Goedemorgen,
ik zit al een poosje met de handen in het haar.
Ons zoontje (3,5) is de laatste weken gigantisch aan het spoken 's avonds.
Wij leggen de link met het middagslaapje op de opvang. Als hij namelijk thuis is, slaapt hij niet meer tussen de middag.
Als hij naar de opvang gaat en daar dus slaapt is hij tot laat in de avond aan het keten. Roepen, zijn bed telkens uit komen met smoesjes en gewoon niet moe zijn.
Soms wel tot 10 uur, half 11.
Ik merk dat dit ons beide gigantisch opbreekt, ik ben momenteel ook zwanger van ons tweede kindje, dus vermoeied ben ik sowieso hahaha
Ik heb dit ook aangegeven op de opvang en of ze geen middagslaapje meer wilde doen. Dit werd door een leidsters niet 'geaccepteerd'. Want hij heeft hier meer prikkels en heeft het ECHT nodig.
Wij erkennen dit ook en gaven een tweede voorstel met dat als hij slaapt, dat hij max. een uur slaapt. Dit was een jaar geleden ook afgesproken, maar blijkbaar leggen ze hem steeds 2 uur op bed.
Nu ging dit een paar dagen goed en zijn we weer bij af.
Heb vanochtend mijn man vriendelijk nog dringend verzocht dat hij moet aangeven dat hij niet meer slaapt tussen de middag of dat ze maar met een andere oplossing komen.
Ik snap dat hun het misschien makkelijk vinden dat hij dan tussen de middag gaat slapen, maar het moet niet ten kosten gaan van zijn nachtrust. Ik merk ook echt dat ik een steeds korter lontje begin te krijgen 's avonds en dat wil ik natuurlijk ook niet..
Iemand verder nog andere tips?
Alvast bedankt!