13 Reacties
één jaar geleden
Verder zelf niet bekend mee maar mijn zusje haar dochter (van anderhalf)deed dit een paar maanden geleden ook en toen zijn ze er mee heen gegaan, en bij haar was het dat haar ogen erg slecht waren waardoor ze een bril moest. Zou er inderdaad wel even mee heen gaan, aangezien ze bij haar ook aangaven dat ze eigenlijk te oud er voor was om scheel te kijken. Bij hun andere dochter begon dit veel eerder.
één jaar geleden
Sinds geboorte had mijn dochtertje deze probleem maar je ziet het niet gelijk maar als je goed kijkt dan zie je het , ik was een paar keer bij optometrist in ziekenhuis en ga elke zes maanden voor controle maar ze doen niks aan zij zegt die bot van de nose bij kinderen is altijd breder dus daarom zien we het zo maar ze kijkt wel goed geen probleem met kijken maar ik blijf achterna want zij doen heel makkelijk over en dat vind ik niks
één jaar geleden
De dokter heeft ons gewoon doorverwezen naar de pediater. Die afspraak is 1 maart. Ik vermoed daarna oogarts. Ik merk nu dat het beide ogen zijn dus ik vrees dat afplakken weinig zin heeft. Ik ben heel benieuwd. Wordt erger en erger met de dag. Soms echt vies om in zijn ogen te kijken :'( hoop alleen geen bril, gaat die nooooit willen ophouden. Voor afplakken vrees ik al...
één jaar geleden
Reactie op Lolie84
De dokter heeft ons gewoon doorverwezen naar de pediater. Die afspraak is 1 ...
Wat raar dat nog zo lang moet duren ook dat het met de dag erger wordt. Zou er zelf dan weer gelijk mee achteraan gaan. En uit ervaring dat ik heb gezien bij mijn zusje hielden haar dochters de brillen gelijk op vanaf dag 1, hun eerste dochter was toen rond de 11 maanden en ging gelijk goed, ook omdat haar ogen echt wel slecht waren. Houdt ons maar even op de hoogte.
één jaar geleden
Reactie op Sandralivv
Wat raar dat nog zo lang moet duren ook dat het met de dag erger wordt. Zou ...
Mja moet nog lukken met mijn werk ook. Heb om de 2 weken een dag ouderschapsverlof dus kan dan pas gaan. Anders zijn de uren van de pediater tijdens mijn kantooruren. Hij kijkt frequenter scheel maar tis niet dat zijn ogen zo blijven staan dus vermoed dat het nu ni nog slechter kan. Hij verdraagt echt niets. Muts en sjaal cava nog omdat hij dat gewoon is maar bv verkleden voor carnaval ging niet, schoenen moeten tegenwoordig aanblijven terwijl pantoffels ne no go is. We zullen wel zien wat er van komt. Hou jullie od hoogte.
één jaar geleden
Mijn kindje van bijna 2,5 heeft ook een scheel oogje. Het linkse oogje. En we moeten van de kinderarts haar goeie oogje 1 uur per dag afplakken tot ze 4jaar is en dan opereren ze dit om het oogje recht te laten kijken.
Het afplakken is zodat het niet erger word. Want nu valt het nog mee. Valt vooral op als ze moe is of juist wakker is. Het oogje staat niet de hele dag scheel maar de term bij de oogarts was wel een scheel oogje.
Zelf zien ze hier niet van af en het plakken laat ze ook goed gebeuren.
één jaar geleden
Mijn dochter heeft het ook. Nu al bijna een jaar een bril. Ogen zijn qua sterkte niet slecht maar het zou moeten helpen. Bij de laatste controle was er niet veel verbetering dus nu moet ze dagelijks een uur met een plakker op haar oog omdat ze waarschijnlijk toch een lui oog heeft. Mijn man had dat vroeger ook en ik ben als kind zelfs geopereerd aan een scheel oog. Dus ik heb meteen aan de bel getrokken met onze dochter. Want het is een familie kwaal.
één jaar geleden
Even een update: gisteren naar de oogarts geweest. Ze heeft gezien dat hij met beide ogen scheel ziet, wat een goed teken is dat hij beide ogen gebruikt. Hij gaat een brilleke moeten dragen. Normaal kunnen ze sterkte pas meten vanaf 3 jaar ma zolang wil ze ni wachten. Dus eind mei moeten we terug en dan ga ik 3 kwartier voor de afspraak druppeltjes in zijn ogen moeten doen (pikken wel) en dan kunnen ze da wel meten voor de sterkte van dat brilleke. En hopen dan dat het brilletje werkt. Anders moet het ook nog eens gecombineerd worden met ne sticker op zijn oogjes. Hij was heel flink, liet alles goed doen. Maar de oogarts was ook ontzettend lief en goed met hem. Heeft nadien een autotje gekregen.
Nog kindjes hier van zijn leeftijd die een brilletje gaan moeten dragen?
één jaar geleden
Reactie op Lolie84
Even een update: gisteren naar de oogarts geweest. Ze heeft gezien dat hij ...
Voor ons zoontje zelf niet, maar vrienden van ons hebben een zoon van precies dezelfde leeftijd die scheel keek en veel trilde met de ogen. Hij heeft nu twee maand geleden een bril gekregen en dat ging heel goed, ze hebben hem zelf de bril laten kiezen en vooral heel positief benaderd. Dat in combinatie met dat hij er waarschijnlijk veel baat bij heeft zorgt dat het totaal geen probleem geeft. En ik moet zeggen dat ik het best heel aandoenlijk vind staan!