24 Reacties
5 jaar geleden
Ik denk dat het handig is dat je hen even belt en vraagt of je misschien de kleine letters hebt gemist of waarop zij dit baseren. Werkt in dit soort gevallen beter dan eindeloos mailverkeer
5 jaar geleden
Heb je echt opvang aangevraagd en contracten ontvangen? Of alleen een offerte aangevraagd?
Ik werk zelf in de kinderopvang als planner, bij ons werkt het ook zo dat als je echt de opvang aanvraagt wij een “plek” reserveren en dit ook vooruit plannen. Een andere potentiële klant kan vervolgens dus geweigerd worden als er geen plek meer is omdat jou plek wordt vast gehouden.
Ik snap dat het erg vervelend is dat je nu een factuur krijgt voor iets wat je helemaal niet gaat afnemen.
Bij mijn organisatie wordt er alleen een kleine vergoeding voor alle administratieve werkzaamheden verrekend indien je toch niet van start wilt gaan met de aangevraagde opvang.
Dit uiteraard alleen als er wel al een contract ondertekend was!
Ik zou inderdaad even goed uitzoeken wat er in de kleine lettertjes staat.
Niet iedere opvang werkt hetzelfde natuurlijk.
Succes! Ik hoop dat je eruit komt!
5 jaar geleden
Je hebt geen contract getekend dus gewoon zeggen: laat maar zien dat we een overeenkomst hadden. Dit zullen ze niet kunnen en dan kunnen ze niets.
5 jaar geleden
In dit soort gevallen neem ik altijd contact op met juridisch loket of zelfs rechtsbijstand. Dit kan namelijk echt niet.
VRIEND
5 jaar geleden
Wat vervelend!
Bij mij hebben ze gezegd dat inschrijving (inclusief reservering voor plekje) vrijblijvend is. Dit hebben wij dus ook bij 2 kdv gedaan. Pas na geboorte hebben wij contract ontvangen en getekend. Wij hadden die andere al afgebeld maar was blijkbaar niet goed doorgekomen. Zij belde zelf ook naar ons of we nog gebruik wilde maken van reservering. Ook 'makkelijk' van het kdv er niet achteraan te gaan en gewoon een rekening te sturen 😲. Ze zouden dan toch ook contact moeten opnemen voor contract ofzo. Zou inderdaad niet betalen en navragen of zij kunnen aantonen waar jij je hebt vastgelegd aan de betaling. Bewijslast ligt bij kdv. Zou dit wel per mail doen omdat je anders helaas kan hebben dat ze iets zeggen en dit later anders zeggen. Of telefonisch bespreken en daarna per mail bevestigen wat is besproken.
Succes!
5 jaar geleden
Toch hoor ik dat vaker hoor.. als je plekje event reserveert moet je borg betalen (gastouder) kies je later voor een ander ben je dat geld kwijt want zij kan op dat moment geen andere kindjes aannemen
5 jaar geleden
Ik denk zelf dat ze dat bij ons ook zouden doen. Ze reserveren echt een plekje voor je kindje en dan kan een ander kindje niet geplaatst worden. Lijkt mij niet meer dan logisch dat ze daarvoor gecompenseerd willen worden. Zeker nu het lastig is voor veel ouders om hun kindje geplaatst te krijgen ergens.
Ik weet niet hoe het wettelijk gezien zit, maar daarvoor kan je wel bellen met het juridisch loket.
5 jaar geleden
Fijn dat je alles zwart op wit hebt. Ze hebben geen poot om op te staan. Vervelend dat ze je dag hebben verpest