10 Reacties

10 maanden geleden

Hier lijkt ze ineens veel gevoeliger voor daglicht en fluitende vogeltjes. Midden in de nacht wakker worden was een fase, gelukkig.

VRIEND

10 maanden geleden

Hier gaat het wel moeizaam maar dit is altijd zo geweest dus weet niet of er specifieke dingen met leeftijd zijn.

10 maanden geleden

Oooh hier ook drama idd! Ze wil telkens dat ik nog even bij haar op de kamer blijf zitten. Maar dit lijkt voor haar ook meteen een uitnodiging om lekker actief te blijven. Zodra ik aanstalte maak om naar beneden te gaan, komt ze meteen brullend achter me aan. Ik zet het telkens weer op dr bed en loop der kamer weer uit. Maar zodra ik me omdraai, komt ze me alweer achterna. Even troosten en haar rustig laten worden helpt ook niet, want daarna weer hetzelfde liedje. Na 10x ben ik het meestal wel zat en is het pappa's beurt. En dan lukt het wel... 😒 Maar super frustrerend!

10 maanden geleden

Hier ook een lieve peuter die bedtijd weigert en dan ook heel boos kan worden (hij zegt inmiddels wel de hele dag bedtijd 🤣) maar soms is hij om 9 uur nog wakker en nog druk aan het spelen in bed. En daarbij werd hij snachts nog vaak huilend wakker en kon dan ook niet slapen en als papa of mama bij hem ging liggen sliep hij uiteindelijk wel. Nu heeft hij afgelopen 2 dagen niet geslapen en alleen een uurtje tv gekeken (gisteren wel een kort slaapje in de auto overigens), maar nu slaapt ons ventje ook al 2 nachten volledig door! Ik weet nu niet precies waar het aan ligt, maar vandaag zal hij wel al vroeg in slaap vallen, gezien we zo gaan Peuterzwemmen, dus als hij dan vanavond weer zo’n drama maakt en slecht slaapt dan weet ik dat hij klaar is om zijn dutje over te gaan slaan. Of misschien een aantal keer in de week.

10 maanden geleden

Sinds het eenpersoons-bed hier ook een dame die het reuze interessant vindt om telkens uit bed te komen. Eerst een tijdje op haar kamer gezeten tot ze sliep, maar die tijd liep op tot 60 minuten of ze kwam naast me zitten. Ik heb nu alle klinken van de slaapkamers omhoog gezet en blijf tegen haar zeggen dat ik op de trap blijf zitten tot ze slaapt. Als ze uit bed komt, ga ik naar beneden. Denk ook zeker de leeftijd, maar ook het grote bed wat spannend en interessant is

10 maanden geleden

Heel fijn om te lezen dat we hier niet de enige zijn! Naar bed gaan gaat nog wel. Maar in de avond en nacht wordt hij zo vaak wakker en vaak ook huilen/jammeren en wilt naar beneden om te spelen. Is nu 2 weken bijna aan de gang😅. Merk ook dat hij ineens wat minder goed eet en mij daarin soms uitdaagt. Zal vast een fase zijn maar wel weer even pittig. Fijn die herkenning!

10 maanden geleden

Hier doet ze ineens sinds 1,5 week lang over inslapen. En vroeg wakker... slaapregressie neem ik aan. Gaat wel weer over gelukkig... maar wanneer, is de vraag hihi

9 maanden geleden

Herkenbaar. Hier gaat t slapen savonds opeens erg slecht. Veel huilen, excuses roepen waarom ik terug moet komen (deken niet goed slokje drinken enz) probeer nu max 1 x terug te komen en dit ook te benoemen. Dan heel neutraal te blijven en weer weg te gaan..kost me wel moeite

9 maanden geleden

Reactie op Daphne08

Herkenbaar. Hier gaat t slapen savonds opeens erg slecht. Veel huilen, excu ...
Hier ook zo'n fase. Ik ga terug voor wat er gedaan moet worden en daarna meteen weer weg. Thuis werkt dat vrij goed, maar hier op de camping voel ik me nogal bezwaard haha. Lig hier dus nog een half uur naast haar. 🤭

9 maanden geleden

Reactie op Bcv

Hier doet ze ineens sinds 1,5 week lang over inslapen. En vroeg wakker... s ...
Jaaa hier ook veel vroeger wakker dan normaal. Deze week al 2x om half 6 en 1x om kwart over 5. Pffff. Wij zijn inmiddels wel zover dat ze 's avonds iig op dr kamer blijft. Wij hanteren nu de 1-5-10 methode. Naja, inmiddels 5-10 methode. Dus tegen dr zeggen dat we over 5 min even weer bij dr komen kijken. En dan daarna over 10 min. De ene keer met meer succes dan de andere keer. Soms staat ze na 5 minuten nog lekker bij het raam naar buiten te kijken, de andere keer ligt ze wel (op de grond). Ze wil overigens niet in bed slapen. Dus ze begint eigenlijk standaard op t kleed op de grond en vaak met de grote lamp nog aan. Die strijd hebben we opgegeven en laten dat maar gewoon gaan. Tegen de tijd dat ik naar bed ga, til ik haar in bed en slaapt ze daar verder en doe ik t licht uit. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar zo'n slaaptrainer in de hoop dat ze dan iig ook s ochtends wat langer op dr kamer blijft. 🤞