23 Reacties
2 jaar geleden
Een sausje erbij helpt hier enorm. Klein dotje ketchup of mayolijn oid. Of losse pastasaus werkt ook heel goed. Als ze haar eten er maar in kan dippen 🤷♀️
En als het hier de hele dag drama is met eten dan zetten we haar soms even voor de tv (nadat ze aan tafel heeft gezeten) terwijl we haar voeren. Dan eet ze meestal wel.
Zijn beide dingen waarvan we zeiden dat we het nooit zouden doen haha. Maarja ze zal toch echt wel wat moeten eten
2 jaar geleden
Klinkt misschien niet als de perfecte oplossing zoals het hoort, maar mijn dochter heeft totaal geen zit in haar kont. En zodra we dan gaan eten wil ze weer zo snel mogelijk uit haar tafel stoel, met als resultaat slecht eten. Sinds een paar weken heb ik de tablet er bij en zet ik een filmpje op. Dit is hier de oplossing en heb geen geklaag meer aan tafel. Mijn dochter is dan nooit slecht in eten geweest, alleen heeft weinig geduld.
2 jaar geleden
Reactie op Sandralivv
Klinkt misschien niet als de perfecte oplossing zoals het hoort, maar mijn ...
Hebben wij ook meegenomen op vakantie idd, wellicht kan ik dit eens proberen. Vandaag zat hij naast zijn nichtje bij opa en oma en die keek op een tablet maar hij draait zn hoofd weg of slaat bestek uit je handen.. heel vermoeiend
2 jaar geleden
Hier gaat het ook wisselend. Hij eet gelukkig wel altijd wat. Er ligt dan ook altijd iets op zijn bord wat hij lust. We leggen niet zijn eten gescheiden op zijn bord.
Wij geven vaak rond 16u wat groenten, dan heeft hij al een groot deel op.
Hier is het een feest nu hij zijn eigen bestek heeft en zelf ermee eet. We bieden enkel aan wat wij eten bij het avondeten. Vertikt hij het om te eten, dan halen we het na een tijdje weg. We eten wel altijd een toetje. Als hij honger heeft daarna dan bieden we het een uur na het eten opnieuw aan. Of later op de avond een stuk fruit.
Laatste tijd eet hij ineens weer goed. Wij maken er geen strijd van en proberen gezellig te kletsen en grapjes te maken aan tafel. Ik denk dat dat ook enorm helpt.
2 jaar geleden
Reactie op Fem_x
Hier gaat het ook wisselend. Hij eet gelukkig wel altijd wat. Er ligt dan o ...
Oh wat een goede. Ik ga het zo eens proberen. Ik doe ook altijd koken en dan zeg ik. Deze is voor mama deze is voor papa en kijk eens ook voor Kane hetzelfde. En dan soms begint die er aan en soms schuift die het gelijk weg
2 jaar geleden
Reactie op Bcv
Ja eet al een week geen groenten. We laten het maar even zo. Wel elke avond ...
En dan enkel geen groenten? Best raar dat hij soms een potje wel wil en dan een favo heeft en soms dan weet die niet hoe gauw hij zijn favo weg moet duwen. Vind zn potje dan even niet erg omdat daar dus wel groenten in zit
2 jaar geleden
Reactie op Daneenee
En dan enkel geen groenten? Best raar dat hij soms een potje wel wil en dan ...
Alleen gebakken aardappeltjes em stukjes vlees. Groenten wijgert ze. Heb gelezen dat deze fase er ook bij hoort, groeien minder. Maar ik geef wel een toetje ,straf haar niet want dar snapt ze niet. En dan krijgt ze toch nog voedingstoffen binnen. Heeft geen honger snachts. Komt vanzelf wel weer goed.hoort erbij omdat ze bijna peuter zijn😊. En ons uitdagen,worden ze boos of niet?!
2 jaar geleden
Reactie op angel90
Hier ook het zelfde terwijl hij een paar dagen geleden nog pasta met gehakt ...
Wij eten zoals we altijd eten eigenlijk. Pasta (spaghetti/penne/fusilli met zelfgemaakte saus met veeel groenten erin verwerkt, tomaatjes erbij), wraps, krieltjes met vlees en groenten, roti, quiche of hartige pie, noodles met groenten en vlees of vis, gnocci, parelcouscous, rijstgerechten, bami.
2 jaar geleden
Reactie op Daneenee
Haha ja het lijkt wel een kopietje. Alleen wij denken nu dus wel dat Kane w ...
Ja dat is ook herkenbaar, maar m'n dochtertje praat nu steeds meer zinnetjes .. dus dit allemaal slapen en eten is met een reden hihi. Alleen maar vooruitgang. Maar leuk is anders hihi. Komt goed,met ons is het ook goed gekomen. Met ouders zonder internet