35 Reacties
5 jaar geleden
Ik maak zelf waterkefir en kombucha. Waterkefir heeft ook veel goede ptobiotica door het fermenteren en is veilig tijdens de zwangerschap te drinken (en lekker goedkoop!).
Kombucha moet bijna 2 weken fermenteren en is daardoor minder veilig tijdens de zwangerschap omdat er meer alcohol vrij komt. Je kan het drinken door het minder lang te laten fermenteren (max. 7 dagen), of je kunt het gepasteuriseerd in de winkel kopen. Dan is het wel helemaal veilig.
Maar waterkefir heeft nu mijn voorkeur 😊
5 jaar geleden
Reactie op Irokoneko
Ik maak zelf waterkefir en kombucha. Waterkefir heeft ook veel goede ptobio ...
Bedankt, ik zal het eens opzoeken!
5 jaar geleden
Ik zit er toch aan te denken om het mezelf wat makkelijker te maken 😊 Optie is om het bij Flinndal te bestellen, ik heb daar ook m'n omega-3 vandaan. Ik heb ook nog een actiecode van 10 euro korting... ;)
5 jaar geleden
Hee.. het merk Ergomax heeft probiotica van gefermenteerde Kefir! Deze wordt niet op kunstmatige wijze geproduceerd... klinkt goed
5 jaar geleden
Ik ben ook wel benieuwd hoe je die waterkefir zelf maakt! Ik had er ook nog nooit van gehoord, haha. Gebruik je van die kefirkorrels als basis?
5 jaar geleden
Ik slik al een aantal jaar die van probiotica orthica orthiflor original.
Mijn darmklachten werden stuk minder. Maar ook in combinatie met minder melkproducten.
Heb lactoseintollerantie
5 jaar geleden
Reactie op Banaan
Waar kun je water kefir halen ? Dit zou ik straks wel willen proberen 😁
Volgens mij heeft de Albert Heijn het zelfs tegenwoordig in het zuivelscgap staan
5 jaar geleden
Reactie op Banaan
Waar kun je water kefir halen ? Dit zou ik straks wel willen proberen 😁
Ik heb t zelf gratis gekregen via marktplaats. Zijn heel veel mensen die gratis wat korrels weggeven. Maar je kunt t ook online kopen. Wel prijzig dan. En zorg er voor dat je alleen plastic of glas gebruikt. Kefir gaat dood door metaal 😊
5 jaar geleden
Reactie op Irokoneko
Dat is dan waarschijnlijk melkkefir? Is weer anders dan waterkefir.
Klopt. Het is een kefir. Weet alleen niet welke
5 jaar geleden
Zelf zou ik het niet doen. Het is niet wetenschappelijk bewezen dat het überhaupt werkt, anders zou het wel op grote schaal voorgeschreven worden.
Ik hou het zelf liever bij gewoon gezond en gevarieerd eten.
5 jaar geleden
Reactie op Spruitopkomst
Volgens mij heeft de Albert Heijn het zelfs tegenwoordig in het zuivelscgap ...
Keuringsdienst van waarde heeft een aflevering over kefir uit de winkel, blijkt dat er helemaal geen nuttige culturen meer in zitten. Dus helaas niet echt aan te raden als je het als probiotica wil gebruiken
5 jaar geleden
Ik heb mn vorige zwangerschap deze geslikt:
https://www.ergomax.nl/megaflora-for-baby-and-me-natuurlijke-zwangerschaps-probiotica-voor-vrouwen?gclid=EAIaIQobChMIhNXE8svj6gIVR-N3Ch0zuADVEAQYASABEgICDvD_BwE
Heb natuurlijk maar 1 ervaring ermee en er zullen vast meer factoren meespelen, maar mijn dochtertje heeft geen allergieën, bijna geen darmkrampjes gehad en ook geen spruw (had zelf een Candida infectie ten tijde van de bevalling dus was er wel bang voor), en ze heeft ook geen last gehad van de antibiotica die ik tijdens mijn bevalling heb gekregen vanwege GBS.
Dus ja, ik geloof wel dat het een heel goede start geeft aan je kindje en ik ga het nu zeker weer nemen het derde trimester!
5 jaar geleden
Ik ben heel erg blij met orthiflor. Dit doet mijn darmen echt heel veel goed. Ook is er hiervan orthiflor start en probiotica speciaal voor baby's. Dit voeg je dan toe aan fles/borst voeding. Ben zeker van plan om dit ook te gebruiken straks
5 jaar geleden
Reactie op Eshet
Ik heb mn vorige zwangerschap deze geslikt:
https://www.ergomax.nl/megaflo ...
Ahh top, bedankt! Goed om te horen! Hier staat ook bij voor zwangere vrouwen, mooi.