10 Reacties

2 jaar geleden

Van 4 maanden heb je van die potjes met pure pruimen die geef ik mijn dochter nog wel eens, vaak word het daar wat soepeler van. En inderdaad proberen meer vocht binnen te krijgen.

2 jaar geleden

Hier heeft ze het ook af en toe en doen we er eigenlijk niks mee. Ze heeft er ook geen last van. Ze eet goed brood en fruit en drinkt goed dus ik maak me geen zorgen. Het maakt wel makkelijk schoon 😅

2 jaar geleden

Olie bij de groentjes doen ene goeie soep lepel.

2 jaar geleden

Pruimenmoes en extra vocht doet hier wonderen

2 jaar geleden

Mijn dochtertje drinkt een liter water per dag en krijgt veel vezels binnen. Toch is haar ontlasting net zoals bij ons. Compact en hard! Zolang ze niet ontzettend haar best moet doen om te poepen en ze elke dag poept maak ik me geen zorgen! Ze eet immers ongeveer hetzelfde als wij. Dus logisch dat haar ontlasting er dan ook hetzelfde uitziet!

2 jaar geleden

Een peer werkt ook laxerend. Bij mijn zoontje werkt trouwen banaan ook goed wat bij de andere juist verstoppend werkt

2 jaar geleden

Tip vanuit onze huisarts twee kleine theelepeltjes olijfolie door flesjes met water of flesvoeding of wat je eventueel haar heeft te drinken en/of door de groente hap heen. Onze dochter (1 jaar) heeft ook zo haar fase met hardere ontlasting, pruimen kunnen helpen of zoals ik toevallig vandaag gedaan heb twee thee eetlepeltjes olijfolie door haar groente maaltijd heen gemengd, na een uur bij ons al goed resultaat. Dokter adviseerde bij meer klachten dit 3 maal daags te doen en te herhalen indien nodig. Hopelijk heb je er iets aan😅

2 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Mijn dochtertje drinkt een liter water per dag en krijgt veel vezels binnen ...
Een liter wow wat goed! Dat krijg ik er hier echt niet in😅

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Een liter wow wat goed! Dat krijg ik er hier echt niet in😅
Hier moet ik haar echt afremmen. Als ik het flesje blijf vullen, blijft ze drinken. Ze vliegt ook van hot naar her dus ze zal daar flink dorstig van zijn.😂 Ik geef haar na vijf uur geen water/thee meer. Want anders word ze 's nachts wakker omdat ze is doorgelekt...

2 jaar geleden

Ik heb het idee dat de ontlasting hier een stuk harder is geworden sinds hij overdag halfvolle melk krijgt ipv nutrilon. Zal waarschijnlijk weer even wennen zijn.