23 Reacties

4 jaar geleden

Wij gaan ook voor de nipt. Ik ben opgegroeid met een moeder met ms, een broertje met een waterhoofdje en 2 ooms met het fragile x syndroom. Ik zou het van te voren willen weten zodat we ons zouden kunnen voorbereiden. Mocht het van te voren al 100% duidelijk zijn dat het kindje absoluut geen kwaliteit van leven zou hebben zouden wij overwegen om het weg te halen. Niet om ons te ontlasten maar voor de kleine zelf. Elk ander “foutje” zou meer dan welkom zijn. Echt geloof me dames! Zie zelden mensen zo genieten van het leven als mijn ooms!

4 jaar geleden

Ik (wij) gaan wel voor de testen. Mijn tante is op 3jarige leeftijd gehandicapt geraakt, en als ik zie wat een zorgen mijn oma en de rest van de familie daar altijd over heeft gehad en nu heeft na het overlijden van mn oma. Durf ik dat niet aan. Mijn vriend en ik hebben het hier al uitgebreid over gehad en wij denken er hetzelfde over... Al kun je bij de geboorte een gezond kindje krijgen wat later alsnog gehandicapt raakt. In de toekomst kijken kun je nooit....

4 jaar geleden

Wij gaan voor de nipt. Ik werk in de grhandicaptenzorg.. helemaal voorkomen kun je nooit natuurlijk maar je hebt wel een klein stukje meer zekerheid op een gezond kindje.