3 Reacties

één jaar geleden

In het boek “jagen, verzamelen en opvoeden” staan wel mooie tips! Heb hem nog niet uit, maar zelf al aan het spelen met afleiden en dan met name hulp vragen. Kindje met alles mee laten helpen. Ook kindje aanspreken en zeggen; je wil me toch geen pijn doen? Je bent toch geen baby? Je bent een grote meid, die doen dat niet.. helpt een beetje. Als Fleur in zo’n bui is “straf” ik haar door haar te negeren. Dus ik vraag wat ik wil (bijvoorbeeld hier komen) en tel af, 3, 2, 1…. Jammer dan. Dan ga ik opruimen of de was doen. Ik blijf in de buurt en laat haar uitrazen. Daarna knuffelen we het en is ze het kwijt. Als ze achter me aan blijft komen of pijn blijft doen zet ik haar in haar ledikant (staat nog naast haar peuter bed). Als die weg is zorg ik dat de klink omhoog staat dat ik haar in een veilige situatie kan laten afkoelen. Het zijn echt monstertjes soms en ik verlies ook wel eens mijn geduld. Maar ze snappen het gewoon nog niet en het uiten van hun frustratie is echt heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Merk dat Fleur rustiger wordt nu ze echt dingen zelf kan. En ik moet soms even geduld hebben, want ze wil ALLES zelf doen en kost zoveel tijd en moeite 🙄 maar veel relaxter zijn we al samen 🤭 Misschein heb je er wat aan! Succes 🤗

één jaar geleden

Pelle gooit ook graag helaas. Hij heeft een knikkerbaan gekregen maar daar bleef die mee aan het gooien terwijl hij er heel graag mee wilde spelen. Uiteindelijk de bak op zolder gezet en uitgelegd dat hij er niet meer mee kan spelen als hij ermee gooit. De bak heeft nu denk 3 weken op zolder gestaan. Nu weer beneden en hij kan er heel lief mee spelen ineens.

één jaar geleden

Mijn dochter is de laatste tijd ook opeens met van alles aan het gooien. Ik vind het wel opvallend dat ik dit nu dus van jou/jullie lees terwijl mijn dochter ook opeens met dingen gaat gooien. Waarschijnlijk is het dan toch de leeftijd Ik leg haar uit dat dat niet mag en zoek samen met haar dingen die wel mogen. Bijvoorbeeld buiten met een bal gooien of binnen rollen met de bal op de grond. Dit helpt enigszins tot nu toe. Wat echt dé goede oplossing is weet ik ook niet. Dit zal vast ook weer per kind verschillen waar die vatbaar voor is