318 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
In mijn directe omgeving heeft iemand net een baby'tje gekregen. Super leuk ...
Ow ja... Ik ging hele maar fout op de oogwaarschijnlijke 'normale' bevalling van vrienden. Ik heb echt staan janken in de keuken dat ik dat m'n meisje niet kon bieden. Ik kan ook geen 'bevallingen' op tv/netflix zien hoor. Is gelijk janken.
3 jaar geleden
Hoi dames,
Ik lees al even mee bij jullie en wat zitten er herkenbare situaties tussen.
Ook ik kamp helaas met een postnatale depressie. Eerder vroeg ik mijzelf af waar dit vandaan komt, maar na gesprekken met de po ggz is naar boven gekomen dat mijn verleden (een behoorlijk rugzakje wat ik altijd goed heb weggestopt) ook een belangrijke rol in de ontwikkeling van de postnatale heeft gespeeld.
Daarnaast heb ik een zware bevalling gehad en nog allemaal 'kleinere dingen'. Een maand geleden zijn wij erachter gekomen dat de ellepijp van onze kleine meid is gebroken tijdens de bevalling waardoor haar gehele elleboog is ontwricht en zij haar arm niet kon buigen. Lang verhaal, sommige zullen het al gelezen hebben. Afgelopen donderdag stond de operatie gepland, maar toen wij net in het ziekenhuis aankwamen, kregen wij te horen dat de hele ok was komen te vervallen. Oh, en vanwege corona mag er maar één ouder bij. Ja jongens, dat kan er ook allemaal wel bij. Alsof het allemaal al niet pittig genoeg is.
Ik heb dagen dat het 'goed' gaat, maar ik heb niet veel nodig om getriggerd te worden. Ik ontplof of barst in tranen uit. Voel mezelf zwak en schuldig naar mijn meisje.
Mn werkgever zei dat ik rustig aan moet doen en heeft mij direct ziek gemeld, maar die bleek nu zo'n tekort aan personeel te hebben, dat de vestiging waar ik werkzaam ben per 1 april dicht gaat. Ze nemen mij wel mee, maar het is voor mij qua afstand niet te doen. Mn werk was al niet ideaal betreft afstand en reistijd, nu moet zou ik dwars door de grote stad moeten naast dat ik nog een stuk of 25km extra moet maken. Conclusie, nu voel ik mij ook rot naar mijn werk.
Binnenkort moet ik starten bij de psycholoog, maar ik merk dat ik die stap wel doodeng vind. Bang voor wat er dan komen gaat ofzo.
Maar goed, uiteindelijk zullen wij er allemaal goed (en wellicht sterker) uitkomen!💪
3 jaar geleden
Reactie op tmr20
Hoi dames,
Ik lees al even mee bij jullie en wat zitten er herkenbare situ ...
Ik heb je verhaal gelezen idd, wat sneu ook dat dat weet die operatie niet door gaat... Al die stappen zijn eng zo vond ik weer beginnen met werken eng of voor het eerst naar buiten met Hanna... Maar probeer het wel te doen en niet uit te stellen.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op tmr20
Hoi dames,
Ik lees al even mee bij jullie en wat zitten er herkenbare situ ...
Wat heftig. Lastig dat terwijl je het al zwaar hebt ervook weer nog meer bijkomt. Hopelijk gaat de operatie snel door, is hier al wat van bekend?
Hopelijk heb je een prettige psycholoog bij wie je je opmaken voelt en die je kan helpen!
Ik heb komende week 2e afspraak. De vorige was vooral intake en heel kort door alles heen.
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Wat heftig. Lastig dat terwijl je het al zwaar hebt ervook weer nog meer bi ...
De operatie staat nu aanstaande woensdag gepland🤞 hopen dat het dit keer wel doorgaat.
Ik las dat jij wel een prettige psycholoog hebt. Dat is zeker fijn ja! Een klik is echt wel belangrijk. Maar het is bij jou wel via beeldbellen? Dat lijkt mij inderdaad ook wel erg lastig hoor. Blijven toch rare tijden zo. Deze week gaat jou kleintje beginnen op de kdv?
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ik heb je verhaal gelezen idd, wat sneu ook dat dat weet die operatie niet ...
Het werd de kinderarts van het cb laatst toch wel erg heet onder de voetjes. Dat is de eerste die dus ergens wel weet dat ze sneller actie had moeten ondernemen. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.
Ben jij nou wel begonnen met werken of bleef jij nog wel even thuis? Ja, cliché maar van uitstel komt vaak afstel, al is het ook wel belangrijk naar jezelf te luisteren en niet te ver over je eigen grenzen te gaan denk ik..
3 jaar geleden
Reactie op tmr20
Het werd de kinderarts van het cb laatst toch wel erg heet onder de voetjes ...
