14 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb ook een jongetje en zegt ook nog niet veel woordjes. Alleen duidelijk papa maar voor de rest alles in zijn “eigen taal” hele verhalen maar we verstaan er niets van

2 jaar geleden

Mijn zoontje wanneer het hem uitkomt. Mama, papa, ijs (hond heet gijs), soms die of dat/daar. Ik heb er wel eens wakker van gelegen maar het zal wel goedkomen. Hij gaat niet naar opvang, miss ligt het daaraan bij ons, geen idee maar ik ga niet (meer) drammen. Qua motoriek doet hij het super. Alles op zn tijd zullen we maar zeggen.

VRIEND

2 jaar geleden

Hm ik denk eerlijk gezegd niet dat dat gerelateerd is aan jongen of meisje. Mijn zoontje van 1,5 praat heel goed voor zijn leeftijd, echt al zinnetjes van 2/3 woorden soms. Mijn nichtje begon pas te praten toen ze 2,5 was. Ik zie verder in mijn omgeving ook niet echt dat jongens perse later praten dan meisjes. Ik denk dat het meer aan het kindje ligt dan aan het geslacht ☺️. Alles op z’n tijd en eigen tempo, het komt vanzelf. 😃

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 20maanden, heel veel brabbelen maar praten doet hij ook nog niet. Onbewust enkele woorden, 'mama papa, ba, ooh, dada' We zijn vanmorgen bij de psycholoog geweest, maar dit is eerder owv bepaalde gedragen van Deamon. En de buurjongen is ook pas rond 2jaar woorden gaan gebruiken/praten. Ook de psycholoog maakte zich geen zorgen over het feit dat hij nog geen woorden gebruikt/praat.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 20 maanden kletst aan een stuk door. Kent heel veel woorden (ook langere, moeilijke woorden zoals graafmachine en kinderboerderij), maakt zinnen van 5 woorden, telt tot 10 en ga zo maar door. Leest super graag. Zijn moteriek daarintegen🙈...... Met alle 'mijlpalen' is hij ontzettend laat. Lopen doet ie nog niet los 😆 Ik maak me hier niet druk over, komt vanzelf. Rustig aan 😚

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 20 maanden leert steeds meer woordjes. Pappa, mamma, poes, ijs, bad, douche, drinken, tillen, aan, uit, kijken, moe, boos, bed, tent, bal, pluis, baby, poep, luier, groen, molen, muis, boek, sap, enz. De woordjes die het vaakst voorkomen in zijn leventje, op de opvang of in boekjes.

2 jaar geleden

Wij hebben een meisje en die praat ook nog niet ze zegt wel mama en Arie dat is onze hond. En koe en als ze plaatje van een ezel ziet is het ia ia... het komt vanzelf allemaal goed. Bij ons duurde het ook lang voor ze echt los ging lopen en dat doet ze nu super goed dat ik er gewoon hele dagen achter aan moet. Dus maak je niet teveel zorgen ieder kindje doet het op zijn eigen tempo en dat is helemaal niet erg🥰

2 jaar geleden

Die van mij is zelfs al bij de logopedie geweest.(aanraden van kdv) Maar ze zei dat hij op zich niet achter loopt, maar dat hij niet zo snel ermee is. Elk kind zijn of haar moment. Maar hij is gescreend en voor zijn 2e verjaardag weer even heen. En als er maar vooruitgang in zit tegen die tijd was het prima. Hij zegt vooral die, hier, dadaaa(papa), ing(hond heet king), uch (poes heet church) Ja en na (nee) Heb me er druk om gemaakt. Mede door de kdv. Maar na het gesprek vond ik het prima. We doen veel muziek kijken/luisteren. Boekjes, dingen benoemen. En dat was prima zei ze :)

2 jaar geleden

Mijn zoontje kent een paar woorden. Paar weken geleden paar dagen heel veel gepraat en gebrabbel en nu is het weer weken stil. Geen idee waarom. Maar er zijn meer dingen bij hem waar ik me druk om maak moet ik zeggen 😩

2 jaar geleden

Hier zegt hij papa, uit, ijs ( lust hij niet!), die, pepa. Een twee drie. Hij probeert geregeld wel na te praten maar heeft ook weleens een heel gesprek niet duidelijk voor ons. En je hoort dan ook dat hij hem vragend stelt

2 jaar geleden

Reactie op Trace

Hier zegt hij papa, uit, ijs ( lust hij niet!), die, pepa. Een twee drie. H ...
Oja en vooral veel wow, wauw wat mooi, groot als hij een vrachtwagen ziet

2 jaar geleden

Gister erachter gekomen dat hij op (momenteel) 1 bepaald yt filmpje droevig reageert. Zo zielig en schattig!! Verders komt er weinig woordjes bij. 'oh' bij iets laten vallen en de 🤷‍♀️ erbij is soms grappig. Alles op z'n tijd~

2 jaar geleden

Ons zoontje zegt al best wat woorden alleen niet correct. En dan zijn het vooral de dingen die we dagelijks gebruiken. Zoals doekje, drinken, koekje, banaan, de namen van onze katten, fietsen, slapen, bal en vliegtuig. T kind is gek van vliegtuigen. Hij zegt lange woorden nog niet correct maar merk wel steeds een soort verbetering erin. Maar zinnen maakt ie echt nog niet. Ik weet ook echt niet wat normaal is met praten.

2 jaar geleden

Onze zoon praat heel veel in eigen taal, maar versta er niks van haha. Soms denk ik dingen te horen zoals: wat is die en wauw. Motorisch loopt hij achter. Hij loopt nog niet. Taalbegrip daarintegen is wel erg goed, alles wat ik zeg snapt hij en doet hij, zoals we gaan naar boven de trap op, pak de bal, ga maar in de zandbak spelen etc. Tkomt vanzelf wel. Mijn kind volgt geen enkele curve zoals het cb maar mooi zijn eigen.