9 Reacties

7 maanden geleden

Wij doen bandjes aan als we gaan zwemmen. Ook als ze alleen in het peuterbadje gaat. Bij het zwembad in de buurt moeten bandjes aan. Al is peuterzwemmen daarop een uitzondering aangezien daar geen bandjes mogen. We zijn nog maar een enkele keer op het strand geweest maar dan niet om te zwemmen. Maar bijv een stukje wandelen. Dan krijgt onze dochter geen bandjes aan. Maar dan zijn we wel echt 1 op 1 met haar bezig. Wel dan ook met de voetjes bij het water geweest samen met een van ons. Op de boot bij mijn schoonouders zijn we wel altijd erg streng met het zwemvest. Alleen als ze beneden is mag het zwemvest evt uit. Maar boven moet ze altijd zwemvest met touw aan. Touw wordt altijd door iemand vastgehouden. Zo kan ze wel zelf rondlopen terwijl ze wel zo veilig mogelijk is. Zullen ook genoeg mensen dat overdreven vinden, maar je moet denk ik vooral doen waar jij je prettig bij voelt toch

7 maanden geleden

Ik doe ook altijd bandjes aan, maar vooral omdat mn zoontje ook n waterrat is en zo het water in kan rennen. Dus gewoon voor de zekerheid

7 maanden geleden

Ligt aan het kind, vind ik. Mijn zoontje is best voorzichtig, ik doe hem zonder bandjes en blijf er heel dichtbij omdat ik het ook leerzaam vind voor een kind om het water te ervaren zoals het is. Maar als ik hem wat meer ruimte geef om zelf te spelen (uiteraard kijk ik de hele tijd naar hem en blijf in de buurt) dan heeft hij een zwemvestje aan. Ik gebruik nooit bandjes, kan me als kind heugen dat ik die zelf heel oncomfortabel vond.

7 maanden geleden

Begrijp je helemaal hier gaan ook echt niet de bandjes af in buurt van het water. Mijn dochter is zo ontzettend snel dus nee risico wil ik echt niet lopen

VRIEND

7 maanden geleden

Wij zwemmen niet veel en onze dochter weigert de bandjes. Vindt dat zelf nog niet zo'n groot probleem want ook met zwembandjes kan ze op deze leeftijd nog niet alleen in/bij water spelen en moet je er constant bij zijn en opletten. Maar bandjes zijn wel mee deze vakantie eens zien of we deze om krijgen... Anders als kopen we volgende zomer zo'n vestje oid ipb bandjes.

7 maanden geleden

Heel goed mama. Lekker jullie eigen regels aanhouden. In de kinder ehbo geleerd dat kindjes binnen één minuut in al een kleine 10 cm kun en verdrinken. Als je echt een op een bezig bent dan zou je ze af kunnen doen. Dit uitleggen als mama let nu heel goed op jou dat je niet perongeluk in het water kan vallen/bandjes om, mama kan nu even niet zo goed opletten mama moet even uitrusten? Maar ik vind het niet overdreven, gewoon verstandig.

7 maanden geleden

Als ik kijk naar hoe ontzettend veel verhalen en nieuwsberichten ik afgelopen zomer weer gehoord heb over jonge kindjes die zijn verdronken kan ik alleen zeggen; goed bezig en ga zo door. Als het mis gaat kun je het nooit meer terug draaien en alleen maar denken was ik maar die overbezorgde zeur mama geweest.

7 maanden geleden

Je moet zeker wat betreft veiligheid gewoon dat doen wat jij nodig vindt. Hier in de buurt is mijn dochter vrijwel de enige met een fietshelm, maar zonder mag ze van mij echt niet op de fiets (niet in het zitje en niet zelf op een fiets).

7 maanden geleden

Bedankt voor al jullie reacties! En inderdaad zoals werd gezegd als het mis gaat niet meer terug te draaien en blijf ik het mijzelf altijd aanrekenen. Mijn zoontje is ook een enorme waterrat en springt zo achterste voren het water in als het aan hem ligt en laat zich op z'n rug in de zee vallen en oefent met weer terug draaien (met puddlejumper heeft hij trouwens). De gedachte dat ik toch even afgeleid ben en zo'n snoekduik niet zie moet ik maar voor mij blijven houden als ik de 'strijd' nog eens aan moet gaan😅🤣