9 Reacties
5 jaar geleden
Wij zijn over gegaan op difrax en sindsdien drinkt onze zoon zijn fles helemaal leeg. Met de avent en de dr. Brown bleef er elke fles z'n 30 cc zitten.
5 jaar geleden
45 min is echt te lang voor een fles. Een baby van 4 weken is gemiddeld zo'n 45-60min wakker voor ze weer moe zijn, dus kan goed zijn dat het drinken te veel energie kost en dat ie daarom in slaap valt. Wellicht is een andere fles of een grotere speen een optie? Ze moeten er zo'n 15min over doen om een fles leeg te drinken dacht ik. Te snel is ook weer niet goed, dan krijgen ze vaak krampjes.
5 jaar geleden
Reactie op Marenne
Is inderdaad een klein gat, daarom gebruiken we hem hier juist. Andere fles ...
Dat hebben wij ook. En zelfs met de Avent heeft onze dochter de neiging binnen tien minuten haar fles leeg te willen hebben.
5 jaar geleden
Wij hebben ook de 0 speen van Philips Avent (speciale platte voor borstvoeding). Onze dochter trekt de fles zo leeg. De melk komt zó snel dat ze zich zelfs verslikt in de melk. Mijn dochtertje is 5 weken en oefent sinds ze 2 weken oud is met drinken uit de fles. Wij vervangen dan 1 volledige voeding, maar je kan ook 20 ml geven nadat je de borst hebt aangeboden. Wij doen dit 2-3x per week 1 voeding (niet te vaak, zodat ze de borst niet gaat weigeren).
5 jaar geleden
Avent flesjes zijn blijkbaar geen goeie. De speentjes zijn veel te hard voor veel babys, en het duurt enorm lang om daarmee te drinken. Probeer anders een lansinoh fles of een mam fles. Is minder vermoeiend voor de baby, en je weet zeker dat hij/zij genoeg drinkt
5 jaar geleden
Wat je ook kan doen is een andere speen zoeken, er staan normaalgezien cijfers op de spenen, 1 tot 3. 1 is heel moeilijk om uit te zuigen, 2 wat minder en 3 nog minder. Maar toch beter een mam of lansinoh flesje. Verkrijgbaar in apotheken en kruidvat
5 jaar geleden
Inderdaad ik kreeg ook het idee dat avent speen te hard is, ze werd er zoo moe van dat zuigen. Vond de avent fles zelf wel fijner dan difrax, die lekt steeds. Daarom heb ik nu difrax speen op avent fles gedaan (difraxspeen is zachter) en nu drinkt ze dezelfde inhoud in 15 minuten op , met nog eens actief zuigen! Bedankt allemaal.