5 Reacties

5 jaar geleden
Wat ik terugvind in recente berichten via google is dat je het als voorbereiding vóór een zwangerschap veilig kunt gebruiken tot je een positieve test hebt, het tijdens 1e trimester afgeraden word en tijdens 2e en 3e trimester weer veilig kunt gebruiken. Dit heeft te maken met de ontgiftende werking en de stofjes die daarbij vrij komen en mogelijk nadelig zouden kunnen zijn bij de eerste fase in de ontwikkeling.
Heb me daar destijds ook in verdiept toen ik zwanger wilde worden en vond onderstaande site/blog heel fijn en helder om te lezen.
https://fitforfertility.nl/chlorella-en-supergreens/

5 jaar geleden
Kun je misschien beter blauwe bessen/bramen stampen en daar de kleur van gebruiken. Weetje 100% zeker dat je veilig zit.

5 jaar geleden
Als je het voor je zwangerschap ook al gebruikte, kun je het veilig gebruiken. Als je het niet vaak neemt, of nog nooit hebt gedaan zou ik het niet doen. Ik neem het iedere dag in een hele kleine hoeveelheid, maar dit deed ik voor de zwangerschap ook al.
Zou inderdaad anders voor blauwe bessen gaan.

5 jaar geleden
Het kan een laxerende werking geven. Dit word de gehele zwangerschap afgeraden omdat het weeën kan opwekken.
Als je lichaam er al aangewend is kan je het gewoon door gebruiken maar zeker niet mee beginnen. Alle laxerende preperaten worden afgeraden omdat het een prikkel geeft aan de darm die weer een prikkel kan veroorzaken als wee. Dat willen we nog niet.