml Pampers 400 ml Rascal 700 ml

3 jaar geleden

Bij ons komt het sinds deze week opeens langs de benen 🙈 zullen wel grotere gaan kopen, maar we hebben nog een pak van deze maat...

3 jaar geleden

Wij gebruiken pampers, maar wellicht dat het eraan ligt hoe je de luier aantrekt. Wij zorgen, na het zelf ook een periode "fout" te hebben gedaan, dat we hier op letten: 1. Bij de benen: binnenste randjes in de liezen, buitenste randjes op vet rolletje 2 van haar been. Mag best een beetje strak zitten, zolang je er 1 vinger tussen krijgt is het prima. 2. Strak om de middel, ook maximaal 1 vinger ruimte. 3. Zorg voor een "zak" bij het kruis/billen. Zodat er letterlijk ruimte is voor de poep. 4. Zorg dat de romper een kleding ook genoeg ruimte geven bij de "zak" bij de billen/kruis. Wij gebruiken maat 2 trouwens, onze dochter is iets meer dan 6,5kg denk ik.