11 Reacties
2 jaar geleden
Slaapt hij overdag te lang?
Mijn dochter slaapt overdag weinig tot niet meer en als ze dan eens slaapt in de middag dan is het in de avond een ramp met slapen. Dan kan ik haar op bed leggen rond 1900 maar slaapt dan vervolgens pas rond 2030/2100. Zo als vandaag heeft ze een uurtje vanmiddag geslapen en dat is ook echt genoeg voor haar.
2 jaar geleden
Klinkt echt heel cliché... maar t is een fase..
Ik zou de strijd opgeven dan maar wat langer beneden. En niet per see tot 21.00uur hoor. Maar net hoe t het beste voelt voor jullie.
Wij hebben die strijd ook gehad en van de ene op de andere dag was t over. En echt wel een x laten huilen. Maar op een gegeven moment dacht ik ach t is zo.
Op t moment wil hij ook niet om 19.30 naar bed maar om 20.00 gaat hij zonder problemen.
2 jaar geleden
Hebben wij ook gehad, nu een half uur later naar bed en overdag niet langer dan 2 uur laten slapen. Eerste avond 3 kwartier bij haar in de kamer gezeten, laatste kwartier op de gang gestaan, ze heeft toch het volle uur lang gehuild. Niet opgepakt. Tweede avond 20 min bij haar op de kamer geweest, daarna sliep ze binnen 10 min. Derde avond ging ze liggen en ze viel in slaap. Als ze snachts wakker wordt, precies hetzelfde doen, nu slaapt ze ook weer door.
2 jaar geleden
Reactie op Islandmama
Hebben wij ook gehad, nu een half uur later naar bed en overdag niet langer ...
Oke, maar mijn zoontje wil perse opgetild worden.
Anders gaat hij nog erger te keer.
Maar dan gewoon accepteren dat hij dit doet.
En op de kamer zitten, gewoon naast hem op de grond?
Bij m'n ouders slaapt hij gelijk, snap er niks van😅
2 jaar geleden
Mijn dochter stond in haar bedje met haar armpjes omhoog, krijsen, maar ik pakte haar niet op, terwijl mijn hart brak, maar ze sliep al zo lang niet meer in haar eigen bed. Ik heb het gewoon doorgezet. Gewoon naast het bedje gaan zitten en evt een boekje voorlezen of gaan zingen. Hij wordt vanzelf wel moe en weet dat jij niett toegeeft. De nachten erna worden makkelijker, je moet gewoon echt niet toegeven. Of hij raakt zoooo overstuur, dan zou ik hem wel even knuffelen maar na 10 sec weer neerzetten en zeggen: Mama is hier, mama is hier. Je kan dit mama!
2 jaar geleden
Reactie op DaniëlleS
Ja, dat doen wij ook wel.
Maar hoe lang laat je, je kindje huilen?
Het is n ...
Ik ben heel slecht in m'n kind laten huilen en het ligt er echt aan welk huiltje hij heeft. Ik hoor heel snel als t echt is dan ga ik gelijk heen. Ik laat hem niet overstuur huilen. En soms huilt hij uit frustratie en dat is vaak zo over.
Vandaag was het bij ons ook weer bal... veel te gezellig beneden en uiteindelijk sliep hij half 9.
2 jaar geleden
Reactie op Islandmama
Hoe is het nu?
Wij hadden bedacht om te gaan wandelen met ons zoontje na het eten.
Dit ging 2 dagen goed, maar vanavond ging het niet goed.
Even kort juf roos gekeken, word hij rustig van.
Maar werkte ook niet.
Toen weer eruit, was hij erg kwaad en erg snikken.
Wat drinken en aangeboden en gezongen.
Toen ontspande hij zich eindelijk en viel bijna in slaap tegen mij aan.
Wij vermoeden dat ons boefje last heeft van melk allergie.
En misschien voelt hij zich niet lekker ofzo.
We weten het nog niet zo goed.
2 jaar geleden
Reactie op DaniëlleS
Wij hadden bedacht om te gaan wandelen met ons zoontje na het eten.
Dit gin ...
Zielig 😔 sterkte voor hem, en jullie natuurlijk