Striae

Verwijderd lid
13 dagen geleden
Volgen
Ben ik de enige die nu al zo enorm veel last van striae heeft? Ben 5 weken en 3 dagen.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
21 reacties
Nikki_
13 dagen geleden
Nog nergens last van. Maar elke dag blijven insmeren met arganolie of andere soort olie
  • Rapporteren
Bitterballetje
13 dagen geleden
Had je dat niet al? Striae ontstaat door het in korte tijd erg snel oprekken van de huid, door bijvoorbeeld snel aankomen, een groeispurt (bv in de tienerjaren) of in de zwangerschap wanneer je buik in korte tijd heel flink groeit (meestal 3e trimester, kan ook in 2e). Het is eigenlijk niet mogelijk om door je zwangerschap bij 5 weken al striae te krijgen, want de baby zit nog achter je schaambeen.
  • Rapporteren
Anoniempje2
13 dagen geleden
Ik had het op de zijkant altijd al. Sinds ik zwanger ben ook voor op mijn buik. Nu 7 weken en goed te zien
  • Rapporteren
Verwijderd lid
13 dagen geleden
Reactie op Bitterballetje
Had je dat niet al? Striae ontstaat door het in korte tijd erg snel oprekken van de huid, door bijvoorbeeld snel aankomen, een groeispurt (bv in de tienerjaren) of in de zwangerschap wanneer je buik in korte tijd heel flink groeit (meestal 3e trimester, kan ook in 2e). Het is eigenlijk niet mogelijk om door je zwangerschap bij 5 weken al striae te krijgen, want de baby zit nog achter je schaambeen.
Toch heb ik het echt sinds mijn zwangerschap pas..๐Ÿ˜…
  • Rapporteren
Lisette_94
13 dagen geleden
Ik moet zeggen dat ik gister ook striae heb ontdekt op mn zij/rug.... Weet niet of ik het nooit eerder heb gezien, of door de zwangerschap (lijkt me eerlijk gezegd onlogisch aangezien ik pas 7+1 ben)
  • Rapporteren
Verwijderd lid
13 dagen geleden
Reactie op evelien18x
Dit bericht is verwijderd
Is het dan mogelijk dat ik langer ben dan ik denk?
  • Rapporteren
Bitterballetje
13 dagen geleden
Reactie op verwijderd lid
Is het dan mogelijk dat ik langer ben dan ik denk?
Ik geloof je hoor ;) ik zie ook dat het op je heupen zit. Dat is ook niet een typische plek waar de huid veel oprekt als je net zwanger bent. Ik heb daar ook striae, al komt dat van snel aankomen 10 jaar terug. Al mijn zwangerschapsstriae zit bij mij op mijn onderbuik, maar dat zegt natuurlijk niks.
  • Rapporteren
loess
13 dagen geleden
Reactie op Bitterballetje
Hier ook nog van groeispurt in pubertijd. Maar dat is wit/vervaagd en niet zo sterk gekleurd en zichtbaar. Wel apart dat je nu al last van striae hebt!! Het kan dat je geen soepele huid hebt maar juist droog. Ik zou daarom gelijk olie kopen om 1-2 x per dag in te masseren.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
13 dagen geleden
Reactie op loess
Hier ook nog van groeispurt in pubertijd. Maar dat is wit/vervaagd en niet zo sterk gekleurd en zichtbaar. Wel apart dat je nu al last van striae hebt!! Het kan dat je geen soepele huid hebt maar juist droog. Ik zou daarom gelijk olie kopen om 1-2 x per dag in te masseren.
Kan het ook zijn dat ik verder ben dan dat ik denk dat ik ben?
  • Rapporteren
loess
13 dagen geleden
Reactie op verwijderd lid
Kan het ook zijn dat ik verder ben dan dat ik denk dat ik ben?
Hmm lastig zeggen. Wat denk je zelf? Heb je goed zicht op je cyclus? De een komt sneller aan dan de ander. Des te dunner, des te sneller je het ziet. En je darmen kunnen ook flink opzetten. En dan heb je nog een andere optie ๐Ÿ™ˆ: misschien is het wel een tw....
  • Rapporteren
esther1987-24
12 dagen geleden
Welke crรจme smeren jullie voor zwangerschapsstriemen?
  • Rapporteren
Meez
12 dagen geleden
Reactie op esther1987-24
Welke crรจme smeren jullie voor zwangerschapsstriemen?
Ik gebruik gewoon bodylotion 1-2x per dag. Vooralsnog geen speciale olie.
  • Rapporteren
r30
9 dagen geleden
Ik ben nu 6 weken en 6 dagen en begin ze nu op mijn borsten te krijgen
  • Rapporteren
Chanty92
9 dagen geleden
Ik gebruik dit. Ben nu 6+3 en tot nu toe nog geen last. Maar weet niet of het echt helpt als mijn buik harder groeit. Maar ze zeggen dat als je vanaf het begin af aan al smeert je minder last gaat krijgen
  • Rapporteren
Momtobe92
9 dagen geleden
Pot van rituals bij vorige zwangerschap gebruikt. Ik heb geen striae. Dus nu weer gaan halen.
  • Rapporteren
Butterflyke
9 dagen geleden
Deze olie op natuurlijke basis. Is makkelijk met een pompje en ruikt wel lekker
  • Rapporteren
my3thbaby
8 dagen geleden
Hier bijna niet gesmeerd in de vorige zwangerschappen. En heel weinig straie Paar op mโ€™n bosten en bij mโ€™n navelpiercing zit een scheur. Alleen aan zijkant lovehandels wat straie Buik zelf niets. Ligt aan je huid of het scheurt of niet, is het soepel genoeg of niet. en dan maakt smeren niet uit Ben ook een flinke dame met extra vel maar evengoed die paar striemen
  • Rapporteren
Roos29
8 dagen geleden
Ik heb mijn vorige zwangerschap niet ingesmeerd en ik ben echt slank, geen enkel scheurtje of striae. Ik denk dat smeren weinig effect heeft aangezien je huid van binnen scheurt.
  • Rapporteren
Evs90
8 dagen geleden
Smeren is goed voor de huid, maar helpt helemaal niets tegen striemen ๐Ÿ˜Š deze striemen komen namelijk van binnenuit en de crรจme die je smeert komt niet verder dan de eerste huidlaag zegmaar. Ik had bij mijn eerste zwangerschap geen enkel streepje tot aan week 36, in twee weken tijd toen erg veel gekregen. De littekens verkleuren nadien wel weer hoor, maar het zijn nog steeds kraters in m'n huid ๐Ÿ™ˆ geen gezicht helaas.
  • Rapporteren