5 Reacties
VRIEND
17 dagen geleden
Wat lastig en cervwlens vooe jullie. Is het een optie on luierbroekje aan te doen? Dat is makkelijker te verschonen dan in gewone onderbroek. Of gaat ze daar dan ook weer in plassen.
Weet ze wel wanneer ze moet poepen en wil ze het niet zeggen/niet op pot. Of vergeet ze het tijdens spelen.
Ik vind zulke dingen ook lastig. Het is best veel voorkomend. Geen leerplicht maar wel de standaard dat je met 4 jaar naar school gaat. Maar verder geen hulp wat hiet mee te doen. En niet alle ouders zijn in staat vanuit werk te komen/inkomen te missen.
Hebben jullie de vraag ook al bij consultatiebureau gesteld? Die weren mogelijk meer over zindelijkheid en passende hulp dan huisarts.
Hier werkte stikkers plakken niet. Maar bij elke poep op pot/wc kreeg ze ballon. Op gegeven moment hing er een lange lijn door de woonkamer met ballonnen aan knijpers en wat los om te spelen.
17 dagen geleden
Lastig zeg. Bij ons werd er gevraagd bij het eerste gesprek of die zindelijk was en ook met poepen. Is dit ook gevraagd?
En zover ik weet gaat school dit niet verschonen.
Een vriendin van mij die haar dochtertje is nu pas na 1.5 jaar zo goed als zindelijk. Ze is dus bijna 1.5 jaar elke dag naar school gegaan om haar te verschonen. Ze kon dit gelukkig oplossen en tussentijds naar school. Soms was het al om 9.30 maar soms ook om 13 uur.
Zij is ook overal geweest. Ha, cjg, kinderarts maar ze hebben niks gevonden. Misschien toch de druk van nu moet want je moet naar school.
Is er een optie om haar voorlopig thuis te houden?
Ik denk dat school pas wat onderneemt als jij een verklaring hebt met dat ze een luier om mag ofzo. En dat ze het dan pas verschonen en nu vinden ze het een probleem van de ouders.
16 dagen geleden
Reactie op 2020mama
Wat lastig en cervwlens vooe jullie. Is het een optie on luierbroekje aan t ...
Als we een luierbroekje aandoen, dan komt het voor dat ze daar ook in plast, terwijl dat nu eindelijk redelijk goed.gaat. Ze heeft alleen plas ongelukje in combinatie met poepen. Volgende mij weet ze het, wand we zien haar soms bezig met poepen. Als je het dan vraagt ontkent ze het. Ze wil dan ook niet naar de wc of op het potje. Ik en mijn man werken beide buiten ons dorp en kunnen niet zomaar weg van ons werk. Familie woont ook niet in ons dorp. Ga denk ik maar de buurvrouw vragen maar vind dat best gênant. HA heeft ons nu doorgestuurd naar een jeugdverpleegkundige, die gaat contact met ons opnemen.
16 dagen geleden
Reactie op liaberg24
Lastig zeg. Bij ons werd er gevraagd bij het eerste gesprek of die zindelij ...
Bij het kennismakingsgesprek heb ik aangegeven dat ze nog niet zinnelijk was van poepen. Het enige wat de juffies toen heeft gezegd is dat ze hoopt dat als ze begint het wel goed gaat. Ze heeft niks gezegd over hun beleid als het niet zou lukken. Dit vind ik dan ook erg jammer, wand nu overvalt het ons. Voorheen ging ze naar de opvang op 3 dagen, dit is nu gestopt. Zomaar thuis houden gaat dus niet.
16 dagen geleden
Reactie op ruthje37
Bij het kennismakingsgesprek heb ik aangegeven dat ze nog niet zinnelijk wa ...
Ik begrijp het helemaal. Ik zou toch eens vragen wat het beleid hier van is. Want het overvalt je nu als je wordt gebeld. En misschien gaat het straks dagelijks gebeuren. Je kan beter maar alvast een plan hebben. Want misschien zeggen ze wel je kan haar beter even thuis houden dit is ook geen doen op school.
En inderdaad nu heb je niks meer behalve school.
Ik hoop dat je bij het cjg verder wordt geholpen.