Klopt grenzen vind ik mega moeilijk. Dus ga mijn manager vragen om op de rem te trappen voor mij...nee niet fulltime aan de slag dat leek me uiteindelijk een mega slecht plan... En aangezien mijn vader (oud bedrijfsarts) aangaf dat het niet gunstig is voor het bedrijf als ik toch als nog uit val. De keuze gemaakt om op voorhand met de bedrijfsarts te praten die gaf aan begin maar met 2x3 uur... Das mooi dacht ik, dan heb ik Hanna nog effe langer bij me 😊
VRIEND
3 jaar geleden
Ben helemaal gesloopt. Onze dochter blijft elke 4 uur komen. Ook na ophogen van fles. Dus nu drinkt ze ook nog eens veel te veel per dag. Voel me slechte moeder omdat ik er niks meer van snap. Ik weet dat dit ook door het slaapgebrek komt maar trek dit erg slecht en bluj maar denken dat ik dit nier kan en "waar ben ik aan begonnen" 😥. Ik vind het zo ontzettend loodzwaar.
Maandag weer telefonisch contact met kinderverpleegkundige. Na een afspraak heb ik steeds weer even frisse moed maar als zalfje/tips weer niet werken zakt dit weer langzaamaan weg.
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Ben helemaal gesloopt. Onze dochter blijft elke 4 uur komen. Ook na ophogen ...
Dat is ook heel slopend. 😢 Ik ken het. Hoe zwaar is je dochter en hoeveel krijgt zexen welke voeding? Ik kijk niet zo nauw naar die liter, honger is honger.
VRIEND
3 jaar geleden
Ze krijgt nu nutrilon omneo (met jbp), 180 ml met 6 schepjes. Het is lastig of ze nu echt honger heeft of niet kan slapen door de jeuk. Overdag lopen we heel veel met wagen maar s nachts geven we als troosten geen zin heeft (wat meestal zo is) fles, die ze dan ook leeg drinkt. Kijken nu ook niet zo naar die liter maar schrijven het wel op voor bespreken op volgende afspraak. Eerst was jet sporadisch een keer veel en de andere keer veel minder. Maar nu blijft ze vrijwel alle flessen leegdrinken. Op het kdv of bij opa's en oma's gast het hetzelfde.
Twijvel om weer de opa's en oma's om hulp te vragen. Ze heeft daar al zoveel gelogeerd (ivm pijnaanvallen galblaas en operatie bij mij). Maar ik merk dat het slaaptekort me opbreekt (los van wat verder speelt). Aan mezelf (depresie) werken kan niet omdat we nu alleen maar door door en door gaan. Maar ze is zo lief en vind het zo zielig dat ze die jeuk en mogelijk pijn heeft. Ik weet dat goed voor mezelf zorgen ook goed voor haar is maar dit voelt zo egoïstisch en slecht 😭.
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Ze krijgt nu nutrilon omneo (met jbp), 180 ml met 6 schepjes. Het is lastig ...
Omneo is zeer licht verteerbaar en was hier ook drama. Hij kreeg 180/6 en kwam soms na 2 uur alweer. Toen overgestapt naar forte gemengd met omneo.
Ik ken het slaaptekort en ik krijg het niet voor elkaar hem weg te brengen als ik vrij ben. Voel me dan zo schuldig terwijl ik het eigenlijk ook echt nodig heb.
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Ik zou het toch vragen al is 't maar 1 nachtje 😘
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Voor jezelf zorgen zodat je goed voor je dochtertje kan zorgen is zeker niet egoïstisch! En herstel van de operatie vergt ook gewoon rust! Zoals Denise zegt, gewoon 1 nachtje
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Ben helemaal gesloopt. Onze dochter blijft elke 4 uur komen. Ook na ophogen ...
Oh zo herkenbaar, misschien helpt deze gedachte: morgen een een nieuwe dag met nieuwe kansen 😉 je bent niet egoïstisch maar doet wat je kan, als de benzine op is loopt het motortje niet meer...ik breng haar ook niet weg hoor tenzij het echt moet, ben blij te lezen dat ik daar niet de enige in ben. Maar als ik dat nou wel zou doen zou je me dan een slechte egoïstische moeder vinden? Vast niet🙂 misschien werkt het niet zo voor jou maar het was het proberen waard 😉 heel veel liefs en in hoop dat je je gauw een beetje beter voelt 😘
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Oh zo herkenbaar, misschien helpt deze gedachte: morgen een een nieuwe dag ...
Dat is het gekke. Als ik hetzelfde verhaal van een ander zou horen zou ik het snappen, maar bij mezelf is het blijkbaar toch lastiger. Maar net na 2 hele slechte nachten contact gehad met kinderafdeling en waarschijnlijk kunnen we volgende week woensdag opname voor huilbaby's starten. Hopelijk zo met wat hulp weer nieuwe start maken.