17 Reacties

6 jaar geleden

Bij mij begon het al met 12 weken ongeveer, zat ook alles kapot te krabben. Niks voor gekregen maar is nu wel een stuk minder

6 jaar geleden

Reactie op Dotjeziel

Bij mij begon het al met 12 weken ongeveer, zat ook alles kapot te krabben. ...
Wat fijn dat het minder is, hoe lang heeft het aangehouden? Zelf heb ik het nu 3 weken echt heel erg. dus het schiet niet echt op zo. Heb je er zelf nog tegen gedaan?

6 jaar geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/zwangerschapsjeuk/ wat ik er van meeneem en wat werkt is vooral niet te warm douchen en kleden

6 jaar geleden

Ja klopt, het helpt allemaal niet zo goed. Zo apart dit, bij de eerste zwangerschap niks gehad.

6 jaar geleden

Ik heb op mijn voeten vreselijke jeuk. Aan een kant heel mijn voet kapot gekrabt.

6 jaar geleden

Ik heb het ook en het is een HEL. 馃槕 zit van top tot teen onder de eczeemachtige plekken en heb weken wakkergelegen van de jeuk. Van de huisarts meerdere smeersels gehad en daar hielp niks van. Uiteindelijk is mijn vriend me in gaan smeren met vitamine E huidolie en daarna met een huidolie van de kruidvat tegen extreem droge huid en nu gaat het al veeeel beter. Kan weer slapen. 馃槏

6 jaar geleden

Weken lang mijn rug, benen, buik, zij, bovenarmen gekrabt. Nu heb ik wel normaal al een droge, gevoelige huid en veel littekens van mijn rug openkrabben in mijn slaap. Maar nu op veel meer plekken er last van. Gelukkig verder geen exceem achtig plekken, gewoon veel jeuk. Sterkte!

6 jaar geleden

Ja, ik heb ook heel veel jeuk, waar weinig tegen werkt. Discipline om niet te veel te krabben en blijven smeren...

6 jaar geleden

Ik heb ook enorme jeuk! Voornamelijk benen, buik en armen, vreselijk! Nu hebben er hier ook nog die vieze processierupsen zitten, dus dubbelop feest! Maar voor die er waren enorme jeuk, drogere huid kreeg ik ook en met die huidschilfertjes werd het nog erger. Ik ben overgestapt op wasmiddel en shampoo van neutral, zonder parfum en dat werkt voor mij al redelijk positief merk ik in een week tijd!

6 jaar geleden

Probeer hooikoorts pillen. Werkte bij mij echt na een dag!

6 jaar geleden

Reactie op Joyce1981291

Probeer hooikoorts pillen. Werkte bij mij echt na een dag!
Ik heb hooikoorts, maar mag van de dokter geen hooikoortspillen slikken tijdens de zwangerschap. Schijnt niet zonder risico鈥檚 te zijn tijdens de zwangerschap. Dus ik zou t je afraden. Gewoon een aantal keer insmeren per dag met bodylotion helpt bij mij heel goed!

6 jaar geleden

Reactie op Flup12

Ik heb hooikoorts, maar mag van de dokter geen hooikoortspillen slikken tij ...
Oh mijn verloskundige zei dat het prima was om af en toe te nemen. Niet elke dag, dat was ook niet nodig. 4 dagen, 1 pilletje en nergens meer last van!

6 jaar geleden

Probeer cetamacrogol creme! Mijn jeuk (en eczeem) zijn daardoor bijna helemaal weg. Dit kwam weer opspelen door de hormonen, en dit werkte zelfs beter dan middeltjes die ik altijd via de huisarts kreeg. Gewoon bij de drogist te koop voor een paar euro en zit niks schadelijks in. 馃槉

6 jaar geleden

Reactie op Joyce1981291

Oh mijn verloskundige zei dat het prima was om af en toe te nemen. Niet elk ...
Oke ja dat is vreemd. Zowel de dokter als de verloskundige hebben t me afgeraden omdat het niet bewezen is dat het kwaad kan maar het is ook niet bewezen dat het geen kwaad kan. Ze zeiden dan ook allebei om het beter niet in te nemen.

6 jaar geleden

Reactie op Kcimberly

Wat fijn dat het minder is, hoe lang heeft het aangehouden? Zelf heb ik het ...
Ongeveer 5 weken echt last van gehad. Nee heb zelf niks aan gedaan, ja proberen niet te krabben馃ぃ

6 jaar geleden

Miss niet de juiste topic hiervoor... maar nog meer meiden die last hebben van zwangerschaps pigment? En wat kan ik er tegen doen ?

6 jaar geleden

Ik heb van de arts uit het ziekenhuis medicatie tegen jeuk/allergie deze mag tijdens de zwangerschap NIET, maar van de huisarts vervangende gekregen tegen de jeuk en allergie....Gewoon hooikoortstabletten en ik neem ze niet dagelijks maar alleen wanneer nodig is. En er was nog iemand die vroeg over zwangerschaps pigment...Ik krijg vlekken in mn gezicht dus probeer zoveel mogelijk de zon te verbergen voordat ik straks een giraffe ben 馃槅馃槅馃槅