12 Reacties

5 jaar geleden

Hoi! De kraamhulp adviseerde ons dat de slaapkamer 18 graden moet zijn. Niet warmer. Dan een slaapzak met kleertjes aan en een lakentje erover heen. Als je twijfelt of ze het te koud heeft kun je haar temperaturen en alsnog een extra deken erover heen doen.

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat deze slaapzak helpt tegen het druk/ onrustig zijn met de handen tijdens het slapen ?

5 jaar geleden

ik heb dezelfde slaapzak, kamer is meestal 18 a 90 graden. ik doe Milas alleen een korte mouw/geen mouw romper eronderaan

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat deze slaapzak helpt tegen het druk/ onrustig zijn met de ...
Zeker mag dat. Omdat zij dan haar armpjes in de mouwen heeft van de slaapzak, slaat zij zich minder snel met haar armen in het gezicht waardoor ze wakker en onrustig wordt ;)

5 jaar geleden

De hema slaapzak 3,5 tog is eigenlijk te warm voor een slaapkamer van 20 a 21 gr. Zelfs met alleen een romper met korte mouwen eronder. Ik heb deze slaapzak ook en rits de mouwen eraf als het niet vriest en zelfs dan is de slaapzak nog erg warm.

5 jaar geleden

Dit schema is handig

5 jaar geleden

En met deze kan je het optellen

5 jaar geleden

Kijk naar wat jouw kindje nodig heeft. Die schema's zijn hartstikke mooi maar geen enkel kindje is hetzelfde. Probeer het uit en voel in het nekje of evt. tempen. Onze dochter slaapt ook in een gevoerde winter slaapzak met mouwen van Prenatal 3.0 tog. Daaronder een romper korte mouw en ze slaapt nog onder een deken, deze ligt wel alleen over haar beentjes omdat ze zichzelf zo omhoog wurmt. Ze heeft het niet te warm. Nekje voelt prima en we hebben haar aantal keren in de nacht getempt. Haar kamertje is zo'n 18/19 graden.

5 jaar geleden

Hier is t 21.5 graden in huis en ze draagt een slaapzak van 2 tog met een lange mouwen romper er onder. Kouder wil ik het niet in de kamer hebben door bv, dan heb ik t zelf te koud. En deze combi is voor haar prima.

5 jaar geleden

Ons zoontje slaapt in prenatal slaapzak van 3.0 TOG met een korte mouwen romper eronder en een lakentje tot z’n middel zodat hij z’n benen niet de hele tijd omhoog gooit. Onze slaapkamer is ong 17 graden. Z’n nekje voelt prima.

5 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook in deze met daaronder een romper lange mouw, en een pyjama pakje. Daaroverheen hebben wij een lakentje met deken. Voor haar is dit echt niet te warm. Gewoon voelen in dr nek en temperatuur meten de eerste keren

5 jaar geleden

Ik heb mijn dochter toevallig ook met in een winter slaapzak (tof 3,5) gelegd, maar alleen een romper met lange mouwen is voor mijn meisje net te fris. Komende nacht ga ik haar ook een pyjama aantrekken. Ik heb ook een dunne deken (tog1) en een laken, kamer is 20 graden als we gaan slapen.