32 Reacties

4 jaar geleden

Jup 🙋🏼‍♀️ pukkelkop ten top. Nooit geweest..

4 jaar geleden

Hier niet echt pukkels, maar wel hele onrustige huid, paar bultjes en veel roodheid. Ben extra alert op mijn gezichtverzorging nu. Kan me niet herinneren dat ik dit in het begin van de eerste zwangerschap ook zo heftig had. Daar had ik echt een prachtige zwangerschapsgloed, huid en haar. Nu voel ik mij een lelijk eendje 😂

4 jaar geleden

Ja hier ook. Echt puisten schijnt van de hormonen te zijn. Je baby kan na de geboorte hier ook last van hebben.. Dit was bij mijn 1e zwangerschap ook.. niks aan te doen helaas.. beetje opletten met wat je eet hielp mij wel op zich en scrubben onder douche. Na scrubbe moet je wel bodylotion smeren voor drogen huid die kan er weer voor zorgen dat je strea krijgt

4 jaar geleden

Ik had er helaas voor m'n zwangerschap al last van. De eerste weken dacht ik 'ohhh pukkeltjes verdwijnen, fijn zo'n zwangerschap'! Maar de afgelopen week heb ik toch wel weer wat last gekregen. Ik reinig m'n huid goed en gebruik daarnaast speciaal producten die hiervoor helpen (Paula's choice is inderdaad een aanrader). Hopelijk wordt het snel beter! 🤦🏻

4 jaar geleden

hier helaas de huid therapeut afgebeld is nu dicht, gebruik nu wel sinds kort wel speciale reiniger en serum met vitamine c, ik heb vooral kleine bultjes en dan met witte vieze kopjes na t douchen vreselijk, ik heb jaren een prima huidje gehad, en nu al poosje echt vreselijke huid, ws omdat ik na mn 1e zwangerschap nooit meer ben begonnen aan de pil omdat ik geen hormonen meer wilde! ik had dit niet bij de 1e zwangerschap daar zag ik er stralend uit, nu voel ik me lelijk, mn haar wat niet wil zitten en ook snel vet is, opgeblazen enz, lekker klagen weer he!!maar heb wel idee dat iedereen naar mij kijkt en durf super mensen aan te kijken, maakt me wel onzeker.

4 jaar geleden

Ik ben huidtherapeut. Het komt door de hormonen dat je nu veel pukkeltjes heb. Het belangrijkste is om je huid te blijven reinigen, producten zonder salicylzuur aangezien zuren effect kunnen hebben op de zwangerschap

4 jaar geleden

Let hierbij ook op dat je niet producten gaat gebruiken voor de acne huid/ vette huid aangezien je je huid dan uitdroogt en je huid meer talg aanmaakt

4 jaar geleden

Handig is om producten te gebruiken die niet heftig zijn zoals een reinigingsgel zonder zuren en een hydraterende creme waar veel vitamine c is toegevoegd (vitamine c hydrateerd de diepere en oppervlakkige huidlagen) en je moet het balans vinden van hydratatie vd huid en talgproductie

4 jaar geleden

Reactie op 17112020

Ik ben huidtherapeut. Het komt door de hormonen dat je nu veel pukkeltjes h ...
Wat zou je als huidtherapeut aanraden om striemen te voorkomen? Zowel qua levensstijl als qua producten.

4 jaar geleden

Striae ontstaat doordat het onderhuidse bindweefsel de groei niet kan bijhouden en dan scheurt. Het enige wat je met crèmes of andere producten kan doen is de bovenste huidlaag soepel houden maar je producten kunnen nooit zo diep komen dat het bindweefsel soepel blijft. Het enige wat je een beetje kan doen is je bovenste huidlaag dus soepel houden door het gebruik van bio oil of weleda

4 jaar geleden

Reactie op Kathds

Wat zou je als huidtherapeut aanraden om striemen te voorkomen? Zowel qua l ...
Vooral goed gehydrateerd blijven, veel drinken dus