23 Reacties
2 jaar geleden
Ik had ook graag voor de 2de verjaardag ervan af willen zijn. Maar aangezien we in oktober ons 2de kindje krijgen en mijn zoontje dus binnen een paar weken naar een nieuwe kamer gaat, ik ook nog bezig ben met zindelijkheidstraining en hij dus grote broer gaat worden lijken dit me wat erg veel grote veranderingen tegelijkertijd. Gelukkig alleen in bedje een speen (behalve als hij ziek is). Dus ik accepteer het maag gewoon nog even.
2 jaar geleden
Wij gaan volgende maand op bezoek bij ons nichtje en ik hoop ermee te kunnen stoppen door de spenen aan de nieuwe baby (ons nichtje) te geven.
2 jaar geleden
Wij zijn sinds een aantal weken gestopt. Waren een speen kwijt en 1 was stuk en hebben hem gewoon niet meer gegeven. De eerste dagen is het wat lastig maar na 3 dagen was het geen probleem meer. En Sem had hem eerst ook alleen met slapen, maar juist die tijd voor het stoppen wilde hij hem de hele dag. Ik zag zijn tandjes al wat naar voren staan, dus dat vond ik wel een reden om snel te stoppen!
2 jaar geleden
Ik ben met mn eerste begonnen met langzaam afbouwen: eerst tijdens de middagslaapje geen speen, later ook snachts niet meer. Als ze wakker is kreeg ze hem sowieso al niet. In het begin is het even lastig, maar ze wennen echt snel.
Cold turkey kan ook prima, maar dan moet je wel echt volhouden en accepteren dat het wellicht een dag of 3 moeizaam gaat, misschien langer, misschien korter.. maar dat went ook echt snel!
Succes 💪🏻
2 jaar geleden
Ja, moet hier ook eigenlijk wel gebeuren. Hij krijgt hem al heel lang alleen in bed. Hij slaapt alleen nog niet door s nachts en ik ben bang dat hij s nachts niet meer opnieuw inslaapt zonder
2 jaar geleden
Hier ook nog een speen in bed. Ze slaapt sinds een paar weken eindelijk door (nog even afkloppen) dus ben bang dat ze zonder speen weer slecht gaat slapen. Ze slaapt hier ook altijd met 3 spenen, 1 in de mond en in allebei de handjes 1. Misschien na de vakantie eens gaan proberen als ze zo goed blijft slapen
2 jaar geleden
Reactie op EllieB
Hier ook nog een speen in bed. Ze slaapt sinds een paar weken eindelijk doo ...
Hier ook ja. En ook 1 speen in de hand 1 in de mond. Alleen ik zie wel dat hij echt een speenmondje begint te krijgen
één jaar geleden
Ze is van de week bij me ouders geweest en ik was haar rugzak vergeten waar dus ook speen in zat. Me moeder zei het komt wel goed en vertel haar dat je speen thuis vergeten bent. Zo gezegd zo gedaan. Bij het ophalen vroeg ik aan me moeder of ze wel middag dutje heeft gedaan zonder speen. Me moeder zei ja paar x uitgelegd dat speen thuis was en na 10 minuten in slaap gevallen. Dat hebben we thuis maar doorgepakt door te zeggen dat speen kwijt is en ze geen nieuwe hebben. Als ze nu naar bed gaat zegt ze wel speen kwijt toch en het in slaap komen duurt iets langer, maar gaat goed. Ze sliep wel al een tijdje (ook met speen) slecht. Misschien slaapregressie. Maar ze vraagt er niet meer om en dit is dag 3.
één jaar geleden
Reactie op Ellen3
En hoe is het gegaan?
Heel erg goed. Ze vraagt er af en toe om en dan vertellen we gewoon dat ze die weg heeft gegooid en daarna hoor je haar er niet meer over.
Heb zelfs het idee dat ze nu beter doorslaapt snachts, maar dat is nog een beetje vroeg om zeker te weten, want dat deed ze sowieso de ene nacht al beter dan de andere. Heb er in ieder geval tot nu toe niet meer uit gehoeven snachts. 😁
VRIEND
één jaar geleden
Vannochtend zij ze dat speentje kapot was (was niet zo). Meteen doorgepakt "speentje kapot, dan moet die weg". Ging overdag aardig. Wel jammeren om speentje. Heeft ze net de hele avond kramp ("poep auw" en veel lucht). Maar ondanks dat alleen kort gejammer om speentje en relatief snel in slaap. Net we al wakker en nu bij ons maar huilen van pijn van kramp (en weet veel scheten) maar niet vragen om speentje. Ben benieuwd of we er zo onverwachts toch snel mee kunnen stoppen 🤞.
En ondertussen is mijn hoofd weer aan het malen over de kramp wat ze allemaal heeft gegeten, volgens mij toch echt niks waar koemelk in zit.
één jaar geleden
Wij hebben alles geprobeerd en niets werkte. Zelfs omkopen met kado’s niet. Uiteindelijk is het gelukt met het boek ‘de lumies zoeken een speen’. Hierbij zit een doosje waar de kindjes hun speen in moeten doen voor een lumie-baby. De eerste speentjes gingen heel makkelijk. Bij de laatste zijn er wel wat traantjes gevloeid en heeft ze er nog wel naar gevraagd maar dan zeiden we steeds dat ze zelf het speentje aan een lumie-baby had gegeven. Bij elke speen die ze inleverde, lag er een mooi kadootje klaar (zelf wat kleine speeltjes gekocht) en een brief van de lumies waarin ze haar hartelijke bedankte voor de speen (zelf geschreven).
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op 2020mama
Vannochtend zij ze dat speentje kapot was (was niet zo). Meteen doorgepakt ...
Gister op opvang ook even gejammer en heeft leidster even bij haar gezeten met slapen. Gisteravond hard huilen. Uiteindelijk boekjes blijven lezen tot ogen dicht vielen. Vannacht 2 x huilbui gehad en dan op schoot getroost weer in slaapgevallen. En dan rolt ze vanzelf weer tussen ons in (start in eigen bed en dan vanaf ca 22 uur bij ons, dat leren we andere keer wel weer af). Op naar nacht 3...
Vraagje
Onze dochter tandenknarsen altijd al wel eens. Nu zonder speentje echt super veel, én heel hard. Alsof er twee molen maal-stenen naast me ronddraaien! Herkenbaar? En gaat dit vanzelf over naarmate langer het speentje weg is?