Hallo allemaal,
Wat mij nu met deze warme dagen enorm aan het denken doet zetten is het volgende.
Zonder oordeel: maar voor mij en mijn zoon van 2.5 jaar is het normaal en de stelregel dat wanneer hij in de buurt van water is hij zijn bandjes om moet. Dus passeren wij het kleedhokje in het zwembad zijn de bandjes om of wil hij spelen in de branding van het strand/zoet water oid dan zijn ook de bandjes om
Nu zie ik allemaal foto's op social media van kinderen die in de branding spelen zonder bandjes.
Hierdoor vraag ik mij af of ik de enige hierin ben en of misschien wat overdrijf?
Voor mezelf had ik deze stelregel om duidelijkheid naar mijn kind te creëeren dat water in de buurt bandjes om betekend. Echter beseft hij nu ook als hij om zich heen kijkt dat andere kindjes wel zonder bandjes mogen wat van de week tot een woedeuitbarsting heeft geleid omdat zijn bandjes niet af mochten.
Hoewel ik niet van mijn standpunt wil afwijken maakt het mij toch enigszins aan het twijfelen; ben ik nou een miepert?!
Ik ben benieuwd naar jullie visies en beweegredenen waarom wel of niet...
Op zich ben ik zelf normaal gesproken van een kind de ruimte te geven om te leren en ontdekken maar op dit vlak vind ik het te gevaarlijk om hier wel ruimte tot leren en ontdekken te geven 🙈
Alvast bedankt voor jullie input!