5 Reacties
2 jaar geleden
Ik wou ongeveer hetzelfde topic opstarten. Buiten mama en papa komen er hier verder nog geen andere woordjes uit. Ons dochtertje verstaat wel enorm veel want als we haar iets vragen dan doet ze het ook of reageert ze op haar manier. Ik weet dat ieder kindje zijn/haar eigen tempo heeft maar toch.... dus vroeg ik mij af hoe het bij de andere kindjes zit?
2 jaar geleden
Zelf helaas geen ervaring mee als mama, maar wel in mijn werkgebied (kinderopvang). Als je het niet vertrouwd, zou ik inderdaad even langs het cB of de huisarts gaan. Het hoeft niets te zijn, maar is jammer als er wel misschien iets kleins aan de hand is en ze komen er pas veel later achter.
Zo zie ik wel eens kindjes die last van de oortjes hebben en na het plaatsen van buisjes opeens goed of beter horen! Dit maakt dat opeens als een wereld van verschil uit. Doen wat je denkt wat juist is en goed voelt.
2 jaar geleden
Reactie op Anne-Leen
Ik wou ongeveer hetzelfde topic opstarten. Buiten mama en papa komen er hie ...
Mijn zoontje is 1,5 jaar en zegt ook alleen mama. Wel veel babbelen wat ik niet begrijp. Hij is fysiek sterk ontwikkeld. Ik maak me geen zorgen, hij wordt twee talig opgevoed en begrijpt beide talen heel goed. Komt vast goed! Zijn meer kindjes die wat later beginnen met praten.