89 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op tmr20

2 weken terug een versie gehad. Ze was ook nog niet volledig ingedaald. Ze ...
Dankjewel dat je je positieve ervaring met mij deelt! ♡

4 jaar geleden

Ik krijg net deze website als tip. Hier staan bevallingsverhalen van stuitliggingen op; http://geboorteverhalen.mooiebevallingen.nl/categorie/vaginale-stuitbevalling/

4 jaar geleden

Ik kreeg deze site om de voor- en nadelen van een stuitbevalling vs. Een keizersnede tegen elkaar op te wegen. 50% vd stuitbevallingen eindigen uiteindelijk toch in een keizersnede (ivm nood bij het kindje/vast komen te zitten) . Zuurstof gebrek tijdens een stuitbevalling kan, waardoor je risico loopt op hersenschade, en dat wil ik risico wil ik niet lopen. Zeker omdat het mijn eerste bevalling is en het minder “soepel” zal gaan wanneer het bv m’n 2e of 3e bevalling zou zijn.. Ik ga dus zeker voor een keizersnede

4 jaar geleden

https://www.degynaecoloog.nl/wp-content/uploads/2017/12/Consultkaart-Stuitbevalling-2017.pdf

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Ik denk dat ik een vaginale stuitbevalling wil gaan proberen. Ik denk dat ...
Hoi, ik ga hetzelfde doen. Eerst proberen vaginaal. Ze zeiden tegen mij ook dat een mogelijke keizersnede als het niet lukt vaak geen spoedkeizersnede is omdat je al in de gaten wordt gehouden. Veel succes meid!

4 jaar geleden

Reactie op Mardel88

Hoi, ik ga hetzelfde doen. Eerst proberen vaginaal. Ze zeiden tegen mij ook ...
Oh dat is fijn om te horen. Hoeveel weken ben jij nu?? Ga je in een ziekenhuis bevallen die vake4 stuitbevallingen doen?? Jij ook heel veel succes!! 🍀❤

4 jaar geleden

Reactie op Mardel88

Hoi, ik ga hetzelfde doen. Eerst proberen vaginaal. Ze zeiden tegen mij ook ...
Misschien vind je :breechbirth een. leuke Instagram om te volgen 😊

4 jaar geleden

Liggen jullie baby’s in volkomen of onvolkomen stuit. Ik wou eerste instantie ook toch nog proberen zelf te bevallen nadat versie njet gelukt was. Maar ze ligt nu in volkomen stuit . Waardoor ze dat afraden!

4 jaar geleden

Reactie op sh6

Liggen jullie baby’s in volkomen of onvolkomen stuit. Ik wou eerste instant ...
Bij mij tot nu toe in onvolkomen stuit.

4 jaar geleden

Net te horen gekregen dat onze mini bun ook in sluit ligt... Ik was nogal van slag dus weet niet welke positie.... Nu aan de monitor want ook weeën activiteiten. Als het rustig wordt gaan ze proberen te draaien vandaag....

4 jaar geleden

Stuit*

4 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Net te horen gekregen dat onze mini bun ook in sluit ligt... Ik was nogal v ...
Succes! 🍀 Laat je weten hoe het gaat? 😘

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Succes! 🍀 Laat je weten hoe het gaat? 😘
Jup

4 jaar geleden

Toch naar huis gestuurd zijn toch voorweeen denken... Maar me nu wel een beetje zorgen want doet al echt zeer... Dus als dit voorweeen zijn.... Tot gister nergens last van dus dat maakt het ineens een hele omschakeling. Ze ligt volkomen in stuit dus met dr kontje in mn bekken en dr voetjes helemaal omhoog. Vrijdag gaan ze een versie proberen en vandaar verder kijken.

4 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Toch naar huis gestuurd zijn toch voorweeen denken... Maar me nu wel een be ...
Succes vrijdag!

VRIEND

4 jaar geleden

Deze week mamma geworden via vaginale stuit bevalling. Mijn 'voordeel' was wel dat ze wat kleiner was omdat ze besloot met 35 al te komen. Na intake ivm gebroken vliezen zijn de opties uitgelegd en hebben we ook info meegekregen naar de kamer over de voor/nadelen en statistieken. Gekozen om in eerste instantie voor vaginale bevalling te gaan waarbij natuurlijk steeds in de gaten werd gehouden of dit ivm oa ligging beentjes de goede keus was. Was pittig maar is gelukt. Wel knip gehad (hadden ze vooraf al gezegd dat dit bijna altijd wel moet bij stuit, werd voor dit plaatselijk verdoofd) maar niet zo heel groot (sowies minder ingrijpend dan keizersnede). Ziekenhuispersoneel was super en heeft ons er goed doorheen geholpen! Had tijdens de bevalling wel steeds in mn hoofd dat ik het niet zou kunnen. Maar je kan blijkbaar meer dan je denkt 😊. Maar of het wel/niet vaginaal lukt hangt vooral van geluk af dat alle factoren gunstig zijn. Maar achteraf erg blij dat ik niet direct voor keizersnede heb gekozen. Mijn herstel gaat prima, had niet gedacht me nu al weer zo fit te voelen. Hechtingen vallen me reuze mee. 1 dag na bevalling al beetje aan de wandel (van kamer naar ziekenhuisapotheek beneden). Wat ik wel een 'eng' mome t vond is toen ik de benen en het lijfje zag en het hoofdje nog in mij zat. Was bang dat ze klem zat en niet kon ademen en me de pleuris geperst. Bleek gelukkig wel dat mondje al buiten was maar dat wist ik niet.

4 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Deze week mamma geworden via vaginale stuit bevalling. Mijn 'voordeel' wa ...
Fijn te lezen!

4 jaar geleden

Hier niet kunnen afmaken.... Ze zagen de billen al van onze kleine meid, maar de hartslag zakte ineens te hard dus is ze vandaag als nog met een keizersnede geboren... verder ben ik wel blij dat ik het geprobeerd heb. Maar vrede mee dat het niet gelukt is.

4 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Hier niet kunnen afmaken.... Ze zagen de billen al van onze kleine meid, ma ...
Gefeliciteerd met de kleine!! Wat fijn dat ze snel in hebben gegrepen en dat je blij bent met hoe het is gelopen! Hoe gaat het met jullie?

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Gefeliciteerd met de kleine!! Wat fijn dat ze snel in hebben gegrepen en da ...
Met de kleine prima, ik besef het nog niet helemaal allemaal er is zoveel gebeurd. Ga zo eens proberen om naar de wc te gaan voor de eerste keer...