28 Reacties

5 jaar geleden
Denk dat het voor die ene keer wel mee valt hoor! Zo gek veel zal er niet in hebben gezeten.

5 jaar geleden
Een keer lijkt me geen ramp... ik heb per ongeluk tonijn gegeten laatst. Ik denk dan maar, vroeger wist men van zoveel dingen niet dat je het beter niet kon eten en werden ondanks dat ook heel veel kinderen gewoon gezond geboren. Denk dat het pas een groter risico wordt wanneer je dit soort dingen structureel eet. Het is meer relativeren dan echt een oplossing maar misschien helpt het je.

5 jaar geleden
Je hebt ook pakjes met gepastauriseerd eiwit, misschien hebben ze dat gebruikt? En anders is het echt geen ramp inderdaad als je een keer zoiets eet. Wat iemand anders al zei: het gaat meer om het structurele :)

5 jaar geleden
Het gaat er eigenlijk niet om hoeveel je er van eet. Een rauw ei kan besmet zijn met salmonella, wat kan leiden tot voedselvergiftiging. Dat kan natuurlijk gevaarlijk zijn als je zwanger bent. Maar als je je goed blijft voelen, is er geen gevaar.

5 jaar geleden
Herken het gevoel, ben er vorige week achter gekomen dat salami niet mag.. had er natuurlijk al paar keer gegeten...

5 jaar geleden
Weet je zeker dat er rauw ei in zat? Want je kunt tiramisu ook zonder maken. Misschien maak je je zorgen om niets, zou het even navragen bij je vrienden. En anders gaat het bij ei idd om salmonella en dat merk je snel, dus waarschijnlijk hoef je je sowieso geen zorgen te maken.

5 jaar geleden
Reactie op DanielleN
Mag dat niet?😕
Heb je de ZwangerHap app toevallig? Die is heel duidelijk en fijn om snel even op te zoeken of je iets mag/kan eten of beter van niet 🙂

5 jaar geleden
Bij de zwangerschap van onze dochter at ik ineens veel toetjes, altijd dezelfde. Halverwege de zwangerschap kwam ik erachter dat er een klein percentage alcohol in bleek te zitten...😅 kon mezelf wel voor m'n kop slaan.. maarja, onze dochter is kerngezond hoor.. jezelf niet te druk maken. Het zijn geen zware drugs die in je bloedbaan terecht gaan komen.

5 jaar geleden
Reactie op Schorpioentje2
Herken het gevoel, ben er vorige week achter gekomen dat salami niet mag.. ...
Kan helemaal geen kwaad. In mijn 1e zwangerschap lag ik met 30 weken al in het ziekenhuis en wat kreeg ik daar op brood salami 😅 bijna alle zwangeren die op die kamer lagen aten het gewoon

5 jaar geleden
Ik zit nu met alles: mag ik dat eten? Ff zwangerhap app checken. Maar idd vroeger werd er van alles gegeten.

5 jaar geleden
Het gaat er eigenlijk niet om hoeveel je er van eet. Een rauw ei kan besmet ...
Niet voor je baby trouwens alleen heel rot voor jezelf! Maar ga is na hoe vaak je eigenlijk al rauwe eieren hebt gegeten en hoe vaak je ziek bent geworden.. Gewoon een beetje opletten en soms gewoon genieten! Was die goed gelukt?

5 jaar geleden
Niet druk maken, Als je dan al salmonella oploopt hoeft je baby nog niet eens 123 gevaar te lopen. Ik vermijd het ook, maar soms gebeurt zoiets gewoon.. no stress

5 jaar geleden
Volgens mij maakt het pas iets uit vanaf 12 weken dan gaat hij aansluiten op de moeder via de navelstreng en krijgt hij alles binnen wat de moeder ook eet daar voor niet

5 jaar geleden
Reactie op Myrthes4
Kan helemaal geen kwaad. In mijn 1e zwangerschap lag ik met 30 weken al in ...
Nu denk ik eerlijk gezegd nu ook niet meteen dat dat zo ontzettend veel kans op besmetting geeft , bij mijn dochter 11 jaar geleden had ik hier helemaal geen weet van , denk niet dat dat toen al bestond🤷♀️

5 jaar geleden
Er is een kleine kans op salmonella. En die kans wordt groter als het erg regelmatig eet. Als het maar 1x is voorgekomen is de kans echt super klein dat deze besmet was met salmonella. En al is deze besmet is het ook een kleine kans dat dit effect op de baby heeft. Ik leer ook nog steeds nieuwe dingen die niet mogen. Kijk nu regelmatig op de site van voedingscentrum.