38 Reacties
6 jaar geleden
Mijn man heeft zich daar voor laten opereren. Zijn amandelen waren mega groot en zijn gehemelte was te lang. Geen idee dat dat kon haha. Misschien als je er al lang last van hebt even langs de huisarts. Toen hij daar de eerste keer heen ging kreeg bij een neusspray en die hielp ook redelijk
6 jaar geleden
Ik kan me helemaal vinden hierin! Mijn partner heeft zware slaapapneu en ja, hij heeft een masker om mee te slapen waardoor hij juist niet meer snurkt. Helaas vergeet hij hem soms nog wel eens of zet die hem nieteens op omdat het voor hem niet zo lekker slaapt.. voor de zwangerschap was ik met geen 10 paarden wakker te krijgen en had ik er dus ook geen last van. Nu lig ik soms nachten wakker, want als mijn partner eenmaal slaapt, krijg ik hem niet meer wakker om hem ook maar iets te laten doen. Ik heb ook vaak op de bank gelegen maar dat is echt niet ideaal. Krijg last van me rug enzo. Ik heb oordopjes, die werken wel goed maar helaas niet altijd.. en zoals vanacht dan doet mijn partner dat ding niet op terwijl het door de weeks is en ik doe me oordopjes niet in, omdat ik ervan uit ga dat die dat ding op zet en dan lig ik weer de hele nacht. Oowhja, en dan niks zegt over de hond van de buren om 2 a 3 uur snachts 🤐
6 jaar geleden
Reactie op Lilly90
Mijn man heeft zich daar voor laten opereren. Zijn amandelen waren mega gro ...
Ik denk door de corona crisis en (angst?) dat hij dat niet zo snel gaat doen.. dus ik weet het niet. Ik hoop maar dat hij ‘t bitje gaat gebruiken en dat mijn oordoppen gaan helpen. Ik haat het als hij boos word terwijl ik mijn nachtrust niet krijg.
6 jaar geleden
Reactie op LFM96
Word hij niet boos/verdrietig? Dat is dus bij mij het geval. Hij is nu net ...
Nee hoor hij begrijpt dat ik ook moet slapen. Hij wordt er niet boos of verdrietig van. Maar ik snap het wel dat je man dat wordt. Is natuurlijk super frustrerend, hij kan er zo weinig aan doen.
6 jaar geleden
Wij slapen al een hele tijd apart omdat mijn partner ook hard snurkt. En voor onze dochter er was sliep ik ook wel maar ze werd snachts nog iedere keer wakker en kon ik niet weer slapen en nu met de zwangerschap helemaal. Heb ook oordoppen helpen goed, zitten alleen niet super lekker. ( En nu met oorontsteking is het afwachten tot deze weer over is voor dat ik ze weer in kan)
Mijn man was ook eerst boos/beledigd maar snapt het nu wel en merkt ook dat mijn humeur er beter van word als ik wel slaap krijg.
6 jaar geleden
Op vakantie standaard oordoppen mee. Van het merk waar ze die goede roze van hebben, hebben ze ook een small-maat die is geel. Daarbij heb ik veel minder last van mijn oren als ik die de hele nacht in heb gehad. Mijn partner heeft ook een bitje, maar wil deze lang niet altijd in. Zit niet lekker, is onnatuurlijk, blah blah. Maar allebei hele nachten wakker is ook niet goed. In tijden van hooikoorts en/of als hij heeft een biertje op heeft, snurkt hij door het bitje heen. Eigenlijk gaat het tussen ons heel goed met de compromis dat we een paar nachten apart slapen en dan weer een paar samen. Ook gekeken naar drukke dagen of uit kunnen slapen *zolang de kleine er nog niet is. Helpt niet mee dat ik nu zwanger veel lichter slaap en dadelijk met grotere buik extra moeilijk kan slapen. En niet verklappen, inmiddels snurk ik ook maar dat is dus een zwangerschapskwaaltje. Voel je overigens niet schuldig, snurken is iets wat enorm in je relatie kan wroeten en is zoals onze huisarts zei een egoïstisch fenomeen. Als je erop gaat zoeken trouwens: roken, overgewicht, drinken zijn factoren waar hij zelf invloed op heeft. Dat is ook iets waar naar gevraagd wordt bij de huisarts alvorens door te verwijzen naar de KNO arts voor verder onderzoek naar de oorzaak van het snurken.
6 jaar geleden
Mijne snurkt ook af en toe idd hooikoorts, en biertjes helpen niet meer over het algemeen. Bij ons is het zeker niet alle nachten, maar af en toe een periode. Ligt soms ook aan mij als ik eerder in bed lig dan hij, en weer terug kom in slaap als ik wakker van hem wordt nadat het ik moet plassen gaat het goed. Anders gaat een van ons in het logeerbed liggen. Meestal voelt hij zich vooral schuldig omdat hij mij wakker houd, maar hij kan er ook niks aan doen. Geen bitjes etc hier oordopjes werken ook niet lekker dan maar even appart maar anders slapen we allebei niet daar hebben we ook niks aan.
6 jaar geleden
Reactie op Dyane
Ik slaap altijd met oordoppen in..zelfde probleem hier.. en soms even een h ...
Hahaha ik heb precies hetzelfde hier!!! Standaard de doppen in😄
6 jaar geleden
Reactie op miepmania
Ik draag ook wel eens oordoppen tegen het gesnurk, maar ik maak me wel een ...
Daar was ik ook bang voor. Heb het toen uitgeprobeerd tijdens een klein slaapje overdag en ik hoorde haar prima door de dopjes heen nog. Dus ik slaap er nog steeds elke nacht mee.
6 jaar geleden
Mijn man snurkt ook vreselijk. Het is ook tijden weggeweest, maar nu non stop. Heeft ook al wat onderzoeken gehad bij kno, maar het was nét niet erg genoeg om er iets aan te doen. Hoewel de score episch was😱
Ik heb bij beter horen op maat gemaakte oordoppen besteld, rib uit m’n lijf, maar daarvan krijg ik geen last van m’n oren. Het gesnurk komt er dwars door heen, dus tegenwoordig slapen we gescheiden. Echt helemaal niks aan.
6 jaar geleden
Ik slaap al 6 weken in de logeerkamer...
Gezellig is anders, maar ja mijn nachtrust is belangrijker dan gezelligheid.
Gefrustreerd op bed liggen is nog erger. Hij heeft er geen last van. Mijn man wordt gelukkig niet boos of verdrietig.
Ik heb oordopjes gekocht bij schoonenberg. Deze zijn op maat en werken erg goed. Ik hoor bijna niets meer als ik die in heb.
Alleen nu ik zoveel moet plassen maak ik mijn wederhelft steeds wakker 😬
Dus vandaar dat we opgesplitst liggen.
Het is overigens ook een beetje een mindset. Dat verplicht bij elkaar slapen. Je slaapt, wat maakt het uit wie waar ligt?
Als het om het intiem samen zijn gaat...ik kruip gewoon bij mijn man in bed, we doen ons ding 😇 vallen samen in slaap. Ik wordt wakker en verkas naar het andere bed waar ook gewoon beddengoed ligt.